İlimde derinleşen
bir insanın rikkat
ve hassâsiyeti
artar. Gerçek
bir ilim, insanı
hayret vâdilerinin
seyyâhı eyler.
İnsan, kâinattaki
hikmet ve
hakîkatlere vukuf
kazandıkça, ilâhî
kudret ve azamet
karşısındaki
acziyetini anlar,
haddini bilir ve
hiçliğini idrâk
eder. Yâni nefsini
bilir. Nefsini bilen
de, Rabbini bilir.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
***
Bu kuşatma tatlıya bağlanacak
İkna ederlerse
O ihtiyarın umudu yok olmadı,
Ancak gemi limanda açılmaya hazır!
Birlikte kalkmalıyız: iki duygu
Ve sağlıklı bir yürekle,
Hastalığım kökleşmeden:
Umudunla hastalanmadan
***
Filistinli Şair: Mahmud Derviş
Yazarların yalnız insanlar oldukları söylenir. Bana kalırsa iyi bir okur bir yazardan daha yalnızdır. Kitabını alır ve bir kuytuya çekilir.Ne için? İçine, hayalhanesine, kalbine, ruhuna bakabilmek için. Ne için? Üzerinde düşünülmemiş bir hayat boşuna geçirilmiş bir hayattır. Hayatını gözden geçirmek için. İçindeki titreşimleri anlamak, yorumlamak, anlamlandırmak için.
Sayılı günler tükenince dostum, ve coşkun ırmaklardan gebe kalan zamanlar bitince; tanımlanmaktan, formatlanmaktan, dayatılmaktan bıkkın direnmeler sona erince, hayattan bir renk, bir ışık, bir de ses götürmediler diye ağlarız ya dostum ölülere; aslında geride kalanlardır ölenler ibret almıyorlarsa.
Sen ölmekten değil, yaşayamamaktan kork dostum ve Azrail elma derse çık git hayattan, ardına hiç bakmadan.