Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İstifade etmek isteyene istifade dolu cümleler
Biz tükettikçe semizleşen bu canavar, bize bir şey verip paramızı alıyor ve daha çok paramızı alabilmek için bir şeyler daha istiyor. Bereket neymiş diyor mesela, eldekiyle yetinmek bu zamanda olacak iş mi diyor, o namazı kılmadığını kimse bilmez ama bu markayı giydiğini herkes görecek diyor, telefonun son model değilse o toplantıda seni kâle almazlar diyor. Zokayı yutuyoruz ve çember genişlemeye, derinleşmeye başlıyor. "Görünür ol' diye başlayan teklif "görünmeyeni, boş ver"le taçlanıyor. Bir de bakmışsınız mânâ eskilerde kalan hikâyemsi bir hatıra olmuş, madde bugünün ve yarının anlamı ve belirleyicisi...
“Çocuklar Öklid teoreminden önce Kutsal Kitap’ı anlayabilirler, Kutsal Kitap daha kolay anlaşıldığı için değil, sembolik ve hikayemsi bir dili olduğu için.”
Sayfa 208Kitabı okudu
Reklam
“Tren seyahatlerinin bir nevi hikayemsi tarafı vardır.”
Çocuklar Öklid teoreminden önce Kutsal Kitap'ı anlayabilirler, Kutsal Kitap daha kolay anlaşıldığı için değil (hatta bunun aksini söyleyebiliriz), sembolik ve hikayemsi bir dili olduğu için.
Sayfa 208 - "Rebecca" bölümündenKitabı okudu
Terradillos, benim görüşüme katılır mısınız bilmem ama tren seyahatlerinin bir nevi hikâyemsi tarafı vardır. Yeni bir hayatın arefesinde (ya da Bevilacqua'nın yeni bir hayat gibi hissettiği bir şeyin başında) trene binmek, delikanlı açısından bir efsane tadına sahiptir. Tüm ayrıntılar adeta bir hikâyeye aitmişçesine onu etkiler, koltukların vişne rengi döşemesi, uzun saçlı muhafız, gitar çalan bir grup genç adam. Her birinin önemi vardır çünkü (Bevilacqua'nın kendi kendine söylediği gibi) her bir an, geleceğinin parçasıdır
“Çocuklar Öklid teoreminden önce kutsal kitabı anlayabilirler, kutsal kitap daha kolay anlaşıldığı için değil (hatta bunun aksini söyleyebiliriz), sembolik ve hikayemsi bir dili olduğu için.”
Reklam
Deistik Eğilimlerin Ortaya Çıkış Nedenleri
Nitekim gelinen bu aşamada bizim mahalle için söyleyecek bazı şeylerin olduğunu düşünmekteyiz. Herhangi bir alan araştırmasına dayanmamakla birlikte, daha ziyade kişisel ve toplumsal gözlemlerimizden ortaya çıkmış olan bu tespitler, Müslüman mahallesinde deizmin beslendiği sosyal ve kültürel ortam olarak görülmelidir. Tespitlerin yaşadığımız ve
Sayfa 219-221
Yaşlanmanın da ötesinde, insan zaman kılığında bir ölüm hecesiymiş...
Bir de bakmışsınız mânâ eskilerde kalan hikâyemsi bir hatıra olmuş, madde bugünün ve yarının anlamı ve belirleyicisi.
Çocuklar Öklid teoreminden önce Kutsal Kitap'ı anlayabilirler, Kutsal Kitap daha kolay anlaşıldığı için değil (hatta bunun aksini söyleyebiliriz), sembolik ve hikâyemsi bir dili olduğu için.
Sayfa 204Kitabı okudu
Reklam
Nazım’ın Sevgilileri
“Derken ayrı ayrı kadınlara, ‘Lâdes’, diye, ‘Gölgesi’ diye şiirler yazdı. Bunlar, hikâyemsi, konulu manzumelerdi: Sevgilisiyle lâdes tutuşuyorlar. Kadın, ‘Saçlarımı tara bir tel incitmeden’ diye tarağı uzatarak delikanlının aklını başından alıyor. Aklını dağınık saçlara döndürüyor. Şair elini uzatınca, kadın, ‘lâdes’ diyor birdenbire kalkarak.... ‘Düştü parçalandı yerlerde tarak!”
Sayfa 53 - Kırmızı Kedi Yayınları, 2.basım, 2019.Kitabı okudu
'Halamın Küpeleri'
Biz tükettikçe semizleşen bu canavar, bizden bir şeyler almasının karşılığında bizden bir şeyler daha istiyor. Yanlış yok, doğrudur. Bize bir şey verip bizden bir şey istemiyor. Bizden paramızı alıyor ve daha çok paramızı alabilmek için bir şeyler daha istiyor. Bereket neymiş diyor mesela, eldekiyle yetinmek bu zamanda olacak iş mi diyor, o namazı kılmadığını kimse bilmez ama bu markayı giydiğini herkes görecek diyor, telefonun son model değilse o toplantıda seni kâle almazlar diyor. Zokayı yutuyoruz ve çember genişlemeye, derinleşmeye başlıyor. “Görünür ol” diye başlayan teklif “görünmeyeni boş ver” le taçlanıyor. Bir de bakmışsınız mânâ eskilerde kalan hikâyemsi bir hatıra olmuş, madde bugünün ve yarının anlamı ve belirleyicisi.
Sayfa 95 - Ketebe Yayıncılık
FERYAD-I NAZ Yazar : Nuh KARAASLAN Kapak: Ferhat Çınar İç Tasarım: Mehmet Emre Çelik Genel Yayın Yönetmeni : Eylem Okumuş Editör : Aslıhan Nuşen Çelik