Nevrotik, içindeki hakikatle çatışma yüzünden hastadır ve iyileşmesi gerekir. Bu çatışmada savunduğu kalesi ve onun arkasındaki hayali dünyayı sürekli delip geçen hakikat onu acıtır.
... Onun için var olma cesareti, kadere ve ölüme rağmen, kendini onaylama cesaretidir ; ancak günaha ve suça rağmen kendini onaylama cesareti değildir.
"Korkunç olan ölüm yada zorluk değildir, ölüm ve zorluk korkusudur." Kaygımız bütün insanlara ve varlıklara korkunç maskeler takar. Onlardan bu maskeyi çıkartırsak kendi yüzleri ortaya çıkar ve ürettikleri korku yok olur.
"Tanrı'nın bir varlık olarak, uzayın bilmem neresinde oturduğunu varsaymak çelişkilerle dolu ve kolayca reddedilebilecek primitif bir bakış açısıdır. Paul Tillich, yirminci yüzyılın ilahiyat dalında en değerli eserlerinden biri olarak kabul edilen bir kitabında, "Tanrı"nın varlığını kanıtlamaya çalışmanın "Tanrı"nın olmadığını savunmakla, yani ateizmle eş anlamlı olduğunu savunur. " "Tanrı"nın varlığını kabul etmek de reddetmek kadar ateistçe bir tutumdur. "Tanrı" var olmanın ta kendisidir, ayrı bir varlık değil.
Temel varoluşçu soru; mana, amaç ve düzen kaynağı olarak Tanrı'nın yerinden edildiği bir varoluş içinde bireysel mananın ve amacın ne olacağına dair sorudur.
İnsanın varoluşu ona yalnızca verilmemiştir, ondan istenir de, insan varoluşundan sorumludur ve kendisiyle ne yapmış olduğu ona sorulduğunda cevap vermekle yükümlüdür.