Nuh Aleyhisselâm'a, vefatı yaklaştığı sıralarda:
"Ey Ebülbeşer ve ey uzun ömürlü! Dünyayı nasıl buldun?" diye sorulmuştu.
Nuh Aleyhisselâm:
"Onu, iki kapılı bir ev gibi buldum. Bir kapısından girdim, diğer kapısından çıktım!" demiştir.
İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rasgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.