İbrahim Halil Gülben

İbrahim Halil Gülben
@ibrhalgul
Benim tüm çabam kimseye muhtaç olmadan yaşamaktır. İnsanlar hiç bir şeyimi almazlarsa bana çok şey vermiş olurlar ,hiçbir kötülük etmezlerse ,yeterince iyilik yapmış sayılırlar...
Sosyolog
Sosyoloji-Fırat Üniversitesi
134 okur puanı
Ağustos 2017 tarihinde katıldı
Reklam
Ansızın her şey
Kızlar beni hiç rahat bırakmıyorlardı, düpedüz ardımdan koşuyor, benim için ağlayıp gözyaşı döküyor, gösterişli jestlerle acı çekiyorlardı. Onları elde etmek için özel olarak bir şey yapmıyordum, ama tanıştığım her kız, "Bu benim olsun!" diye yaklaşıyordu bana. "Yalnızca benim olsun. Benim olduğunu herkes görsün!" Oysa ben kimsenin olmak istemiyordum. Ben bile daha yeni kendimin olmuştum. Kızlar da, erkeklerin çoğu gibi sahip olmak arzusuyla, sevmeyi birbirine karıştırıyorlardı.
Sayfa 42 - Metis·Kitabı okudu
İlişkiler
Bílge isimli okura yanıt verildi
İbrahim Halil Gülben
Doğru haklısın bnm değerlendirmem biraz ağır oldu bu kadar da değil :) bu konu çok çelişkilerle dolu ve anlatması, anlaması zor bir konu aslında yani birbirine zıt yorumlara bile hak verebiliyor insan :) karışık meseleler bunlar..
Ansızın her şey
Kızlar beni hiç rahat bırakmıyorlardı, düpedüz ardımdan koşuyor, benim için ağlayıp gözyaşı döküyor, gösterişli jestlerle acı çekiyorlardı. Onları elde etmek için özel olarak bir şey yapmıyordum, ama tanıştığım her kız, "Bu benim olsun!" diye yaklaşıyordu bana. "Yalnızca benim olsun. Benim olduğunu herkes görsün!" Oysa ben kimsenin olmak istemiyordum. Ben bile daha yeni kendimin olmuştum. Kızlar da, erkeklerin çoğu gibi sahip olmak arzusuyla, sevmeyi birbirine karıştırıyorlardı.
Sayfa 42 - Metis·Kitabı okudu
İlişkiler
Bílge isimli okura yanıt verildi
İbrahim Halil Gülben
Bu alıntı bana daha çok tüccarlık ilişkilerini hatırlattı :) yani sevgili değilde yönlendirebileceğin, ve senin olduğunu düşündüğün için üzerindeki bütün kararlara müdahale edebilme durumunu kazanmak gibi bir şey :))
Ayrılıklar küçük sevgileri öldürür ama büyük sevgileri güçlendirir. Tıpkı rüzgarın mumu söndürüp yangını güçlendirdiği gibi...
Edebiyat
BERAT isimli okura yanıt verildi
İbrahim Halil Gülben
Yaşadığım bu inanıyorum napayım
Bu kadar kötülüğün var olduğu bir durumda, insan nasıl mutlak iyi bir Tanrı'nın var olduğuna içtenlikle inanabilir ki? Her şeyi bilen Tanrı kötülüğün var olduğunu bilir; her şeye kadir bir Tanrı onun ortaya çıkmasına engel olabilir ve mutlak iyi bir Tanrı kötülüğün var olmasını istemez.
Sayfa 47·Kitabı okudu
Felsefe
İbrahim Halil Gülben
Tarihin en büyük hikaye anlatıcısı insan. Anlamak isteme çabası ve anlam yükleme çabası hiç bitmiyor. Ve bitmeyecek çünkü anlamak, anlaşılmak en büyük arzumuz 27 bin sayfayı doldurmuş yazarlar bile hala anlaşılmadığını söylüyor. Anlatıcı çok, anlam arayan da çok ama dinlediklerimizden önce söylediklerimiz önemli bizim için o yüzden hiç bir zaman anlayamayacak ve anlaşılamayacağız.