Karanlığa alışanlar ne ışığa çıkmayı, ne orada kendilerini bulmayı, ne de duru akan büyük ırmakta yıkanmayı akıl ederler. Onlar kendi karanlıklarında ve bulanık sularında debelenmeyi zaman içinde boğulmayı tercih ederler...
Yaşamak, tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek, hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak; herkesten saha çok, daha kuvvetli yaşadığını, bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak...