Daşenka'nın Hayatı

Karel Čapek

Daşenka'nın Hayatı Hakkında

Daşenka'nın Hayatı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Dünyaya geldiğinde, bir tüy yumağından başka bir şey değildi. Avuç içini ancak dolduruyordu. Onun bir yavru köpek olduğunu, bir çift kara kulağından ve minicik kuyruğundan anlamıştık. Dişi bir köpek istediğimiz için de ona Minik-Daşa ya da Daşenkacık adını vermiştik. Henüz küçücük beyaz bir şeyken gözleri kapalıydı, göremiyordu. Bacaklarının yerinde ise, iyice yakından bakıldığında bir çift çöp bacak görebilirdiniz. Bacakları var mı vardı. Ancak öylesine zayıf ve güçsüzlerdi ki, yürümek şöyle dursun, bunların üzerinde durulabileceğine inanmak çok güçtü. Daşenka yürümeye çabaladığında, aslında yürümeye çabaladı da denemez, daha çok kollarını sıvadığında denebilir, doğrusunu isterseniz kollarını sıvadığını da söyleyemeyiz.
Tahmini Okuma Süresi: 1 sa. 35 dk.Sayfa Sayısı: 56Basım Tarihi: Temmuz 2019Yayınevi: Bilgesu Yayıncılık
ISBN: 9786052229095Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 20.0
Erkek% 80.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Karel Čapek
Karel ČapekYazar · 11 kitap
9 Ocak 1890'da Male-Stanovice'de doğdu, 25 Aralık 1938'de Prag'da öldü. Yazarlığa 1907 yılında başladı, 1915 yılında Prag Üniversitesi Felsefe bölümünden mezun oldu. 1908-13 yıllarına ait erken dönem öykülerinin büyük kısmı kardeşi Yosef Capek'le birlikte yazılmıştır. Daha sonraki yıllarda yazdığı, dışavurumcu bir tarzla ahlakçı hümanizmaya yakınlık gösteren öyküler Dünya Savaşı'nın derin izlerini taşır. 1920 yılına ait "Haydut" adlı lirik tiyatro komedisi bu tür bir "doğru" arayışının izlerini taşır. Capek'e büyük ün kazandıran eserleri, "robot" sözcüğünün ilk kez kullanıldığı tiyatro oyunu olan "R.U.R.: Rossum'un Evrensel Robotları" (1920), "Makropulos Olayı" (1922), "Mutlak Fabrikası" (1922) ve "Krakatit" (1924) adlı romanları olmuştur. İki dünya savaşı arasında yazdığı, büyük ölçüde gerçekçi ve sivri mizah anlayışı taşıyan eserler arasında "İtalya'dan Mektuplar" (1923), "İngiltere'den Mektuplar" (1924), "Bir Cepten Öyküler, İkinci Bir Cepten Öyküler" (1924), "Apokrifler" (1934) ve bir felsefi görececilik üçlemesi olan Güvercin (1933)-Meteor-Sıradan Yaşam (1934) yer alır. Yapıtının doruk noktasını oluşturan ve faşizmin yükselişini felsefi ve keskin bir dille hicvettiği eser, "Semenderlerle Savaş"tır (1936). Bu izlek "Beyaz Hastalık" (1937), "İlk Kurtarıcı" (1937), "Ana" (1938) adlı tiyatro oyunlarında da temel yere sahiptir