-Nasıl oluyor ,anlamıyorum.Sınıfsız,derssiz ,diplomasız...
-Gayet basit.İş hayatından daha büyük mektep,tecrübeden daha büyük ders,ihtiyaçtan daha büyük mürebbi,tecessüsten daha büyük öğretmen ,muvaffakiyetten daha büyük diploma olur mu?Dünyanın ve Türkiye'nin halen hiçbir büyük zengini ticaret mektebinden mezun değildir.Bazıları okuma bilmezler...
“Sükûnet, birisinden öğrenilecek bir konu değil. Ders konusu değil, etiği yok. Yıllar içinde tecrübe ile elde edilen bir oluş, bir hissiyat, yargı gücü ve karar…”
Tuhaf olan, kişisel tecrübelerimizin bir başkasının işine yaramaz oluşudur. Bizim tecrübelerimiz başkasında aynı sonuçlara varamıyor. Tecrübe lanet gibi, illa ki muhatabına yapışacak, onu da sınayacak.