Niye okudum lan ben bunu?
6/10
·352 syf.··
2022 23. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2022 01:03
Bu kitabın adından “ne boktan bir isim” diye düşünüyorsanız, tebrikler shdhd. Bu sefer haklı çıktınız. Çünkü Mykle Hanse, bu metinde bize edebiyattan çok mizah ve absürt bir kara mizah gösterisi sunuyor. Dünya zaten çivisi çıkmış, üstelik üstüne bok bulaşmış bir dünya. İnsanlar, sistem, toplum… her şeyin absürtleştiği bir evrende, bir de “azgın pompacılar” peydah oluyor. Burada pompacı dediğimiz kapitalizmin, cinselliğin, şiddetin ve açgözlülüğün “pompaladığı” bir metaforik karakter aslında. Öyle büyük bir beklentiye sakın girmeyin. Mantık arama. Çünkü mantık ararsan beynin mavi ekran verir ddsfg. Her bölümde absürt sahneler, iğneleyici betimlemeler, grotesk mizah var. “Azgınlık” kelimesi burada hem cinselliğin taşkınlığına hem de insanlığın dizginsiz hoyratlığına gönderme yapıyor. Yazar, erotizm ve iğrençliği iç içe vererek cinselliği şehvetli bir şey olarak değil, toplumsal çürümenin de aynası olarak sunuyor. Kapitalizmi, tüketimi ve modern insanın boşluğunu en uç uçurumdan bağırarak sistem eleştiriyor. Bunları yaparken de dilde alaycılığı eksik etmiyor. Şimdi, bu kitabı okurken aklınıza “edebî bir şaheser” beklentisi gelirse üzülürsünüz. Bu, edebiyat değil; daha çok bir edebiyatı trolleme girişimi. Ama eğleniyor muyuz? Evet. Çünkü insan bazen akademik kitaplarından kafayı kaldırıp bu tür absürt şeylerle beynini dinlendirmek istiyor. Bir bakıma bu kitap, bugünkü dünyanın özeti. Kapitalizmin gazıyla herkes bir şeyleri pompalıyor. Cinsellik ise sürekli meta, sürekli teşhir. Geride kalanlar ise çivisi çıkmış boklu bir düzen. Özetle, bu kitap daha çok dünyanın saçmalığını alaycı bir dille suratımıza çarpan bir kara mizah metni. Okumasanız da olur aslında ama okursanız en azından bu dünyanın absürtlüğüyle kavga ederken yalnız olmadığınızı görürsünüz. Pompacı çok,
Edebiyat
Çivisi Çıkmış Boklu Dünyanın Azgın PompacılarıMykle Hansen · Altıkırkbeş Yayınları · 201290 okunma
10/10
·352 syf.··
2025 74. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 08 Temmuz 2025 04:23
Yazarın üçüncü kitabını bitirdim. Bu kitap benim için tek kelime ile ifade edersem muhteşemdi. İnanın bana Wulf Dorn sonda yine yaptı yapacağını. İlk satırlarından beri düşüncelerim sonda öyle bi değişti ki , anlatamam. Ha bi Stepen oh olsun sana . Ne kadar doğru bilmem orası ayrı shdhjd. Üzüldüğüm kısımlar oldu, hele mektubu Sarahın okuduğu kısımdakı hiss etdiğim heyecanı anlatamam. Yazarın tüm serisini bitirmek istiyorum şu an . Çünki okurlara anlatmak istediği fikir ve bunu anlatış tarzı çok güzel. Okuyun bence pişman olucağınızı zannetmem asla.
FobiWulf Dorn · Pegasus Yayınları · 20164,843 okunma
Reklam
10/10
·344 syf.··
2025 41. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2025 18:39
Vəə nəhayət dillərdən düşməyən o kitabı məndə oxudum..Haqqından heç bir pis rəy eşitmədiyim kitab idi,bu səbəbdəndə gözləntilərim olduqca yüksək idi.Gözləntilərimi qarşılayan bir kitab oldu.Olduqca maraqlı,axıcı kitabdır.Ölmədən oxunacaqlar siyahısına əlavə olunmağa layiqdir..
Yalnızlıqdan ŞizofreniyayaOar · Qanun Neşriyat · 2017623 okunma
Ablam döktürmüş yine...
