5 Şubat 1983... Üstadım, "İslâm ve müslüman nedir?" suâline, suâlin karşılığı cevap yerine, ehline delil olacak söylemek istediğini tesbit ettiriyor:
- "Şu işe 15 yaşında başlamışsam, 60 senedir düşündüm... Irkî bakımdan bizim çok münhat bir arazî sahibi olduğumuzu kabul ettim... Başka çaresi yok bu işi halletmenin... Müşahede lâzım... Allah ıstırabını çektirmediği şeyin nimetini vermez... Hakikaten ıstırap... Bu söylediklerim, şeye kaydediliyor mu?.. Video... Bu makine gide gide öyle bir yere gidecek ki, bir âleme, beşerî hiçbir cehde yer kalmayacak, hiç... Benim resmim çekilirken hazirûn görülüyor mu?"
Ardından Şarlo misâli!..
Sayfa 569 - Ağustos 1994, “SELÂM SANA HAŞMETLİ AZAP!”, Yevmiye: Kamera Karşısında, İbda Yay.