İnsan sonlu ve ölümlü olmasaydı eğer, hiçbir şeyi elinden kaçırmış olmayacaktı. Ancak ölümlü bir varlık için hiçbir olay tamamen aynı şekilde iki kez cereyan etmez.
Öncelikle böyle büyük bir afetin maduru olan çocuklara ilmiyle destek verdiği için, bu kitabı hazırladığı için
Saniye Bencik Kangal çok teşekkür ediyorum :) İyi ki varsın.
Bu kitabı bana ulaştırdığı için de
Mesut Serdar çok teşekkür ederim. :)
Çocuklara her zaman mutlu sonlu masallar okuyamayız, onları bilimle ve hayatın gerçekleriyle de tanıştırmalı hatta onları olumsuz durumlara hazırlamalıyız.
Çocuktur anlamaz deyip anlatmadığımız şeyleri ne yazık ki bazen bazı çocuklar yaşıyor.
Çocuktur, nasıl anlar? Şeklinde düşünüp izah şeklimizi onlara göre şekillendirmeliyiz. Çocuğunuzla ilgili konularda kendinizi yetersiz hissettiğinizde, zorlandığınızda bu yazardan bir şeyler kapabilirsiniz diye düşünüyorum.
Bu yazar hem yetişkin hem çocuklar tarafından okunmalı :)
Spinoza’nın özgür irade konusunda tavrı ise çok nettir: Sonlu tüm varlıklar gibi insan da özgür değildir ve onda da irade diye bir şeyin varlığından söz edilemez. Spinoza’ya göre insanın özgürlüğü ancak ve yalnızca kendisini belirleyen zorunlulukların, nedenselliklerin ya da en genel anlamında etkileşimlerin farkına varmak anlamına gelir.
Merhabalar Kitap okurlar
Akıcı bir kitap aslında benim Diyarbakır gezim ve gelip Depremden dolayı evi taşımamız kitap okumamı uzattı.
Sıradan bir hikayenin anlatımı, zengin bir aile çocuğu, şımarıklıkları, başarısızlıkları, fakirleşmesi en çokta aşklarının anlatılması. Sürpriz sonlu bir öykü.
Kitap genç bir adamin hayattaki iniş çıkışlarıni ve mutlu sona giderken yaşadiğı mutsuzlukları anlatiyor.Türk filmi tadında okuyorsunuz.
Kitabın anlatımın da anlatım bozukluğu var.
Tavsiye edeceğim kitap
Kitapla kalın..
Tanrının bir ismi olamaz. İsim her zaman bir nesneyi, bir kişiyi yani sonlu bir şeyi ifade
eder. Bir insan ya da nesne olmadığına göre Tanrının bir adı nasıl olabilir?
İnsanlar ancak tarih vasıtasıyla ve tarih içinde özgürleşir. İnsanın özgürleşmesi için herhangi bir tarih ötesi duruma ya da tarihin sonuna gerek yoktur. Kendimizi sonlu olmaktan ya asla kurtaramayız ve yalnızca sonluluk içinde özgür olabiliriz.
Sonlu olan, arayışımızı tatmin etmediği için sonlu olan ötesinde bir şey aramak insanî bir arzudur, oysa sonu olan ötesinde herhangi bir nesne veya içerik yoktur.