Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kafirun Suresi
Kâfirûn Sûresi / Açıklama Mekke döneminde nâzil olmuştur. Altı âyettir. Kâfirlere hitapla başladığından bu adı almıştır. Ebû Cehil ile bazı Kureyş müşrikleri, Resûlullah’a amcası aracılığıyla cazip teklifler yapmışlar; “İsterse kendisine başkanlık verelim. Yeter ki putlarımıza söz söylemesin. Bir yıl o bizim putlarımıza tapsın/saygılı olsun; bir yıl da biz onun Allah’ına ibadet edelim.” demişlerdi. İşte inen bu sûre ile Allah Resûlü onlara Allah’ın red cevabını bildirdi. Putlara saygı ve tapınma ile beraber uzlaşmacı ve tavizci beraberliğe girmedi. O’na, şirke girmemek için Allah’ın hâkimiyetine, Rabliğine/tevhide aykırı bulunan şeylerde hiçbir taviz ve uzlaşma ruhsatı verilmemiştir. Resûlullah’ın tatbikatı da bu olmuştur. Fakat bundan sonra müşrikler daha sertleşmeye başladılar. Zaten bütün peygamberlerin mücadelesi, dinsizlerden ziyade, Allah’ın varlığını kabul ettikleri halde tâğûtlara kulluk eden, fikrî veya şeklî putları yücelten, onları öne geçiren şirk dini mensuplarıyla olmuştur.
Hz. Muhammed,'in (Sav.) Hak peygamberi olduğunun delili olan ayetler;
Bir gün peygamber efendimiz Kureyş'in ileri gelenlerine islamı anlatırken yanlarına bir amâ gelir ve ona seslenir, Kureyş'in ileri gelenleri kendilerine özel muamele istedikleri için peygamber efendimiz onlarla ilgilenmeye devam eder ve amâya cevap vermez. Bunun üzerine amâ ikinci kez seslenince peygamber efendimizin yüz hatları değişir. Bu olaydan sonra Abese suresi vahyolunur. Bismillahirrahmanirrahim 1- peygamber yüzünü ekşitti ve döndü. 2- Kendisine amâ geldi, diye. 3- Ne bilirsin belki o temizlenecek? 4-Veya öğüt belleyecek de öğüt ona fayda verecek. 5-Ama buna ihtiyaç hissetmeyene gelince, 6-Sen ona yöneliyorsun. ...... Resûlullah' ın davranışlarını ikaz niteliğinde olan bu ayetler onun hak peygamber olduğunun en büyük delilidir. Zira hiç kimse kendisini bu şekilde tenkit etmez.
Reklam
Tebbet Suresi
Mushaftaki sıralamada 111.sûredir, iniş sırasına gire altıncı sûre olup Mekke'de inmiştir Hz. Peygamber Sâfâ tepesine çıkmış, orada bulunan Kureyş kabilesi mensuplarını yanına çağırarak onlara İslâm 'ı tebliğ etmiş; ancak Resûlullah 'ın amcası Ebû Leheb bu olaya kızarak , 'Kuruyup yok olasıca! Bizi bunun için mi çağırdın?'demesi üzerine bu sûre inmiştir. Sûre adını ilk ayetinde geçen ve bu bağlamda "kurusun!" Şeklinde beddua taşıyan Tebbet kelimesinden almıştır. Sûre ayrıca "mesed, Leheb, Ebû Leheb"adlarıyla da anılır.
Sayfa 709 - Diyanet işleri başkanlığı
Ahzab Suresi
1. Ey Peygamber! Allah’ın emirlerine uygun yaşama konusunda sebat et. Kâfirlere ve münâfıklara itaat etme! Şüphesiz ki Allah hakkıyla bilendir, mutlak hüküm ve hikmet sahibidir. DİPNOT Müşriklerden ileri gelenler Uhud gazvesinden sonra Medine’ye teklif götürmüşlerdi. “Sen bizim taptıklarımızı diline dolamaktan vazgeç, biz de seni Rabbinle
Haysiyetsiz Müslümanların Şerefli Peygamberi 1 (Oku ve UTAN)
BENİ KAYNUKA GAZASI (Kutsal Sürgün) Hicretin 2. senesi, Şevvâl ayı (Milâdî 624) Müslümanların Bedir Harbinden parlak bir muzafferiyetle çıkmaları Medine`deki Yahudilerin endişelerini büsbütün arttırdı. Peygamberimiz (sav) ile aralarında sulh anlaşması bulunmasına rağmen gizliden gizliye bozgunculuk ve kışkırtıcılığa başladıkları göze
_İslamı akıl ve hoşgörü dini sayanlar kuranı mutlaka okumalı. Şeriat yalnızca bir inanç işi değil, binlerce yıllık ilkelliklerin, cinayetlerin, terörün, işkencenin kaynağıdır. Kuran Allah sözüyse kölecilik, cariyelik, küfürler, kısas-kan davası niye? _Bir şeyin "insanlık dışı" olması, islamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam
Reklam
Muhammed'in Tanrısı "hür" olanlar yanında, onların hizmetini görmek üzere "köleler" yaratmış olmakla övünür; hürler arasında derece­lemeler ve eşitsizlikler var etmekle övünür; cinsiyetler (kadın-er­kek) arasına eşitsizlikler genellikle övünür; bol nzık verip var­lıklı kıldığı sınıflara, yoksul kıldığı sınıftan sömürtınekle övünür; bazı ümmetleri, diğer bazı ümmetlere üstün kılmakla övünür; ba­zı ırkları (örneğin Arapları ve Araplardan da Kureyş'i) "asil" ve bazılarını da (örneğin Yecuc ve Mecuc ırkı olarak Türkleri) "in­sanlığa felaket getirici kavim" olarak yaratmış olmakla övünür; sadece yeryüzü yaşamları itibarıyla değil, gelecek dünyalarda da (örneğin cennet ya da cehennemde) eşitsizlik olacağını haber vermekle övünür. Daha açıkçası, eşitsizlikle ilgili ne varsa her şe­yin "uhrevi" kaynağı olmakla övünür. "Allah kimi doğru yola iletmek isterse onun ka.lbini Islama açar; kimi de saptırmak isterse... kalbini iyice daraltır... " (En'am Suresi, ayet 125) şeklinde ayetler indirilmiştir. Tanrı acaba neden bütün insanları eşitlik üzere yaratmak var­ken böyle yapmamıştır da, bir kısım insanları "Müslüman" ya­pıp bunların oluşturduğu ümmeti üstün, diğerlerini de "kafir" ve "aşağılık" kılmıştır, bilinmez.
249 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.