Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
4. Bölüm, Sevginin Uygulanması
Nesnel düşünce becerisi akıllılıktır, düşünmenin ardındaki duygusal durum ise alçakgönüllülüktür. Nesnel olabilmek, yani kişinin aklını kullanabilmesi ancak kişi alçakgönüllü tavır içindeyse ve kendini çocukluğundaki "her şeye gücü yeten" ve her şeyi bilen" olma hayalinden kurtarabilirse olasıdır. Bu, sevme sanatının uygulanması tartışmasında şu anlama gelir: Sevgi, narsisizmin hemen hemen olmadığı alçakgönüllülüğün, nesnelliğin ve düşüncenin gelişmekte olduğu yerde vardır. Kişi tüm yaşamını bu amaca adamalıdır. Sevgi gibi alçakgönüllülük ve nesnellik de birbirinden ayrılmaz. Eğer ben bir yabancı hakkında nesnel olamıyorsam ailem için de olamam; bunun tersi de geçerlidir. Eğer sevme sanatını öğrenmek istiyorsam, her durumda nesnel olmayı denemeli, nesnel olamadığım durumlara karşı da duyarlı olmalıyım. Karşımdaki kişi hakkında kendi ilgi, gereksinim ve korkularımı işe karıştırmadan o kişinin gerçek kişiliğiyle, narsist düşüncelerimle çarptırılmış kendi oluşturduğum kişiliği arasındaki farkı görmeliyim. Nesnel ve akıllı olabilme yetisine sahip olmak sevme sanatını başarmanın yarı yolu sayılır, ancak kişinin bunu ilişki kurduğu tüm insanlar için geçerli kılması gerekir. Eğer kişi nesnelliğini sevdiğine saklamak ister ve diğer ilişkilerinde nesnel olmazsa, her durumda başarsız olduğunu kısa zamanda görecektir.
Sayfa 138
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için..
Reklam
. Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için. Tabii eğer nesnellik varsa. .
Sayfa 101Kitabı okudu
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için.
"Arada bir insanın kendine bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için. Tabii eğer nesnellik varsa."
Sayfa 103Kitabı okudu
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için. Tabii eğer nesnellik varsa. …
Sayfa 101 - AlfaKitabı okudu
Reklam
_Tinin Görüngübilimi, bilincin değişiminin yolculuğunun betimidir. _Her şey kozmik tinin görüngüleridir. Bu gerçekliklerin dışında aşkın bir varoluş bulunmaz. Her şey bu dünyada olup biter ancak bilen özne ile bilinen şey mesela bilinç ve dünya aynı şeydir. Hepimiz her şeyi kapsayan kozmik ruhun parçalarıyızdır. O tekil ve tüm olan tin'dir.
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için.
Sayfa 77 - Sel YayıncılıkKitabı okudu
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için. Tabii eğer nesnellik varsa.
... Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için. ...
Reklam
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek. Ve belli bir sürenin geçmesi. Olayları değerlendirebilmek için. Nesnel olabilmek için. Tabii eğer nesnellik varsa.
Eski moda işadamının satış konuşmaları, temelde akla uygundu. Malını tanıyordu, müşterinin gereksinimlerini biliyordu, bu bilgilere dayanarak malını satmaya çalışıyordu. Bu satış konuşması tümüyle nesnel değildi elbet, elinden geldiğince alıcıyı ikna etmeye çabalıyordu; ama gene de, etkin olabilmek için akılcı ve mantıklı konuşmak zorundaydı. Çağdaş reklamcılığın büyük bir bölümü çok farklı; mantığa değil, duygulara sesleniyor; her uyutucu, uyuşturucu etkileme ve inandırma gibi o da nesnelerini duygusal olarak etkilemeye, sonra da zihinsel olarak boyun eğdirtmeye çalışıyor. Bu tür reklam, müşteriyi etkilemek için çeşit çeşit araç kullanır. Aynı sözleri tekrar tekrar söyler örneğin; şu marka sigarayı içen bir boksör ya da sosyete kadını gibi herkes tarafından kabul edilmiş bir ünlüyü kullanır; güzel bir kızın cinsel çekiciliğini gözler önüne sererek müşterideki eleştirme yetilerini zayıflatıp onun ilgisini çeker; onu "ter kokusu" ya da "ağız kokusu" tehlikesiyle korkutur ya da belli bir sabun ya da gömleği almakla, kişinin hayatında ansızın büyük bir değişiklik olacağı yönünde hayaller kurmasına ortam hazırlar. Bütün bu yöntemler temelde usdışıdır; malın nitelikleriyle uzak yakın ilgileri yoktur, müşterinin eleştirme yetilerini, tıpkı afyon ya da hipnoz gibi köreltir ve öldürürler. Tıpkı filmlerin yaptığı gibi, hayalci yönlerini bir ölçüde doyururlar ama aynı zamanda küçüklük ve güçsüzlük duygularını artırırlar.
Sayfa 140Kitabı okudu
Bir nesne hakkında bir şey hissettiğinizde onu o esnada düzgün düşünemezsiniz, düşündüğünüzde ise düzgün hissedemezsiniz çünkü süreçlerden biri bozulacaktır. Bunun sebebi, hissin belirli bir seçim anlamına gelmesi ve diğerlerini dışlamasıdır. İçgüdüsel olarak hoş nesneye çekim hissederim. Nesnel olabilmek adına hislerimi bir tarafa bırakmam ve örneğin nesnel seviyede oldukça tatsız ve hatta düpedüz itici nesnelerle meşgul olmam gerekir. İşte bu sebeple bir hisseden tip, düşünen tipin son derece hissiz bir insan olduğunu varsayar. Aklın soğuk nesnelliği his işlevi için kutsal duyguya karşı işlenmiş bir cürümmüş gibi görünür."
Sayfa 102Kitabı okudu
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek.Ve belli bir sürenin geçmesi.Olayları değerlendirebilmek için.Nesnel olabilmek için.
Sayfa 103Kitabı okudu
Arada bir insanın kendini bir başkasının yerine koyması gerek.Ve belli bir sürenin geçmesi.Olayları değerlendirebilmek için.Nesnel olabilmek için.
Sayfa 103Kitabı okudu
138 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.