Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Turancılık
Turancılık, Türkiye'de 60 yıldan beri tartışılan bir konudur. Zaman zaman Türklerle akraba milletleri de içine alan bir sistem halinde düşünülmekle beraber bugün Turancılık deyince Türkiye'de anlaşılan şey tarihi mirasları da dahil olduğu halde bütün Türklere tek devlet halinde birleştirmek ülküsüdür ve her Ülkü gibi nesillere bakan kan
Ötüken NeşriyatKitabı okudu
Bir zamanlar İmam Âzam’ın, bir evin civarında güneşin sıcağı altında beklediğini gördüm. Kendisine: “Niçin duvarın gölgesine girmeyip güneşin sıcağı altında duruyorsun? diye sorunca: “Bu evin sahibinde bir miktar alacağım vardır, eğer evin gölgesinde gölgelenirsem bir menfaat elde etmek düşüncesi akla gelebilir korkusuyla gölgelenmiyorum, çünkü bunun faiz olmasından korkuyorum.” cevabını verdi.
Sayfa 23 - Yezîd b. HarunKitabı okudu
Reklam
304 syf.
·
Puan vermedi
Esenliğin Bir Yolu: Ekonomide Çözüm
Esenliğin Bir Yolu: Ekonomide Çözüm ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ Yazının tamamı bir süre sonra yayınlanacak. ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ Mezkûr bir katkı olan İslâmî ahlâk değer ilkelerine ve ekonomik aktivitenin insan mutluluğuna derinde tutulan bir adalet anlayışından neşet etmekte ve sosyal fayda mefhumu da insan eyleminin baş etkeni hâline gelmektedir. İslâm İktisadı, karakteristik bağlamında insan davranışlarını sosyal fayda temyizine bir ahlâkî kutsama halesi ekleyerek düzenleyebilir. Müfrit bir baskı uygulamadan ya da insan doğasını değiştirmeye çalışmadan, kalbi arındırmayı, zihni keskinleştirmeyi ve Müslümanların dinî olarak dayandığı inançları ile aslî kimlik duygusunu anımsatarak aşkınlıkla sonuçlanmayı hedefler. Dünyevî ve rûhânî güdülerin yekvücut olduğu mükemmel bir yaşam biçimi olarak İslâm; ekonomik olarak yararlı olmanın yanı sıra Allah sevgisi haricinde verme eylemi, ekonomik kazanç için duyulan yıpratıcı iştahı dizginler. Kaynakça: Syed Nawab Haider Naqvi, Ahlâklı Olmak ve İnsanın Esenliği Üzerine Görüşler: İslâm İktisadına Bir Katkı, çev. Miraç Çeven, İktisat Yayınları, İktisat Düşüncesi Dizisi-7, 1. Baskı 2019, 300 sayfa. Yunus Özdemir
Ahlaklı Olmak ve İnsanın Esenliği Üzerine Görüşler
Ahlaklı Olmak ve İnsanın Esenliği Üzerine GörüşlerSyed Nawab Haider Naqvi · İktisat Yayınları · 20192 okunma
Cebren ve Hile ile
Cebri düşünceye sahip olan bireyin bu tutumu Emevîler'in bu iktidarını meşrulaştırmak için de kullandıkları bir yöntemdi.Bu doğrultuda onların cebr düşüncesinden faydalanmak istemeleri ve eylemlerini "Allah'ın takdiri"ne bağlamaları cebr fikrinin ivme kazanmasını sağlayan siyasi zemini oluşturmaktaydı." Emevîler kaza ve kader ile eş anlamlı olarak Allah'ın önceden bilgisiyle iktidarı kendilerine verdiklerini iddia ediyor ve iktidar uğruna yaptıkları bütün savaş ve haksızlıkları mecbur kılanın Allah olduğu sonucuna varıyorlardı." Suffiye 185 Cebr düşüncesi ile hareket eden günümüz İsrail 🏴‍☠️ Sadece Müslümanlara zarar vermek ile kalmayıp, imanın şartı gereği peygamberlerine iman ettiğimiz Hz Musa ya indirilmiş olan Tevra'tın tahribiyle "vaad edilen topraklar" cebr düşüncesi ile siyasi zemini oluşturduğu aşikar. (Emevîler'in İslam'a olan zararları da ... Örn: "Emeviler döneminde mevali adıyla anılan Arap olmayan Müslümanlar Araplarla eşit sayılmıyordu.")
