Savunulacak bir şeyim yok. Yaşayışımla övünecek halde değilim, param da yok. Özgürüm. O da beni boğuyor. İşte yıllar var ki, bir hiç uğruna özgürüm.
Hiçbir şey olmasa bile, okumak için şüphesiz ki; yaşamaya değer.
ABD liberal teorinin istediği gibi müşfik davranmaktan çok, çevreden sisteme meydan okuyanları tekrar kendilerine layık tabi konuma dönmeye zorlamaya çalışan oldukça acımasız bir dünya polisi gibi davranıyordu.
Karl Polanyi devrimci bir dönüşümün sonucu olarak siyasal iktidar ve toplumsal çatışma sorunlarının ortadan kalkacağını hayal edenlerin ütopyacılığıyla daha iyi bir toplum yaratmak için radikal eyleme geçmenin beyhude olduğuna inananların teslimiyetçiliği arasında üçüncü bir yol arıyordu.
Bizi Tanrı'ya yaklaştırmayan bir bilimin kıymeti yoktur. Ama bilim bizi Tanrı'ya yanlış bir şekilde yaklaştırırsa, yani hayali bir Tanrı'ya yaklaştırırsa, daha kötüdür...