Nitekim günümüz toplumunda da hükümferma olan anlayışa göre ırz, namus, iffet gibi ahlaki değerler kadının hanesine kodlanmıştır. Bu kodlama mucibince söz konusu değerlerin muhafazası kadına, kadının bekçiliği ise erkeğe aittir. Ahlaki bekçiliği onur, şahsiyet ve şeref kodlarıyla da pekiştirilen erkek için, kadının bir tehlike ve tehdit unsuru olması gayet tabidir(!)
Ankara Okulu YayınlarıKitabı okudu
Günümüz de dahil olmak üzere, insanoğlunun tarihi boyunca tapılan çeşitli putlar tespit edilmelidir. Eskiden hayvanlar, ağaçlar, yıldızlar, erkek ve kadın şekilleri putlaştırılırdı. Onlara Baal ya da Asterte adı veriliyor, bunların yanı sıra binlerce değişik isimle anılıyorlardı. Günümüzde ise putlara şeref, bayrak, devlet, aile, şöhret, üretim, tüketim ve birçok değişik isim verilmektedir. Ancak resmi ibadet objesi Tanrı olduğu için günümüzün putları oldukları şey, yani insanoğlunun tapındığı gerçek objeler olarak algılanmamaktadırlar. Bu nedenle belirli bir dönemde yürürlükte olan putlarını inceleyecek olan bir "put bilimine" ihtiyacımız bulunmaktadır. Bu çerçevede putlara sunulan ibadet biçimlerinin, bunların Tanrı'ya yapılan ibadetle ne şekilde uzlaştırıldığı ve Tanrı'nın kendisinin nasıl olup da putlardan biri hatta genellikle diğer putları kutsayan en üstün put haline getirildiğinin incelenmesi gerekmektedir.
Reklam
📖 Geçen gün İmam Gazali'nin İhya-u Ulumid'din adlı harika eserini okurken öfke bahsine geldim. Orada İmam, öfke ile ilgili öyle bir tespit yapmış ki beynimde şimşekler çaktı resmen. 😡 "Öfke bir kuvvettir. Ve gayretin kaynaklarından biridir. Öfkenin zayıflaması gayreti de zayıflatır." Diyordu İmam Gazali. Ve buna delil olarak
Atsız'ın 1940'lardaki kalem kavgaları: 19351940 arasında Atsız dergi çıkaramamış, daha çok bazı kitaplarının hazırlığıyla ilgilenmiştir. 1937'de Bozkurtların Ölümü'nün ilk bölümünü yayımlamaya başlamış, 1939 yılına kadar da Şükrullah ve Müneccimbaşı tarihleriyle meşgul olmuştur. 1940 yılında Atsız'ın tekrar şiddetli bir
Eski tanımım senin tanımın, ben senden beriyim
Tövbe etmeyi reddediyor modern zamanlar. "Tövbe etmek insanın bir önceki tanımını reddetmesi, kendisini yeniden tanımlamasıdır" diyordu şair ancak bulunduğumuz toplum, çevre ve zaman hayır sen kendi tanımını reddedemezsin, bunu yapamazsın diyor. Bunu söylemelerindeki motivasyonu incelediğimizde tövbe etme cesareti /imkanı/ nasibi
Günümüz insan özeti!
“Senin arkadaşların tüm şeref,iyi yüreklilik ve saflık hissinden yoksun .”
Sayfa 241Kitabı okudu
Reklam
105 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.