Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kul kesbeder; Allah Azze ve Celle yaratır. Yaratma cihetiyle her şey Allah'tandır. O'nun müsaadesi olmadan yaprak dahi düşmez. Lakin Allah'ın şerre rızası yoktur. Müeddeb bir mü'min hata,hastalık gibi arzu edilmeyen durumları kendine, doğruluk ve şifa gibi iyi durumları ise Allah Teâlâ'ya isnat eder. Nitekim Hz. Adem eşi ile kendisine yasaklanan ağaçtan yiyip avret yerleri açılınca , "Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik, eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz." demişti. Hz. Adem (ra), "Ey Rabbim böyle takdir ettin biz de şeytan tarafından aldatılıp yedik." demedi, bilakis hatayı kendine nispet edip affını niyaz etti.
ANKARA'YA SARAY YAPMAK Ankara'nın başkent yapılmasının iki anlamı var. ✓ Birincisi Osmanlı bir saray zihniyeti olup son zamanlarında tefecilere borçlanarak devleti kaybetmiş bir zihniyet olarak tarih olmuştur. Ankara küçük bir kasabadır. Atatürk sarayın olmadığı bir yeri özellikle tercih etmiştir. Toplumun kafasından saray
Reklam
"Yoksa Amon, Ra, Ptah ve diğerleri de mi o köhne rahipler gibi düşünüyordu? Yoksa tanrılar da mı Mısırlı olmayanlara karşı öfke doluydu?"
Hamdân Karmat isminde bir adamın taraftarlarına verilen isim. Karâmitalar aslında İsmailiyye'ye mensuptular. Daha son- ra onlara muhalefet edip "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'den sonra yedi imamdan başkasını tanımayız." dediler. Bu yedi imam da Ali, Hasan, Hüseyin, Ali b. Hüseyin, Muhammed b. Ali, Cafer es-Sadık, Muhammed b. İsmail'dir. Bu kişiler ehl-i sünnetten akide de ayrıştıkları gibi siyasî olarak da ayrıştılar. Bahreyn'de bir devlet kurarak girdikleri yerlerde bozgunculuk yaptılar; malları gaspettiler, ırz ve namusa göz diktiler, yolları kestiler. Terviye günü Mekke'ye girdikleri vakit çok daha çir- kefleşerek hacıları katlettiler, mallarını gaspettiler, Kâbe'nin kapısını söktüler, öldürdükleri insanları zemzem kuyusuna at- tılar, Kâbe'nin örtüsünü çıkarıp Haceru'l-Esved'le birlikte yan- larında götürdüler. Evlere girip mallara el koydular, haram şeyler işleyip kutsalları çiğnediler. Kâbe'ye tarihte bu ölçüde bir saygısızlık işlenmemişti. Hicri üçüncü yüzyılın sonlarına doğru, Kâbe'ye saldırmalarının akabinde, Samsâmu'd-Devle Hüseyin b. Yusuf tarafından yok edildiler.
Sayfa 108Kitabı okudu
Ömer b.Abdülaziz (ra),kendisini öfkelendiren bir adama demiştir ki : "Eğer beni öfkelendirmemiş olsaydın elbette seni cezalandırırdım" Ömer b.Abdülaziz bu sözüyle "O takva sahipleri,öfkelerini yutarlar ve insanları affederler.." ayetindeki manayı kastetmiştir.
Al-i İmran 3/134Kitabı okuyor
Yahya b.Muâz er-Râzî (ra) demiştir ki: :
İçinde hüzün olmayan sevinci talep ediniz.Bunu da içinde sevinç olmayan hüzün ile arayınız." Yahya b.Muâz demek istemiştir ki: Cennet nimetlerine ve oranın sevincine ulaşmak istiyorsan dünyada mahzun ol; daima gülen ve neşe içinde biri olma ki, cennetin neşe ve sevincine kavuşasın.İşte cennet, içinde hüzün olmayan sevinç ve rahatlıktır.
Reklam
Sorumluluk Hadisi "Birbirlerine merhamet, şefkat ve sevgi konusunda mü'minleri bir vücut gibi görürsün. Vücudun bir organı ra-hatsız olursa diğer organlar uyumadan ve hararetle birbirlerini ona çağırırlar." Buhari, ”Edeb”,27.
Sayfa 556
Abdullah b. Hubeyb'den (ra) rivayet edildiğine göre o, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sav) bana: "Ey Abdullah, sabah akşam üç kere ihlâs ve Muavvizeteyn(Felak ve Nas) surelerini oku. Bu sureler her şeye karşı sana yeter." buyurdu.
Ebû Hüreyre'den (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah şöyle buyurmuştur: Kim sabah akşam yüz defa "Sübhânallâhi ve bihamdihi" derse (Allah'ı tesbih der ve O'na hamdederse), kıyamet gününde hiçbir kimse bu adamın söylediği bu zikirden daha faziletli bir şeyle gelemez. Ancak birisi onun söylediğinin (tesbih ve hamdin) benzerini veya daha fazlasını söylerse o başka. (M6843 Müslim, Zikir, 29)
Muaviye, hilafeti savaşla ve Hasan (ra)'ın feragati ile elde etti; önceki halifelerin yolunu tutmadığı için de sahabe-tabiin ve halktan bey'at aldı, yani kendini seçtirdi. Bu seçimle hilafete saltanat karışmış oldu. Sonrakiler veliaht tayin etmeye ve kendilerini 'halifetullah' diye nitelemeye başlayınca hilafet ilga oldu ve saltanat salt başına hakimiyet kazandı.
Sayfa 214 - Ayışığı Kitapları - KİTABEVİ (1.Baskı)
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.