Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bakış açımız böyle olmalı
Bakacaksanız daveti inkar edenlere değil;davete sahip çıkanlara bakın! Davaya karşı çıkanlara üzülmek yerine ona destek olanlarla sevinin.Onu reddedenleri musibet gibi görmek yerine ona omuz verenleri Allah'ın bir nimeti olarak görün.Abdullah b.Abbas Ra şöyle der:"Şayet Mekkeliler onu inkar ediyorsa.Allah Ensarı ve Medine ehlini ona vekil kılmıştır. Katade şöyle der:"Kureyş kâfirleri onu inkar ediyorsa [ayetin öncesinde zikredilen]on sekiz Nebi ona vekil kılmıştır.
Kureyş Suresi
1- (Allah) Kureyş’i (emniyet ve selamete) alıştırdığı için! 2- Onları (ticaret için) kış ve yaz yolculuğuna alıştırdığı için! 3- O halde (onlar da) bu Beyt’in (Kabe’nin) Rabbine (şükür için) ibâdet etsinler! 4- O (Beyt’in Rabbi) ki, onları açlıktan doyurdu ve kendilerini korkudan emin kıldı
Reklam
"Erkek olmak ve kadın olmak cinsiyetten ibaret değil ki, bu bahisteki sırri iyi bellemek gerekir. Nefis müennestir (di- Müennes nefsi islah edemeyen kişi ister erkek olsun ister kadin olsun (dişi) nefsin e elindedir. Kadınların bir akılla dokuz nefsi güttüğü ama erkeklerin dokuz akılla bir nefsin hakkından gelemediği malumdur. Asıl şaşılacak
Zümer Suresi 36. Ayet
36. Allah kuluna kâfi değil mi? Öyleyken onlar kalkmış seni O'ndan başkalarıyla korkutuyorlar. Allah kimi şaşırtırsa artık ona doğru yolu gösterecek yoktur. [Tefsirlerde belirtildiğine göre Kureyş putperestleri, Hz. Peygamber'e, "Sen putlarımız hakkında kötü sözler söylüyorsun ama biz putlarımızın seni çarpmasından, hastalandırmasından kaygı duyuyoruz" diyerek akıllarınca onu korkutmaya çalışırlardı. 36. âyette bu tür inançların birer sapkınlık alâmeti olduğu bildirilmiştir.]
Sayfa 461Kitabı okudu
Kafirun Suresi
Mekke döneminde nâzil olmuştur. Altı âyettir. Kâfirlere hitapla başladığından bu adı almıştır. Ebû Cehil ile bazı Kureyş müşrikleri, Resûlullah’a amcası aracılığıyla cazip teklifler yapmışlar; “İsterse kendisine başkanlık verelim. Yeter ki putlarımıza söz söylemesin. Bir yıl o bizim putlarımıza tapsın/saygılı olsun; bir yıl da biz onun Allah’ına ibadet edelim.” demişlerdi. İşte inen bu sûre ile Allah Resûlü onlara Allah’ın red cevabını bildirdi. Putlara saygı ve tapınma ile beraber uzlaşmacı ve tavizci beraberliğe girmedi. O’na, şirke girmemek için Allah’ın hâkimiyetine, Rabliğine/tevhide aykırı bulunan şeylerde hiçbir taviz ve uzlaşma ruhsatı verilmemiştir. Resûlullah’ın tatbikatı da bu olmuştur. Fakat bundan sonra müşrikler daha sertleşmeye başladılar. Zaten bütün peygamberlerin mücadelesi, dinsizlerden ziyade, Allah’ın varlığını kabul ettikleri halde tâğûtlara kulluk eden, fikrî veya şeklî putları yücelten, onları öne geçiren şirk dini mensuplarıyla olmuştur.
Zuhruf suresi: 31 nci Ayet:      Ve dediler ki: "Bu kur'an iki kentten büyük bir adama indirilmeli değil miydi?"      Velid ibn Muğre: Mekke ulularından ve zenginlerinden idi. Yakınışı ve yaydığı hep şuydu:      "Kureyş'in büyüğü ve efendisi olan ben, yahut Sakil'in ulu kişisi Ebu Amr İbni Ümeyr es- sekafi dururken Kur'an Muhammed'e mi inecek?"      Peygamber'in yanıtı kesin ve can alıcı yere olur: "...Rabb'in rahmeti, onların toplayıp yığdıklarından (maddi zenginliklerden ve şöhretten) daha hayırlıdır.
