Yapım sürecini anlatır mısınız?
Kaya mezarın yapımına Nisan 2009'da başladık, üç yıl sürdü. Daha çabuk olabilirdi. Tecrübesizlikten ve parasızlıktan uzadı. Aşağı yukarı 25 metrekare cepheli ve iki metre derinliği olan bir kaya mezarını şimdi olsa bir bir buçuk yılda yaparım. 60 bin liraya mal oldu bu anıt. Bu paraya güzel bir araç da alabilirdim. Fakat 20 yıl sonra o araçtan geriye hiçbir şey kalmaz, hurda teneke olur gider. Amortisman hesabı yapsan araç 20 yıl. kaya mezarı ise 2000 yıl yaşar, kesin daha kârlı bir yatırım.
Yatırımın dönüşü var mı?
Şirince'de turizm işiyle uğraşıyorum evet, ama bu kaya mezarın benim işime herhangi bir katkısı olmayacak. Bilet kesip ziyarete açmayı falan düşünmüyorum. Zaten ulaşımı zor bir yerde, sadece uzaktan görünüyor. Şu an çalılıkların arasından patika bir yol açmıştık, onu bozacağım hemen. Oraya gitmesin insanlar. Maksadım onu gösterip 'Aa ne kadar güzel bir şey yapmışım' demek değil. 2000 yıl sonrasını düşünüyorum ben.
Sayfa 395 - Liber Plus Yayınları / Balinaya kanat, memura ruh / 21 Şubat 2012