Tüm ölü bedenlerin sıcaklıktan ve sonra da hareketten yoksun olduğu görülünce bu hareketleri ve bu sıcaklığı kesenin ruhun yokluğu [bedenden ayrılması] olduğu sanılmıştır. Böyleve sebepsiz yere doğal sıcaklığımızın ve bedenlerimizin bütün hareketlerinin ruhumuza bağlı olduğuna inanılmıştır. Oysa tam tersine, öldüğümüz zaman bu sıcaklığın kesilmesi ve bedeni hareket ettirmeye yarayan organların işlemez hâle gelmesi sebebiyle ruhun bedenden ayrıldığı düşünülmeliydi.
Yaşamını, ancak bağımlılıkların içinde bağımsız
kılabilirsin - ki, yaşamı özgürleştirmen, onu, sürekli,
bir yerlere bağlayıp , sonra, o yerlerden koparabilmen olsun.
Ölüm niye bir 'üzüntü' konusu olsun ki?
- Birisinin ölümüne sevinilemez mi
Ne bir " vah vah", ne de bir "oh olsun" ...
- Ya da, kendi ölümüne sevinemez mi insan?
- Mutlu bir intihar -- olamaz mı? ...