ÇOCUK GELİYOR-HAN KANG,166 sayfa
“Yağmur yağacak gibi.
Kendi kendine mırıldanıyorsun.
Gerçekten yağmur yağarsa ne yaparız…”
Yazarın;Vejetaryen ve Beyaz Kitap’tan sonra okuduğum üçüncü kitabı Çocuk Geliyor.Yürek burkan bir kitap.
Kitap gerçek olaylar üzerine yazılmış.Okurken masal gibi bir tadı,akıcılığı var ama içine girdiğinde,sayfaları çevirdikçe bir kabusun içine dalar gibi oluyorsunuz.
Gwangju Ayaklanması veya Gwangju Demokrasi Hareketi olarak bilinen,Güney Kore'nin Gwangju kentinde 18-27 Mayıs 1980 tarihleri arasında darbe yönetimine karşı gerçekleşen protesto gösterilerilerinin anlatıldığı,elden bırakılamadan okunan bir kitap.Yüzlerce ölü,kayıp,yaralıların olduğu,akıl almaz işkencelerin yapıldığı (kadın,erkek,çocuk,cinsiyet ve yaş ayırımı yapılmaksızın ) bir ayaklanmanın anlatıldığı,okurken boğazınıza bir şeylerin takıldığı,sonunda çok hüzünlendiren ve çokça da düşündüren bir kitap.Yaşananlar bize hiç yabancı değil,bizim de kendi tarihimizde yaşadığımız olaylar…
Kitap yedi bölümden oluşuyor ve yedinci bölüm “son söz” ile bitiyor.Her bölümde farklı karakterler anlatılsa da hepsi olayların içinde ve yaşananlar onları birbirine bağlıyor.
Hepsi,birbirinden farklı yerlerinden yaralar almış,farklı şekillerde ölmüş kişilerin gözünden anlatılıyor bu müthiş mücadele.Acaba yaşasalardı nasıl bir ruh içinde olurlardı,ölmeleri daha mı iyi olmuş diye de çok düşündürdü beni.Her bir hikaye ruhunuza bir kırık ekleyerek okumaya devam ediyorsunuz.Onlar özgürlükleri için mücadele ederken ben de okumak için mücadele ettim.
Her kitabı okurken içinizde kalan tatlı,hoş anıları bu kitapta bulamayacaksınız. Ama tüm kalbinizle hissederek okuyacağınız için aklınızdan hiç çıkmayacak bir kitap.
Kitap kapağı; neden örselenmiş,sanki bir yangından çıkmış bir orman görüntüsü içinde kalp