Rüyada ya da değil (esâsında hangisi rüya hangisi değil) kişinin kendini görmesi; varoluşsal sancıları, öz-kişilik farkındalığını, varlık âlemini tanımlamayı, kendinden kendine seferi, bu vesile ile kendini bilmeyi temsîl eder. kendini bilme işi en mühim derttir. bu derde düçâr olan kendi ile meşgul olur, dertli ( "ne ağlayıp gezersin
140 syf.
·
Puan vermedi
Kalbe Doğru Tasavvufî Anlayış
Kalbe Doğru Tasavvufî Anlayış ❁ ❈ ❁ ❈ Tevhidin Allah’ın birlik ve tekliğine şehadet getirmek, insan varlığının bu yoldaki çeşitli ve derin duyularla erişip geliştirebileceği anlam dünyasıdır. Tevhid merkezine her türlü samimî, şefkatli yöneliş, kalbin titremesiyle başlar. İlk Müslüman nesillerinden dünya ve ahiret mutluluğu
Kalbin Dönüşümü
Kalbin DönüşümüLlewellyn Vaughan-Lee · İnsan Yayınları · 201712 okunma
Reklam
Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimizin Namazı
"Nebiler Sultanı'nın güzel vasıflarını, hiç durmadan devamlı olarak şerh etsem, yüzlerce kıyamet geçer de yine bitmez." Mevlâna Kuddise Sirrûh Sevgili Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem hiç günahı olmadığı halde, gündüzleri; devlet, millet ve din işlerini yürütüyor, geceleri mübarek ayakları şişinceye kadar namaz kılmakla
Kur'an-ı Kerim'in nazil olup, tamamlanmasıyla Allah'tan gelen müjde sağnağı bitip kapanmadı, sona erip tükenmedi. Bizzat mucize olan Kur'an-ı Kerim, korkutup kötülükten alıkoyuculuğu yanında kıyamete kadar sürecek bir muştu sağnağı, bir rahmet çağlayanıdır. Her çağ, onu yeni bir yorumla kendisine yaşama sevinci veren ilâhî bir aşı gibi idrak edecektir. İnsanlık onda yeni yeni anlamlar, yeni yeni ve sonsuzca ışık pencereleri keşfedecektir. O öyle tükenmez bir kaynaktır ki, her nesil, ondan yeni bir aşk bardağı dolduracak, umut iksirini içecektir. Ab-ı hayat kâsesini ona daldıracaktır her deha, her gönül, her şafak ve her rüya. Ve her deniz onunla dalgalanacak ve her yaprak onunla kımıldanacaktır.
Diriliş Yayınları
İslâm'a göre Rüya
İslâm'a göre rüya üç çeşittir. 1. Salih rüya, 2. Şeytanî rüya, 3. İnsanın içinde yaşadığı olaylardan doğan rüya. Salih rüya, vaki olacak olan şeyleri vukuundan evvel, fıtrî istidad ile idrak etmekten ibarettir. Peygamber (sav) bununla ilgili şöyle buyurur: "Müminlerin rüyası nübüvvetin kırk altı bölümünden bir bölümdür." Şeytanî rüya, şeytanın insanı korkutup üzüntüden üzüntüye sevk etmek için, uyku halinde insanın kalbine verdiği vesveseden ibarettir. Peygamber (sav) şöyle buyurur: "Sizden biriniz sevdiği bir rüya görürse o Allah'tandır. Bunun için Allah'a hamd edip rüyasını söylesin. Hoşuna gitmediği bir rüya görürse o şeytandandır. Şerrinden Allah'a sığınsın ve onu kimseye de açmasın. Yoksa kendisine zarar verecektir." İnsanın içinde yaşadığı olaylardan doğan rüya ise; insan bir şeyle meşgul olup onunla fazlasıyla ilgilendiği için hakkında rüya görür. Peygamber (sav) bir hadiste şöyle buyurur: "Rüya üçdür. Allah tarafından olup müjde veren salih rüya, üzüntü verip şeytandan gelen rüya ve insanın kendi kendine bir şeyler söyleyip tasavvur ettiğinden meydana gelen rüya."
Oysa hayal ve rüya gerçeğe ulaşmanın en aziz tılsımıydı. Evet ancak maddeyi aşabilen insanlar hayallerinin bir mesaj olduğunu idrak edebilmişlerdi...
Reklam
266 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.