İslâmî cihadı vatan müdafaası gerekçesine bağlamak isteyenlerin bu düşüncesi, yöntemi dikkate almamak ve vatanı ondan daha önemli saymak anlamına gelir. Bu düşünce, İslâm'ın bu konudaki anlayışına uymayan, İslâmî bakış açısına aykırı türedi bir düşüncedir. İslâm anlayışında; akîde, bu akîdeyi dışa vuran yöntem ve bu yöntemin egemen olduğu toplum dikkate alınır. Toprak ise tek başına hiçbir değer ve ağırlık ifade etmez. İslâm düşüncesinde toprağın değeri, üzerinde Allah'ın hakimiyetinin ve koyduğu yöntemin geçerli olmasındadır.
Sayfa 94 - Beka YayınlarıKitabı okudu
Biz de bugün, İslam'dan önceki cahiliyenin tıpkısı hatta belki daha koyusu içindeyiz.Çevremizdeki her şey cahiliye damgasını taşıyor.İnsanların bakış açıları ile inançları alışkanlık ve gelenekleri,kültür kaynakları sanat ve edebiyatı,yasa ve hukukları,hatta İslam kültürü ,İslam kaynağı ,İslam düşüncesi ve İslam görüşü olarak saydığımız değerlerin çoğu bile cahiliye ürünüdür.
Reklam
İslâm düşüncesi, insan olması bakımından sorumluluk meselesinde ve insan yaşamında İslâm medeniyetinin oluşturulması çabasında kadın ve erkeğe aynı pencereden bakar. Her ikisine de aynı sapmanın ve istikametin sorumluluklarını aynı ölçüde yükler. Görev ve sorumluluklarını ise bir kısım özelliklerin kazanımıyla elde edilen insani olgunluk esası üzerine dağıtır.
Diri, hareket içeren, gayeye yönelik canlı bir hareketlilikte yansımaktan hoşlanan dinamik İslâm akîdesini değiştirmeye kalkışmanın bir yanılgı ve hatta büyük bir tehlike olduğunu anlamalıyız. Sırf insan aklının ürünü olan beşerî teorilerin karşısına bir İslâm düşüncesi dikelim, diye onun bu özelliğini araştırma ve onu kültürel bilgi kazanma amaçlı bir düşünceye dönüştürme tehlikesinden ürküp kendimize gelmeliyiz.
Sayfa 50 - Beka YayınlarıKitabı okudu
Şiilik
Bu gün de yeni Gazalilere çok büyük bir ihtiyaç vardır.Zira Şii-Rafizi düşüncesi İran'ın eliyle ve büyük bir gizlilikle bütün dünyada atağa kalkmış durumdadır.Bu gün Ehli Sünnet inancını savunan bir devlet yoktur.Ama Şiilik İran eliyle önce Lübnan'ı yuttu.Sonra Irak'ı ve şimdi Suriye ve Yemen'i gözüne kestirmiş durumdadır.
224 syf.
10/10 puan verdi
Ahlaki İktisad
Ahlaki İktisad ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ Yazının tamamı bir süre sonra yayınlanacak. ❅ ❅ ❊ ❊ ❅ ❅ ❊ ❊ İslâm iktisadının değer yüklü karakteri, anlam ve uygulama boyutuyla Müslüman bireyden Müslüman topluma geniş bir çerçeve çizer. Dine dayalı ahlâkın iktisada dâhil edilmesi yönüyle Müslüman ekonomisinin iktisadi
İslam, Ekonomi ve Toplum
İslam, Ekonomi ve ToplumSyed Nawab Haider Naqvi · İktisat Yayınları · 20184 okunma
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.