Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Elegez Dağı eteklerinde, Êzidi Kürt köylerinde çekilen film, etnik kimlik hasebiyle yorumlandığında Kürtün Kürt olarak temsil edildiği ilk filmdir.
"Ölüm", Kürt sinamasının son ve üçüncü kodudur.
Reklam
"Kökleri kadim tarihe dayanan tutarlı bir Kürt kimliğine duyulan inanç ve tarihi bir Kürt anayurdu ya da toprağı üzerinde feragat edilemez bir kendi kaderini tayin etme hakkına kanaat getirme."
"Kürt kimliğinin oluşmasına şekil ve içerik veren temel unsur, inkâr ve imha siyasetidir. Bu politikayı anlamaya, kavramaya çalışmak, bu politikayı uygulamanın nedenleri, politikarın nasıl uygulandığı konusunda düşünmek, Kürt kimliğinin oluşmasında önemli bir rol oynamaktadır."
Vizontele bir Kürt fıkraları antolojisi gibi bir şey.
Sayfa 159Kitabı okudu
"Kuzey Avrupa ülkeleri ve Rusya'da bir insanın kurt dışında ayıya, sırtlana ve kaplana dönüşebileceğine inanılıyordu. Ancak, kurt adam vakalarının tarihte en yoğun görüldüğü ülkeler Fransa ve Almanya'dır."
Reklam
2009 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
Allah var diyecek milyon şey var ama yok artık yormak istemiyorum kendimi ya .. Bu kitapta geçen her şey yaşanmışlık dolu , tabi birileri yine diyecek "Öyle birşey yok" , "Asimile etmeye çalışmadık," Şu an rahat rahat yaşıyorsunuz ", "Buralar bizimdi ,sizler çıktınız geldiniz.." " Siz bizden daha iyi hayat
Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve Ölüm
Kürt Sineması: Yurtsuzluk, Sınır ve ÖlümMüjde Arslan · Agor · 33715 okunma
Saçma sapan yasakları getirmezlerse ,bizde yolumuza bakarız.
"Kürt halkı yirmi birinci yüzyılın başında yer almamıza karşın, yani sine­manın doğuşundan yaklaşık 150 yıl sonra bile hâlâ bir sinema sek­törüne sahip değildir."
BİR KÜRT TÜRKÇEYİ NASIL KONUŞMALI? Evet, nasıl konuşmalı? Aksanlı, şivesini koruyarak, kendi kimlik ve kültüründen tını, zenginlik ve bahisler katarak mı konuşmalı yoksa “İstanbul Türkçesi” adıyla standardize edilen gramatik bakımdan doğru, kelime dağarcığı açısından zengin ve ifade gücü bağlamında kuvvetli bir biçimde mi? Dicle’nin bir köyünde
Gergedan Mevsimi
Film, şu cümlelerle açılır: "İranlı Kürt şair ve yazar Sadegh Kamangar'ın gerçek hayat hikayesinden esinlenilmiştir. Ka­mangar, İran İslam Cumhuriyeti'nin hapishanelerinde 27 yıl yatar. Bu sırada ailesine onun öldüğü söylenir. Uzun yıllar ailesi, yönetim tarafından kendilerine gösterilen sahte bir mezarın ba­şında yas tutar. Filmdeki şiirler, Kamangar'ın vatanından bir kız tarafından okunmaktadır."
Reklam
Tokat'ta Ortaokul: İlk Gazetem Yaltırık'ı Çıkartıyorum Tokat'ta en büyük kazancım Yekta [Güngör Özden] olmuştur. Yekta ile Tokat'ta tanıştık. En eski arkadaşım Türkiye'de halen Yekta'dır benim. Yekta da Tokat Lisesi'nde. Ben ortaokul 3'deyken o Lise 1'deydi, leylîydi [yatılı]. Oradan ahbap
Unutmadık! Unutturmayacağız (!) 19-26 Aralık 1978
45 yıldır kapanmayan yara: Maraş Katliamı! Maraş’ta Alevi Kürtlere yönelik 19 Aralık’ta başlayan ve 26 Aralık 1978’de sona eren, 100'den fazla kişinin hayatını kaybetmesine, yüzlerce kişininse yaralanmasına sebep olan 'Maraş Katliamı'nın 44 yıl dönümü. Türkiye’de 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi'ne giden yolda en önemli olaylar
kürt sinemasının kürt illerinde görünürlüğü yılmaz güney'in duvarlara asılmış afişleriyle başlıyor. ve ilk keşfimden bugüne aklımda kalan soru: kendine ait devleti olmayan bir halkın nasıl olur da ulusal sineması olabilirdi? filmler farklı ülkelerde çekilmişti Iran, Irak, Türkiye, Suriye ve diyasporada. bunların hangilerinin kürt mi olup olmadığı konusunda sınıflandırma yapmak hiç de kolay değil, nitekim filmlerin çekildiği bazı bölgeler kürtlerin yoğunlukta olduğu bölgeler bile değil. öte yandan, kürt dili bu sinemayı sınıflandırmak için yeterli bir faktör değil; filme 'ey sahipliği yapılan ülkelerdeki yasaklar sebebiyle bu filmlerin çoğunluğu kürtçe dilinde de çekilmemiş. öyleyse, hangi sinemayı kürt sineması olarak adlandırabiliriz,,
Sayfa 344 - agoraKitabı okudu
filmlerimin benim toprağımda gösterilmesini istiyorum, benim televizyonumda. ama alenen filmlerimin gösterime uygun olmadığını bildirdiler. ben buna karşı çıkıyorum. bu sebeple artık bu sisteme itibar etmiyorum. şimdi be-nim kurallarıma uyan bir sinema arıyorum, kürtçe filmlerin yayınlanmasına izin vermeyen kurallara değil. her şeyi kendi görüşmelerime göre yapacağım. benim doğru olduğuna inandığım şeyleri ek-rana taşıyacağım, sürgün edilmediğim sürece. hapse girmek umu-rumda değil, ama bu ülkeden gönderilmek de istemiyorum.
Sayfa 203 - agora *bahman ghobadiKitabı okudu
102 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.