Bilim, bir şeyler yapmak, ne olduğu önemli değil, bir şeyler yapmak için bir bahane sadece. Hayat korkunç ve gaddar, hayat ruhumuzu kuruttu, en derinlerdeki benliğimizi çaldı; acımıza dayanamayıp sürekli haykırmamak, ne kaybettiğimizi unutmak için çocuksu takıntıların peşine düşüyoruz... Sırf unutmak için. Kendimizi kandırmayalım artık!
Ölüm birden üstüne konduğunu fark ettiğiniz şu garip, iğrenç sineklerden biri gibi olsaydı, biri yoluna gidiyor yoldan geçen bir başkası da onu durduruyor ve sakınarak iki parmağını uzatıp ‘Bağışlayın, izninizle bayım, üstünüze ölüm konmuş.’ diyor ve o iki parmağıyla yakalayıp atıyor. Ne güzel olurdu. Ama o iğrenç sineklere benzemezki ölüm. Sokaktan geçenlerin kim bilir kaçının üstündedir de görmezler. Yarın, ertesi gün yapacaklarını düşünürler.