Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İstenmeyen Davranışların Dört Amacı
Sosyal olarak kabul edilen davranışlar gerekli tanınma ve kabulü sağlamadığında ise insanlar sosyal açıdan kabul edilmeyen davranışlara yönelirler ve bu şekilde daha iyi tanınacaklarına dair yanlış inanca sahip olurlar. Bu öncülleri öğrencilerin davranışlarına uygulayan Dreikurs ve arkadaşları (1982) istenmeyen davranışların şu dört amaç için yapıldığını belirtmiştir: dikkat çekme, güç arama, intikam alma ve yetersizliğini gösterme. Bu teoriye göre, genellikle ardışık olarak birbirini izleyen bu hedefler ilköğretim çağındaki çocuklarda daha sık görülmekle birlikte ergenlerde de kendini göstermektedir.
Sayfa 73
Üniversiteden iş dünyasına hazır bireyler olarak mezun olmuyoruz. Hazır olduğumuzu zannediyoruz belki. İlk iş görüşmesinde hedeflerini sorduğumuzda, iş görüşmesi yapmaya geldiği şirketin adını bile bilmeyen ama burada 2-3 yıl sonra genel müdür olmak isteyen gençlerimiz var. Bu aşamada gerçekçi olmalıyız. Gerekli emeği sarf etmeden çok şey olma hayalleri gerçekçi ve doğru hedefler değil.
Reklam
Strateji ve hedefler “nereye gittiğinizdir”. Gelecek hayali, yaşam amacı ve değerleriniz ise kim olduğunuzdur. Kim olduğunuzu bilmeniz, nereye gittiğinizden daha önemlidir. Çünkü gittiğiniz yer değişebilir, strateji ve hedeflerinizde değişiklik yapabilirsiniz; yeter ki kim olduğunuzu bilin.
Nereden çıktı bu idealler, gereksinimler, dolara endeksli mutluluklar? “İyi bir iş”, “iyi bir okul”, “kariyer’’, “statü” ne zamandan beri delicesine koştuğumuz hedefler haline geldi? Çalışırken keyif almayacağımızı bile bile neden ille de o işte çalışmayı, o bölümde yükselmeyi istiyoruz? Taksitler gırtlağa dayanmışken neden biz hala altı taksite harman yerinde – affedersiniz- bir çift öküz gibi dönmeye talip oluyoruz? Neden bir şarkıya başlayamaz, bir şiire yeltenemez olduk? Neden konuya girmeden önce besmele çekmek yerine uzun bir diskur çekiyoruz? “Bu televizyon”, “bu öğretmenler”, “bu emperyalistler” bizden daha az suçlu değiller. Onlar “karşımızdakiler ve biz diyalektiği” diye homurdandı diye biz niye “oo ne ala şarkı” deyip yuttuk söylenenleri? Çocukluğumuz bir pazar tentesi gibi üzerimize açılmışken biz çocukça olan her şeyimizi bir uzaktan kumanda aygıtı, bir bulaşık makinesi, bir joistik karşılığında neden sattık?
Erkam Yayınları/PDFKitabı okudu
Belli koşullar altında devrim, reformdan çok daha kolaydır. Bunun nedeni de devrimci bir hareketin, bir reform hareketinin sağlayamayacağı güçlü bir esin kaynağı olmasıdır. Bir reform hareketi sadece belli bir sosyal problemi çözmeyi vaat eder. Devrimci bir hareket ise bir defada tüm problemleri çözmeyi ve tamamen yeni bir dünya yaratmayı hedefler; insanların uğruna büyük risklere gireceği ve fedakarlıklar yapacağı türden bir ideal sağlar. -
Theodore John Kaczynski
Theodore John Kaczynski
Cahilin devleti âkilin medar-ı ibretidir.
Yani; cahil, bilgisiz insanların yüksek makam ve rütbelere erişmesi akıllılar için hayret ve ibret verici bir şeydir.
Sayfa 86 - MEB yayınları Şark-İslam klasikleriKitabı okudu
Reklam
Akıllı, Allah'ın emir ve yasaklarını düşünen kimsedir.
Sayfa 83 - MEB yayınları Şark-İslam klasikleriKitabı okudu
Bir kimsede çok olan aklı değilse, onun mahv olması kendinde çok olan şey yüzündendir.
Sayfa 82 - MEB yayınları Şark-İslam klasikleriKitabı okudu
Dünya ve ahiret ihtiyaçlarına kâfi olan az, azgınlık ve sapıklığa düşürüp rezilliğe sebep olacak çoktan hayırlıdır.
Sayfa 80 - MEB yayınları Şark-İslam klasikleriKitabı okudu
Çeşitli yollardan Müslüman olan bizler özgür olma işaretini almış insanlarız ancak bu işareti bulur bulmaz kaydetmek de mümkündür. Eğer dış dünya tarafından belirlenmiş hedefler uğruna özümüzün gürlüğünü feda edersek bize gösterilen hedefler gerçekleşse bile biz bu hedeflerin anlamına ve nimetine yabancı kalırız çünkü özü-gür olmayan insanın hakikatle teması mümkün değildir. O ancak dünya hayatında avunmayı ve dünya hayatı tarafından yüceltilmiş bir tatmin bölgesinde uyuşmayı seçmiştir
Reklam
Edipler "Tecrübe aklın aynası, gurur cehlin acı meyvesidir." dediler
Sayfa 70 - MEB yayınları Şark-İslam klasikleriKitabı okudu
Kendine hedefler koyan kişi, rastlantıların önünden geçer gider.
"Hedefler! Hedefler kültürün içindedir, havadadır. Onları solursunuz. Birlikte büyüdüğüm bütün gençler aynı hedefleri soludu. Hepimiz Yahudi gettosundan çıkmayı, dünyada yükselmeyi, başarı, zenginlik ve saygınlık elde etmeyi istedik. Herkesin istediği buydu! Hiçbirimiz bilinçli bir şekilde hedef belirlemedik-hedefler zaten oradaydı, benim zamanımın, çevremdeki insanların, ailemin doğal sonuçlarıydı."
Sayfa 260Kitabı okudu
Bazen yönümü kaybetmiş gibi hissediyorum: Eski defterler artık işe yaramıyor, yeni hedefler icat etme hevesimi de kaybettim artık. Hayatımın akışını düşündüğümde aldatılmış ve tuzağa düşürülmüş gibi hissediyorum, sanki biri bana ilahi bir şaka yapmış, sanki hayatını yanlış bir melodi ile dans ederek geçirmişim gibi.
Sayfa 258Kitabı okudu
iktidarlar gelecekte yeni hedefler vaad ederken kurdukları toplumun eskisini bir sonraki nesile kopyalarlar ve gariptir bu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.