9/10
·277 syf.·
2024 126. kitabı
Herkese selam. Bir kitabı üç günden önce bitirebiliyorsam bu genelde Feride ablamın kitaplarında oluyor djdjdjd. Yağ gibi akıyor kitap resmen, lastik gibi uzatma yok, her şey dozunda, bölüm sonları merak desen gani gani, müthiş yani daha ne olsun. Seviyorum o yüzden bu kadının kalemini. Psikolojik gerilim türünde bir eser verilecekse böyle olmalı mis gibi 277 sayfada ablam derdini anlatmış. Bana da yeni kitaplarını beklemek düşer yalnız ablacım gel beni dinle artık şu "Hizmetçi"yi sal lütfen dhdhdhd. Haydi kitabın konusuna geçelim; Amy Brenner, psikiyatri ünitesi D Koğuşu'nda 12 saat sürecek (bana 12 yıl gibi geldi okurken dhdhd) gece nöbeti tutmak zorunda olan bir tıp öğrencisidir. Bu koğuş tabii ki kilitli, tabii ki telefon çekmez, elektrik sıkıntılarının da yer yer baş göstereceği, içerisinde barındırdığı hastaların tehlikeli ve ürkütücü olmasıyla da nam salmış bir koğuştur. D koğuşunda kalan hastalar, içerisinde barındırdıkları ruhsal sorunlar nedeniyle şiddet içeren suçlar işledikleri için burada tedavi görmektedir. Ancak Amy'yi sadece bu potansiyel tehlikeler değil, bu hastaların Amy'nin geçmişindeki travmasını tetikleyerek kendi içinde açığa çıkardığı duygular da korkutmaktadır. Bir de üstüne onu terk eden eski erkek arkadaşı Cam ile nöbeti paylaşması bu işin tuzu biberi olacaktır. Nöbet ikili için problemsiz başlasa da teker teker hastaların ve diğer sağlık personellerinin ortadan kaybolmaya başlaması ile Amy işin içinden çıkılması zor durumların kucağına düşer. Neler olup bittiğini öğrenmesi ve bunun "kendisiyle" bir ilgisi olup olmadığını keşfetmesi gerekecektir. Zira 905 numaralı odadaki hasta onun eski en yakın arkadaşı Jade'den başkası değildir. Herkese keyifli okumalar. D Koğuşu Freida McFadden Bir puanı neden D Koğuşu dendiğini anlamadığım için kırdım
1000Kitap
D KoğuşuFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20243,583 okunma
Puan vermedi·768 syf.··
2024 41. kitabı
Film tadında ve bayıla bayıla okuyacağınız o kitap budur canımlar Öncelikle gerçekleri konuşmaya geldim... Kitap olmadan okuduğumda bölüm bölüm okuduğum için zor gelmiyordu ama kitap bütünlüğüne bakarsak kitap ağır ve zor geldi Ölüm, cinayet, şiddet hep bir depresif mod bunu bilerek okuyun. He komik ve romantik yanları var mı? Tabiki var jdjdjd Eftalya ve Tugay'ı okurken eriyorsunuz. Onların mücadele etmesini okumak öyle umut verici geliyor ki size cidden oturmuş film izliyor gibisiniz Genel olarak hep bir adaleti, mücadeleyi, haksızlıkları okuyoruz. Günümüzün konularına dikkat çekmesi kitabı daha çok muazzam yapıyorTugay Demir Çeviker aşkıma ne demeli ? Zekasına hayran kaldığım karakter. O konuşsun, o sürekli mektup yazsın ben dinler ve okurum Mektuplarına bitiyorum Eftalya'ya karşı nazikliği, merhameti, sürekli onu dinlemesi her cümlesine önem verip aklında tutması Tugay Demir Çeviker gibi biri herkese lazımmmmm Eftalya da benim için güçlü kadın karakterlerden... Bence Tugay gelmeden çoook şeyi göz ardı etti babası için ama Tugay ile birlikte kendisini bulmasına, lekelerini ve kendini sevmesine, o çiçekli elbiseyi giymesine hayran kaldım BL ve Ölüm Timi zaten başlı başına beni yükseltiyor Marco heleeee Mandalina aşığı Marcom, bebeğim, çoook tatlı Ben daha çok Marco okumak istiyorummmm İkinci kitapta umarım onu daha detaylı okuruz shjdjd Kitap tam merak ettiğim yerde bittiiiii Aslı finalin kitabın içinde yer aldığını, ufak spoilerlar olduğunu söylemiş Hiç tahmin edemesem bile bu hikayenin mutsuz sonla biteceğini düşünüyorum Umarım ben yanılıyorumdur. Özgürlüğümüze...
Edebiyat & Roman
Beyaz LekeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20246,1bin okunma
Puan vermedi·344 syf.··
2024 40. kitabı
Pek çok açıdan okuması zor bir hikayeydi. Şiddetin her türlüsü var. Bu yüzden yetişkin içerik uyarısını yapayım. Serinin başlangıcı çok iyiydiii Kitabı gerilim filmi izler gibi okuduuum Beni aldı götürdü. Tasmin'in yaşadıkları çok ağır... Çok dark romance okumuyorum ama türü bu kitapla sevdim. Yazar detayları çok iyi işlemiş Tasmin Blythe 18 yaşında psikoloji bölümü öğrencisi ve annesinin bir davetinde kaçırılıp s*ks kölesi olarak satılıyor. Tasmin'in yeni ismi "Pimplico" oluyor. Kendisine "Efendi A" dedirten Alric ve onun arkadaşları Pim'e 2 yıl boyunca aklınızın alamayacağı türlü işkenceler yapıyorlar. Tasmin özgürlüğünü, hayatını , her şeyini kaybetsede, savaşını sadece sesini onlara duyurmayarak yani susarak veriyor.Çünkü elinden alamadıkları sadece sesi.... Bu 2 yılın sonunda Alric para kazanmak için Elder Prest ile anlaşma yapmak istiyor ve evine davet ediyor. Eve gelen Elder, Tasmin'i görünce hikayemizin asıl kısmı başlıyor Elder ana erkek karakterimiz ve yazar onu öyle gizemli tutmuşki bu adam kim? İyi mi, kötü mü? diye düşünüyorsunuz shhdhd Pim'i hem istiyor hem istemiyor. Kafasındaki gelgit düşünceleri okurken çok heyecanlıydı Kitabın sonlarına doğru düşündüğümü yapma lütfen dedim... Kitap çok iyi yerde bitti. İkinci kitabın hemen gelmesini istiyoruuuum
Edebiyat & Roman
PenniesPepper Winters · Pukka Yayınları · 2024616 okunma
Reklam
Reklam