Merhabalar
Kafamda olayların hâlâ döndüğü ,damarlarıma kadar hissettiğim müthiş bir kitap.
İlk kısmı okuyunca devamı da bu şekilde mi diye düşündüm.Meğer hikaye Romanla bağdaştırılmış.
Olaylar birbiri ardınca geliyor ve mistik bir yapısı olduğu için zinde tutuyor.
Selim Pusatın etrafında dönüyor roman.
Selim Pusat ordudan atılır,kendini boşlukta hisseder.İçine kapanır.
Eşi Ayşe onu toparlamaya çalışır ama selimin çöküşü devam eder.
Selimin hayatı güntülü ile tanıştıktan sonra daha da değişir olumlu yönde.
Güntülü Ayşen’in öğrencilerinden biridir.
Selimin ona karşı olan olumlu duyguları ahlaki çatışmaya yol açar.
Roman bu noktadan sonra mistik bir bağ kazanır.
Selim Pusat, gördüğü rüyalar ve hayaller aracılığıyla, kendisinin yüzyıllar önce yaşamış bir asker olan Yüzbaşı Selim ile aynı ruhu taşıdığını fark eder.
Bu geçmiş yaşamda:
• Selim, hükümdarın karısı olan Güntülü Hatun’a âşık olmuştur.
• Bu yasak aşk yüzünden idam edilmiştir.
Yani romanda anlatılan güncel hikâye, aslında eski bir kaderin yeniden yaşanması gibidir.
Eserin sonunda Selim Pusat, bu kader döngüsünden kaçamayacağını anlar. “Ruh adam” ifadesi de tam olarak buradan gelir:
Bedeni bu dünyada olsa da ruhu geçmişe ait, huzur bulamayan bir adam…
Roman trajik ve karamsar bir havada son bulur. Selim, iç dünyasında tam anlamıyla huzura kavuşamaz. Hüseyin Nihâl AtsızRuh Adam
Aşırı beğendim.
Şeyh Vefa hazretlerinin mini dizisini izleyip hayatını araştırmaya merak salmıştım.
Önüme çıkan kaynaklı kitaplardan biri de bu kitaptı.
Tür olarak biyografidir.
İçerik bakımından tatmin edici ve bence detaylı.
Kitap vesilesi ile Hızır Bey hakkında da bilgi sahibi olmuş bulundum.
Farklı zâtları da tanıyabileceğiniz kısa kısa hayatları hakkında bilgi sahibi olacağınız bir kitap.
Bir istanbul ziyaretimi öncelikle vefa hazretlerini görmek için niyetledim.
Okumanızı tavsiye ederim.
Şeyh Ebülvefa ve Hızır BeyAbdülkadir Erdoğan
Bu kitap hayatım da okuduğum en iyi romanlardan bir tanesi.
Kesinlikle tavsiye ediyorum.Beni öyle bir sürükledi ki bütün günüm kitapla geçsin ama bitmesin de istedim.
Kitapta körfez savaşından bahsediliyor.
Psikolojik Roman diyebiliriz diye düşünüyorum.
Çünkü Mariam ismindeki bir kadının dramatik hayatı anlatılıyor.
Kitabın sonunda Marim'a sımsıkı sarılmak istedim.
En az onun kadar korkmuştum hikayenin başında ama başaracağını düşündüm hep.
Karakterin elinden tutmuş ve onu başarıya ulaştırmış gibi hissediyorum.
Bayıldım.ru #k:377270puja Puja Guha
Mustafa KutluHayat GüzeldirGenç Okur R. Mustafa Kutlu'nun bazı eserlerini ,ağır okuduğum kitapların ardından rahatlamak için okuyorum. Bu kitapta onlardan bir tanesi. Yazarın bazı hikâyelerinde keşke devamı olsaymış deyip hemen hayal etmeye başlıyorum...Bu kitapta da bazı hikayeler benim için öyleydi.
Özellikle "Allah Bes" başlıklı yazısını beğendim hikayede kendimden bir parça buldum. Sade ,akıcı, güzel bir kitaptı:)
Ben etiketleri ile yaşamaya çalışan, olayları gereğinden fazla düşünen biri olarak okumaya başladım kitabı.
Sayfaları çevirdikçe bu benim demeye başladım.Sade ve akıcı bir kitap.Kitabın içerisinde yazarın kendi hayatına dair örnekler bulunuyor bu örnekler sizi daha çok hikayeye,olaylara bağlıyor (çünkü yazarda yaşamış diyorsunuz)ve örneklerde ki kahraman kendinizi buldukça siz oluyorsunuz.
Bir kitabı tekrar tekrar okumam için beni gerçekten iyi hissettirmesi ya da diğerlerinde alamadığım bir duyguyu bana vermesi lazım.Bu kitap onlardan bir tanesi.
Sakin sakin, bölüm bölüm okumaya tekrardan niyet ettim.
Genç Okur R.Zeynep SelviliPembe Fili Düşünme