Tutulduğu amansız hastalık O'nu yatağa düşürdüğü zaman Keçiören'den getirilen çiçekli bir badem dalını Prof. A. İnan bir vazoya koyarak odasına götürmüş. Atatürk pek sevinmiş: "Demek bahar gelmiş, ne güzel o bahar çiçekleri" dedikten sonra yüzü düşünceli bir hal almış ve şunları söylemiş: "Ama yazık, o güzel çiçekler birkaç gün gözlerimizi okşadıktan sonra kuruyup gidecekler." Atatürk, çiçeklerin güzelliklerine hayran olurken, dalında solan her çiçeğin taze büyük kara bir yanık lekesinden başka hemen hemen hiç eser kalmamıştı.