"Evrenin özü itaatkar ve yumuşaktır ve onu yöneten aklın içinde kötülük yapmak için hiçbir neden bulunmaz. Çünkü ne kötülük bilir, ne herhangi bir kötülük yapar, ne de herhangi birine zarar verir. Her şey onunla var olur ve son bulur."
Bizim gibi olabilmek nasıl sizin yaradılışınıza aykırı ise, sizin gibi olabilmek de bizim yaradılışımıza aykırı. Birlikte son derece güzel var olabiliriz ama birbirimiz olamayız.
Efendimiz (sas) dua edilmesini tavsiye ettiği bazı zamanlar
şunlardır:
* Gecenin son üçte birlik kısmında
* Cuma günleri ezan ile kamet arasında
* Zulme uğradığı zaman mazlumun duası
* Yağmur yağarken
* Oruçlunun iftar öncesi
* Kadir Gecesi
* Seher Vakitlerinde
* Namaz sonralarında
Bu son ihtimal üzerine insanlarda kendilerine merhamet edildiğini duydukları zaman ortaya çıkan lezzete benzer bir şey hissediyor, onun tarafından merhamete değer görüleceği ümidiyle tatlı bir ağlamak arzusu duyuyordu.