Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
222 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
YOLDAKi iŞARETLER Bugün insanlık, cehennemı bir uçurumun kenannda duruyor. Başının üzerinde asılı duran yokoluş tehdidi yüzünden değil. Çünkü bu tehdit, hastalığın kendisi değil, onun belirtisidir. İnsanlığın uçurumun kenarında bulunması, hayatın normal şekilde gelişmesini sağlıklı bir biçimde ilerlemesini sağlayacak «değerlerıı açısından iflas
Yoldaki İşaretler
Yoldaki İşaretlerSeyyid Kutub · Pınar Yayınları · 20194,858 okunma
Zariyat suresi 8 Siz ey insanlar; evren, insan ve Allah; Kur’an, kulluk, ahiret ve benzeri konularda karmakarışık ve çelişkili görüşler içindesiniz. Uzaydaki yıldız kümelerinin nasıl farklı şekilleri, yörüngeleri varsa, ilâhî rehberliği göz ardı eden insanların inanç ve yaşam şekilleri arasında da o kadar büyük çelişkiler, farklılıklar vardır. İnsanlar arasında bu kadar farklı iddiaların var oluşu, şu gerçeği ortaya koymaktadır: Allah’ın gönderdiği mesaj ile yolunu aydınlatmayan insanlık, hiçbir zaman hakîkati bulamayacak, asla kurtuluşa erişemeyecektir.
Reklam
İmam Buhârî'nin Sahib'i... Orada geçen rivayet, miraç meselesini en geniş biçimde anlatan rivayettir. Zaten miraç meselesi bize, hiçbir meselede olmadığı kadar detaylı ve önemli bir müktesebatla anlatılır. 45 sahâbî olayı detaylarıyla nakleder. Dolayısıyla öyle birkaç cümle üzerinden konuşmak doğru olmaz. Peki, namaz neden önce 50 vakitken sonra Hz. Musa'nın uyarısıyla kademeli bir şekilde beş vakte indirildi? Bunun temelde iki tane mühim mesajı var. İlki şudur: Israiloğulları'na ve bizden önceki ümmetlere verildiğinden daha fazla mükâfat, ümmet-i Muhammed'e veriliyor. Yapılan bir iyilik on katı ile sevaplandırılıyor. Bu zaten Kur'ânî bir bilgidir. (En'am 6/160) Yani ümmet-i Muhammed, beş vakit namaz kılacak ama 50 vakit kılmış gibi sevap kazanacaktır. İkinci mesaj ise şudur: Kullar asla ibadetleri ile Allah'ın (c.c.) verdiği nimetlerin karşılığını ödemiş olamazlar. 50 vakit değil 500 vakit de namaz kılsalar bu değişmeyecek bir hakikattir. Hâl böyle olunca Allah (c.c.) kullarının azlarını çok sayarak onlara bir ikramda bulunmuştur. Başka mesajlarda var ama biz bu kadarıyla iktifa edelim.
bu velhamdulillah vessalatu vesselamu Ala rasulillahi Ah ah Şeytan insanları boş boş hayaller L avutuyor boş kuruntularla onları oyalayıp duruyor çölde yol alanlar zaman zaman serap görürler değil mi Onu gerçek zannederler ve ümitle oraya doğru koşarlar Halbuki bir hayalin peşinde koşturup dururlar geç anlarlar aynen onun gibi Şeytan
344 syf.
10/10 puan verdi
Müslümanın kalbi Kudüs'te atar ..
Esselamu Aleyküm ve rahmetullahi ve berekatuhu ﷽ B͟e͟n͟d͟e͟n͟ ︎ Yüreği Kudüsᛍte atan biri iseniz sizde benim gibi Kudüs konulu kitapları aşkla okuyorsunuzdur eminim. Öyle ki adında sadece 'Kudüs' kelimesi olsa kâfi. Yeter ki orayı anlatsın. Kitap anlatsın ben zihnimde canlandırayım dersiniz. Gidemesekte hayal dünyasında gezintiye
Arzın Kapısı Kudüs - Mescid-i Aksa
Arzın Kapısı Kudüs - Mescid-i AksaTalha Uğurluel · Timaş Yayınları · 20161,720 okunma
ÜÇ AYLARDA YAPILACAK İBADETLER NELERDİR? Üç aylar, Müslümanların diğer aylara oranla daha fazla ibadet, dua, zikir, hayır ve hasenat işleriyle meşgul oldukları zaman dilimleridir. Hazreti Muhammed, recep ve şaban aylarında diğer aylara oranla daha fazla nafile oruç tutmuştur. Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi İdris Bozkurt,
Reklam
İSLÂMÎ DURUŞ
İslâmi duruş, Müslümanın inandığı gibi düşünmesi, inandığı gibi yaşaması, hayatını imanın istikametinde şekillendirmesidir. Müslümanın Kur'ani ölçüleri, nebevi ilkeleri ve İslâmi prensipleri hayatının her saniyesine ilmek ilmek işlemesi, hayatını imanla örmesidir. Hayatını inancından, inancını hayatından uzak düşünemeyen iman erinin her sözü, her tavrı, hatta susması ve tebessümü bile İslâmî bir duruştur. Mü'minin hayatı değerlendirirken İslâmi ölçülerle değerlendirmesi, hayata iman gözüyle bakması bu duruşun bir gereğidir.
Nebevi Mesaj
Nebevi Mesaj
Halil İbrahim Kutlay
Halil İbrahim Kutlay
"Kur'an, Yüce Allah'ın insanı kuşatan mesajıdır. İnsanı kuşatmayan mesaj evrensel olamaz. Kur'an bize alan savunması önermez. Bunun yerine eğitimli ve donanımlı Müslüman birey yetiştirmemizi önerir. Onun vurguları, Müslüman bireyin bilgili ve bilinçli olmasına yöneliktir. Değişmenin ve gelişmenin öncüsü Müslüman birey olmak durumundadır.
Sayfa 148 - Otto Yayınları
Reformist İslâm, genellikle, İslâmî öğretilerin modern bilim ve teknoloji ile bağdaşabilecek boyutlarına başvurur. Bu, reformcuların rasyonaliteye ağırlık verdikleri, ve hayâl ve mükâşefenin değerini düşürmeye çalıştıkları anlamına gelmektedir. Bu grubun savunmacı bir niteliğe sahip eserleri, bunların İngilizce uyarlamaları on dokuzuncu yüzyılda
Sayfa 538Kitabı okudu
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.