Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
xıı
“Zararlı bir işe hizmet ediyorum ve aldattığım insanlar için aylık alıyorum. Namuslu değilim ama ben tek başıma bir hiçim, kaçınılmaz olan sosyal kötülüğün küçük bir parçasıyım sadece. İlçedeki bütün memurlar da zararlı kişiler ve hepsi havadan para alıyorlar. Demek ki namuslu olmamamın suçlusu ben değilim, zaman. İki yüz yıl sonra doğsaydım bambaşka biri olabilirdim.”
Sayfa 27 - İş Bankası
OHAL'de -XII-
Sulamadığınız bahçede hep gül, begonya, yıldız çiçeği, kadife çiçeği yetişsin istiyorsunuz Ne garip beklentiler, hiç hoş şeyler değil bunlar.
Reklam
OHAL'de -XII-
İnsanın sevdiğine sarılıp uyuması eylemdir, uyuyup uyandıktan sonra aynı şekilde huzurlu olmaları ise mutlak suretle birlikte eş değerli, büyük bir devrimdir.
176 syf.
8/10 puan verdi
·
3 günde okudu
XII. Yüzyılın debdebeli dünyasına müthiş bir yolculuk. Seyahatnamelerin insanı kışkırtan bir tarafı var; kelimeler sanki sizi gerçek dünyadan koparıyor ve o geçmiş zamanın bir figürü hâline getiriyor. Bu kitap, Moğol çağının tüm bilinmeyenlerini aşikâr ettiği gibi saklı kalan hakikatlere de bir ışık tutuyor. Carpini, tüm dünyayı kasıp kavuran Moğol ateşinin göbeğine yolculuk eden bir seyyahtı. Öldü. Ama biz bu müthiş yolculuğu asırlarca okumaya devam edeceğiz...
Moğolistan Seyahatnamesi
Moğolistan SeyahatnamesiJohann De Plano Carpini · Kronik Kitap · 2018194 okunma
On üç yolu karakuşa bakışın
I Yirmi karlı dağın arasında Kıpırdanan tek şey Gözüydü karakuşun.   II Üç aklım vardı benim, Bir ağaç gibi
Italya'nın Balkanlar'a coğrafi yakınlığı sayesinde Bogomiller'in The Secret Supper* ve The Vision of Isaiah** gibi doğudan gelen kitapları batıda ilk olarak İtalya yarımadasına ulaşmaktadır. Batı bu iki çalışmadan XII. yüzyılın sonunda haberdar olmuştur. Gizli Yemek Şeytanın Tanrı'dan daha büyük olma isteği sonucu cennetten kovulmasını anlatan Bogomil/Kathar yaradılış söylencesini açığa kavuşturur. Şeytan tövbe etmiş gibi görününce Tanrı onu affeder ve istediğini yapmasına izin verir. Yeniden elde ettiği özgürlüğüyle Şeytan maddi dünyayı yaratır ve başlangıçtaki çamurdan insanı şekillendirir. Bütün ruhlar tuzağa düşürülmüş birer melektir. Sonra şeytan insanlığı kendisinin tek gerçek tanrı olduğuna inandırır. Bu da asıl tanrının -Meryem'e kulağından giren bir ruh olan İsa'yı göndermesine neden olur. İsa insanlığı şeytanın hileleri konusunda uyaracak ve gerçek tanrının kim olduğunu ilan edecektir. Yeşaya'ıun Bakışı hem ılımlı hem de mutlak düalistler tarafından kabul gören bir kitaptır. Kitapta "Şeytani ve Tanrısal güçlerin savaşı sonucu birbirinden ayrılmış maddi ve göksel dünyalar" anlatılır.
* Gizli Yemek, ** Yeşaya'nın Bakışı,Kitabı okudu
Reklam
Araf öğretisi 1 274 yılına kadar resmiyet kazanmadı. Her ne ka- dar sonradan, ilk Papazların yazılarının Araf' a gönderme yaptığı yorumlan getirilse de, Fransız tarihçi Le Goff, "Araf' (purgatori- us) isminin ilk olarak XII. yüzyılın ikinci yansında kullanıldığını keşfetmiştir.146 Birçok insan için, ikili düzenden (Cehennem ve Cennet) üçlü düzene geçiş (Cehennem, Araf ve Cennet), 1150 ve 1 250 yıllan arasında gerçekleşti. O zamana kadar bütün büyük Ro- manesk ve Gotik Kıyamet Günü alınlıkları bitirilmişti.
XII. yüzyıl ortalarında, Fransa'nın genç VII. Louis'si, İkinci Haçlı Seferine çıkmak için ısrar etmek gibi kötü bir karar verdi. Sefer, hem askeri hem de kişisel bir felaketle sonuçlandı, çünkü Louis'nin güzel ve zeki eşi Akitanyalı Eleanor'un kralına eşlik etmesi yalnız� · ca ona karşı sadakatsizliğini ortaya koydu (tıpkı ikinci kocası, son- radan İngiltere'nin il. Henry'si olan Anjou'lu Henry'nin ona karşı sadakatsiz olduğunun ortaya çıkması gibi). Louis, Cistercian başra- hibi Clairvaux'lü Bemard'ı Haçlı Seferi için papanın desteğini al- masında kendisine yardım etmesi için ikna etti ve 1 146 Paskal- ya'sında, "tatlı dilli" Bemard, Magdalalı Meryem'e ithaf edilen Ve- zelay'deki manastır kilisesinin yakınlarında, toplantıya katılmak için çağrılan büyük bir kalabalığa sokakta verdiği vaazla İkinci Haçlı Seferi'ni başlattı.
Roma İmparatorluğu'na ve İmparator'una ait olan bütün özellik ve güçlerin Cennet'in İmparator'u olarak İsa'ya geçtiğini gösteren parlak simgeler"di.55 Roma imparatorundan göklere yük- selmesinden Mesih'in ve Meryem'in Yükselişi geldi. Bu hiç de şa- şırtıcı değildir, çünkü her imge bir yerden gelmek zorundadır. Ve halkın gözü önündeki bir imgeye ihtiyaç duyulduğunda ressamlar, edebi ya da resimsel bir kaynağın ya da ikisinin birden peşine dü- şerler. Resim geleneği kaybedildiğinde ve ressamın elinde sadece edebi bir kaynak kaldığında, klasik tanrıçaları ortaçağ kıyafetleri içerisinde gösteren XII. yüzyıl resimleri gibi tuhaf görüntüler çıkar ortaya.56 Bunun tersi de olabilir: Edebi kaynak kaybedilebilir.
ALMAN FAŞİZMİ VE IRKÇILIĞI 3
Bu bölüm çok uzundu. Gücümün yettiğince -önemli bulduğum için- yazdım. Merak edenler çıkabilir diye, en azından bir kısmını paylaşmak istedim. *** Bu kitap Thedor Balk'ın Races Mythe e Verite, Ernst Henry'nin Hitler Over Europe, B. M. Bernadiner'in Filosofia Nietzsche i Fascism isimli eserlerinden iktibas edilip, Nâzım Hikmet tarafından
Sayfa 267Kitabı okudu
Reklam
xıı
“Sevgiye ulaşan kişi Tanrı’ya ulaşır ve Tanrı okun içindedir, çünkü Tanrı sevgidir.”
Sayfa 54 - Can Yayınları
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.