Mehmet Sarıtaş
Yerinizde olsam düşman gezegen halkları konusunu fazla ciddiye almam:
Bundan daha gerçekçi bir tehlike, ruh hastası liderler ve fanatik hükümetlerdir. Böyle bir lider ya da hükümet çılgınca planlarını uygulatmak için yanlış ideallere sahip bilim insanları ya da ne yaptığından haberi olmayan düş gücü kısıtlı teknisyenler bulmakta pek zorlanmayacaktır. Belki de insanlık tarihinin son sayfası böyle yazılacaktır.
Rene Descartes "şüphe, bilginin başlangıç noktasıdır."
& Kilise, bin yıl boyunca başarılı bir şekilde topluma ulaşan bilgileri kontrol altında tutmuştu. Eski ve Yeni Ahit'teki ifadelerin gerçekliği tartışılmazdı. İnanç sorgulanamazdı; şüpheye yer yoktu. Ancak Descartes, a göre şüphe, bilginin başlangıç noktasıydı. &
Sayfa 74 - @betayayincilikKitabı okudu
İki güzel söz.
& Zihinler kaba kuvvetle değil, ancak sevgi ve bilgelikle fethedilir. BARUCH SPİNOZA İnsanlar açken fiyatı artacak diye elinizdeki buğdayı saklamayın. BİR ZERDÜŞTE ATFEDİLMİŞTİR &
Sayfa 59 - @betayayincilikKitabı okudu
Bir Spinoza Meselesi
& Yeni bir doğa kanunu keşfeden dünyaca ünlü bu bilim insanına Tanrı'ya inanıp inanmadığı soruluyordu. Albert Einstein ise "Var olan her şeyde, bir ahenk içinde bulunan Spinoza'nın Tanrısı'na inanıyorum" diye cevap veriyordu. &
Sayfa 49 - @betayayincilikKitabı okudu
Dilde sadece temel tatlar algılanır. Bu temel tatlar; acı, ekşi, tuzlu ve umamidir. Lezzetse bir besinin tadının ve kokusunun birleşmesiyle ortaya çıkar. Ağzımıza aldığımız besinlerden çıkan kokuyu duyumsamadığımızda yediklerimiz lezzetsiz gelir.
Sayfa 28 - TÜBİTAK yayınlarıKitabı okuyor
Kulak, burun, dil gibi duyu organlarında fiziksel ve kimyasal uyarıları alabilen özelleşmiş, hücre ya da hücre gruplarına almaç denir. Diğer adıyla reseptörler.
Sayfa 28 - TÜBİTAK yayınlarıKitabı okuyor
Yer kabuğu, levha adı verilen ve sürekli hareket hâlinde olan yapılardan oluşur.
Sayfa 10 - TÜBİTAK yayınlarıKitabı okuyor
Saf mantıksal düşünme bizi deneysel dünyaya dair hiçbir bilgi ulaştıramaz; gerçeğin tüm bilgisi deneyimle başlar, deneyimle biter.
Sayfa 14
Darwin geç yaşında oğluna şöyle demiştir, “Dün gece bir insanı keşfedilmemiş şeylerin kaşifi yapan nedir diye düşündüm. Çok zeki - kaşiflerden çok daha zeki - pek çok insan hiçbir şey yaratamaz. Zannedersem, bu yaratıcılık, olan biten her şeyi nedenlerini ve anlamını ısrarla arama alışkanlığı ile bağlıdır.
Sayfa 15
Einstein:
Bilim, gündelik düşüncenin geliştirilip inceltilmesinden fazlası değildir.
Sayfa 9
Bilim insanı kelimesinin doğusu
Yapılan tartışmada, “filozof” fazlasıyla geniş kapsamlı ve gösterişli, “bilgin” pek cüretkar ve fazlasıyla Fransız olduğu gerekçesiyle reddedildi.
Sayfa 8
Mantarların, bulundukları ortama yayılmalarını sağlayan ipliksi uzantıları vardır. Bunların bir araya gelmesiyle oluşan yapı miselyum olarak adlandırılır. Çoğalabilmek için çevreye yaydıkları hücreler ise spor adı verilir.
Sayfa 4 - TÜBİTAK yayınlarıKitabı okuyor
“Bilim insanı” sözü 1833 yılında, Cambridge’de kurulan British Association for Advancement of Science’ın (Britanya Bilimsel İlerleme Kurumu) bir toplantısında ortaya çıktı.
Sayfa 8