Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bektaşîlikte Zaman Kavrayışı

Dönüyordu

Reha Çamuroğlu

Dönüyordu Sözleri ve Alıntıları

Dönüyordu sözleri ve alıntılarını, Dönüyordu kitap alıntılarını, Dönüyordu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ahlak
Ahlak için sabit bir gerekçe olmalıdır. Bu gerekçe öncesiz ve sonrasız olmalıdır. Tarih dışı olmalıdır. Koşullara göre değişmemelidir. Örneğin çocukların çalıştırılmaları her zaman ve her yerde kötü olmalıdır. Kölelik de öyle, cinayet de öyle, katliam da öyle, şiddet de...
Şeriat !..
... Piyasa ekonomisi, uluslararası siyaset ve silahlanmayla başa çıkamayan bir İslami rejim bir yerde iktidardan alaşağı edildiğinde iktidardan düşen Allah mı olacaktır ?..
Reklam
Din ve Siyaset...
"Hüküm yalnız Allah'ındır" sözünün herhalde akla en son gelebilecek anlamı, belirli dünyevi iktidarların 'Allah adına' hüküm sürmeleri olacaktır...
Kul Nesimi
Gâh çıkarım gökyüzüne Seyrederim âlemi Gâh inerim yeryüzüne Seyreder âlem beni
Sayfa 61 - Doğan kitapKitabı okudu
Musevilikten Marksizm'e ve 19. yüzyıl anarşizmine kadar uzanan koskoca bir yelpaze her zaman bir son savaş umudu körüklemiş ve onu hep ufukta görmüştür. Mistik ya da gnostikler ise sanki bir zamanlar var olan tarihsel mekânlılığa da itibar etmemişler, kendilerini adeta gelmekte olan mekânsızlığa hazırlamak istermişçesine insanın tek asli makamına yöneltmişlerdir: "Kendini bil!"
Reklam
Kapitalizm...
Tarihsel gelecek ne denli kurgusal olursa olsun, meşruluğunu yine tarihsel geçmişte bulacaktır. Amerika yerlileri kitlesel olarak katledilmeseydi kapitalizm mümkün olabilir miydi? Kapitalizm söz konusu olmadan geleceğin güzel toplumu var olabilir mi? Şimdiki zaman kurgusal geleceğin kurbanıdır artık !..
Zaman
"Eğer zaman da, tanrısallığın bir dışavurumuysa, zaman içinde yaşamak bizatihi 'kötü bir eylem' değildir; kötü eylem, zamanın dışında hiçbir şeyin olmadığına inanmaktır." Mircea Eliade (1907-1986)
"Bir şeyin zahirine varılmadan batınına varılamaz." yada "Zahir batına varan köprüdür."
Sayfa 33 - Kapı YayınlarıKitabı okudu
Zaman
"Zaman zamanda iken, kalbur samanda iken, sucu tellal, keçi berber iken, tavşan bize çırak iken, ben onbeş yaşında çocuk iken, samanlık tepesinde çelik çomak oynardım. Öteden doğru dedem geldi: 'Oğlum müjde, baban dünyaya geldi' dedi"... İgnacz Kunos, Türk Masalları, s.5
Reklam
“Tam yatmasın aklın hiçbir şeye. Neler çıkar karşına kim bilir yarın, bu karanlıktan başka bir karanlık, bu sabahtan başka bir sabah.” Hayyam
İnsan bilgisi mitik bir yapıdadır ve insan gerçekliği kendi yarattığı bir sembolik evren aracılığı ile kavrar.
Toplumsal zaman sembolik bir uzlaşmadır. Toplum olmak zorundaysa zaman da olmak zorundadır. Zaman ise geçmiş- şimdi - gelecek üçlüsü olmaksızın olanaksızdır.
Tam yatmasın aklın hiçbir şeye Neler çıkar karşına kim bilir yarın Bu karanlıktan başka bir karanlık Bu sabahtan başka bir sabah... Ömer Hayyam (1048-1131)
İnsan somutluğu geçmiş ile gelecek arasındaki bu yerde yani şimdi'de bulunur. Bu nedenle olacak, tüm ortodoks/dogmatik sistemlerin en lanetli kavramlarından biridir "şimdi". Tüm cihatlar, tüm devrimler şimdi'ye karşı yapılacaktır. Bu cihat ya da devrimlerin esin kaynağının geçmiş ya da gelecek olması çok önemli değildir, sonuçta hepsinin hedefi şimdi'dir. Gelecek ancak geçmişin kışkırtıcılığı ve şimdi'nin verili, kurumlaşmış gerçekliğinin dıştalanması sayesinde kurulabilir.
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.