Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tarihselciliğin Sefaleti

Karl R. Popper

Tarihselciliğin Sefaleti Sözleri ve Alıntıları

Tarihselciliğin Sefaleti sözleri ve alıntılarını, Tarihselciliğin Sefaleti kitap alıntılarını, Tarihselciliğin Sefaleti en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eğer insan bilgisinin artması diye bir şey varsa, o taktirde bugünden yarına ne bileceğimizi bileymeyiz.
Reklam
Evrimcilerin, evrimi "geleneksel düşünceye karşı cesur ve ihtilalci bir meydan okuma" olarak karşılayan duygusal tutumlarını paylaşmayan herkesten cehalet taraftarı (obscurantist) diye şüphe etme eğiliminde olmalarından gözüm biraz korktuğu için, burada modern Darwinizmde ilgili olguların en başarılı açıklamasını gördüğümü söylemem iyi olacaktır. Evrimcilerin duygusal tutumlarının güzel bir örneği, C.H. Weddington'un "Evrimin yönünün iyi olduğunu, düpedüz o iyi olduğu için, kabul etmeliyiz" şeklindeki ifadesidir. Bu, aynı zamanda Profesor Dernal'in Darwinci tartışmayla ilgili aşağıdaki aydınlatıcı görüşünün hâlâ geçerliliğini koruduğu gerçeğini sembolize eden bir ifadedir: "Bilim, haricî bir düşmanla, yani kiliseyle savaşmak zorunda kalmış değildi; kilise bilim adamlarının kendi içlerindeydi."
Sayfa 107 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Fakat olabilecek herşeyi açıklayabilen bir metod, hiçbir şeyi açıklamaz.
Sayfa 138Kitabı okudu
***** İlerleme çok büyük ölçüde siyasi faktörlere, düşünce özgürlüğünü koruyan siyasi kurumlara, yani demokrasiye bağlıdır. *****
Sayfa 138 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
***** Herhangi bir teknoloji­nin en karakteristik görevlerinden biri de neyin gerçekleştirilemeyeceği­ni göstermektir. *****
Sayfa 70 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Eğer kendi yanlışlarımızdan ders almaya hazır olursak, yani yanılgılanmızda dogmatik bir biçimde ısrar etmek yerine onları kabullenip onlardan yararlanma yoluna gidersek, ama ancak bunu yapabilirsek, ilerleme kaydederiz.
***** "Tarihselci, sosyal gelişmeyi yalnızca yorumlayabilir ve çeşitİi yol­lardan ona yardımcı olabilir; halbuki onun asıl söylemek istediği, hiç kimsenin onu değiştiremeyeceğidir " *****
Sayfa 62 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
***** Sosyal gruplar, hiçbir zaman sadece kişilerin toplamları olarak kabul edilmemelidirler. Sosyal grup, üyelerinin basit bir toplamından daha öte birşey olduğu gibi, üyeleri arasında herhangi bir anda· mevcut sadece kişisel ilişkilerden de daha öte birşeydir. *****
Sayfa 37 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
***** İnsan ta­biatının bazı eğilimlerine müracaatla akla yatkın bir şekilde açıklanamayacak olan pek az olay tasavvur edebiliriz. Fakat olabilecek herşeyi açıklayabilen bir metod, hiçbir şeyi açıklamaz. *****
Sayfa 137 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Marx, bir iyimserdi ve belki de (Spencer gibi) tarihselci bir ahlak teorisinin taraftarıydı. Bundan dolayı da onun ütopyacı projesi, durdurulmuş bir toplumun değil, gelişen ya­hut "dinamik" bir toplumun projesiydi. O hiçbir siyasi veya iktisadi zorlama tanımayan bir ideal ütopyada devletin ortadan kalktığı, herke­sin kabiliyetlerine göre serbestçe İşbirliği yaptığı ve bütün ihtiyaçları­nın karşılandığı bir ideal durumda doruklaşacak bir gelişmeyi haber vermiş ve aktif bir biçimde onu kolaylaştırmaya çalışmıştı.
Sayfa 77 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Ken­di yanlışlarımız konusunda eleştirici olmamız hayli zordur, fakat birçok insanın hayatını ilgilendiren eylemlerimize karşı eleştirici bir tutumu kararlılıkla sürdürmek ise, bizim için hemen hemen imkansızdır. Deği­şik bir anlatımla, çok büyük yanlışlardan ders almak çok zordur.
Bütün sosyal grupların kendilerine özgü gelenekleri, kendilerine özgü kurumları ve kendilerine özgü (dini) merasimleri vardır. Tarihsel­cilik, eğer bir grubun şimdiki halini anlamak ve açıklamak istiyorsak, ve eğer onun gelecekteki gelişmesini anlamak ve belki de önceden gör­mek istiyorsak, onun tarihini, geleneklerini ve kurumlarını inceleme­miz gerektiğini iddia eder. *****
Sayfa 38 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Sosyolojik görüşleri, insan tabiatının görünüşte sağlam psikolojik temeline indirgemek yerine, in­san faktörünün sosyal hayattaki ve tüm sosyal kurumlardaki en karar­sız ve en başına buyruk unsur olduğunu söyleyebiliriz. *****
Sayfa 141 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
129 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.