"1939'dan sonra Alman boyunduruğuna giren halklar ya Reich'ın hizmetine alındılar ya da imha programına. Avrupalılar için yepyeni bir deneyimdi bu. Denizaşırı sömürgeleri olan ülkelerde Avrupa devletleri çıkarları doğrultusunda yerli halkı anlaşmalarla kendilerine bağlamış ya da köleleştirmişlerdi. Kurbanlarını boyun eğmeye zorlamak için işkenceye, sakatlamaya ya da kitlesel kıyıma başvurmaktan çekinmezlerdi."
Sayfa 24 - Alfa Yayınları