Reklam
Kafirun Suresi
Kâfirûn Sûresi / Açıklama Mekke döneminde nâzil olmuştur. Altı âyettir. Kâfirlere hitapla başladığından bu adı almıştır. Ebû Cehil ile bazı Kureyş müşrikleri, Resûlullah’a amcası aracılığıyla cazip teklifler yapmışlar; “İsterse kendisine başkanlık verelim. Yeter ki putlarımıza söz söylemesin. Bir yıl o bizim putlarımıza tapsın/saygılı olsun; bir yıl da biz onun Allah’ına ibadet edelim.” demişlerdi. İşte inen bu sûre ile Allah Resûlü onlara Allah’ın red cevabını bildirdi. Putlara saygı ve tapınma ile beraber uzlaşmacı ve tavizci beraberliğe girmedi. O’na, şirke girmemek için Allah’ın hâkimiyetine, Rabliğine/tevhide aykırı bulunan şeylerde hiçbir taviz ve uzlaşma ruhsatı verilmemiştir. Resûlullah’ın tatbikatı da bu olmuştur. Fakat bundan sonra müşrikler daha sertleşmeye başladılar. Zaten bütün peygamberlerin mücadelesi, dinsizlerden ziyade, Allah’ın varlığını kabul ettikleri halde tâğûtlara kulluk eden, fikrî veya şeklî putları yücelten, onları öne geçiren şirk dini mensuplarıyla olmuştur.
Tebbet Suresi
Mushaftaki sıralamada 111.sûredir, iniş sırasına gire altıncı sûre olup Mekke'de inmiştir Hz. Peygamber Sâfâ tepesine çıkmış, orada bulunan Kureyş kabilesi mensuplarını yanına çağırarak onlara İslâm 'ı tebliğ etmiş; ancak Resûlullah 'ın amcası Ebû Leheb bu olaya kızarak , 'Kuruyup yok olasıca! Bizi bunun için mi çağırdın?'demesi üzerine bu sûre inmiştir. Sûre adını ilk ayetinde geçen ve bu bağlamda "kurusun!" Şeklinde beddua taşıyan Tebbet kelimesinden almıştır. Sûre ayrıca "mesed, Leheb, Ebû Leheb"adlarıyla da anılır.
Sayfa 709 - Diyanet işleri başkanlığı
Ahzab Suresi
1. Ey Peygamber! Allah’ın emirlerine uygun yaşama konusunda sebat et. Kâfirlere ve münâfıklara itaat etme! Şüphesiz ki Allah hakkıyla bilendir, mutlak hüküm ve hikmet sahibidir. DİPNOT Müşriklerden ileri gelenler Uhud gazvesinden sonra Medine’ye teklif götürmüşlerdi. “Sen bizim taptıklarımızı diline dolamaktan vazgeç, biz de seni Rabbinle
_İslamı akıl ve hoşgörü dini sayanlar kuranı mutlaka okumalı. Şeriat yalnızca bir inanç işi değil, binlerce yıllık ilkelliklerin, cinayetlerin, terörün, işkencenin kaynağıdır. Kuran Allah sözüyse kölecilik, cariyelik, küfürler, kısas-kan davası niye? _Bir şeyin "insanlık dışı" olması, islamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam
Reklam
Muhammed'in Tanrısı "hür" olanlar yanında, onların hizmetini görmek üzere "köleler" yaratmış olmakla övünür; hürler arasında derece­lemeler ve eşitsizlikler var etmekle övünür; cinsiyetler (kadın-er­kek) arasına eşitsizlikler genellikle övünür; bol nzık verip var­lıklı kıldığı sınıflara, yoksul kıldığı sınıftan sömürtınekle övünür; bazı ümmetleri, diğer bazı ümmetlere üstün kılmakla övünür; ba­zı ırkları (örneğin Arapları ve Araplardan da Kureyş'i) "asil" ve bazılarını da (örneğin Yecuc ve Mecuc ırkı olarak Türkleri) "in­sanlığa felaket getirici kavim" olarak yaratmış olmakla övünür; sadece yeryüzü yaşamları itibarıyla değil, gelecek dünyalarda da (örneğin cennet ya da cehennemde) eşitsizlik olacağını haber vermekle övünür. Daha açıkçası, eşitsizlikle ilgili ne varsa her şe­yin "uhrevi" kaynağı olmakla övünür. "Allah kimi doğru yola iletmek isterse onun ka.lbini Islama açar; kimi de saptırmak isterse... kalbini iyice daraltır... " (En'am Suresi, ayet 125) şeklinde ayetler indirilmiştir. Tanrı acaba neden bütün insanları eşitlik üzere yaratmak var­ken böyle yapmamıştır da, bir kısım insanları "Müslüman" ya­pıp bunların oluşturduğu ümmeti üstün, diğerlerini de "kafir" ve "aşağılık" kılmıştır, bilinmez.
116 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.