Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bir aslanı gün boyu takip etseydiniz ve aslanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız günün sonunda bu aslanın bir ceylanı yakalayıp yemesi sizi mutlu ederdi. Aynı hikâyeyi ceylanı takip ederek başlasaydınız ve ceylanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız günün sonunda bu ceylanın bir aslan tarafından yenmesi sizde bir öfke uyandırırdı. Yani başlangıç noktasını farklı seçersen aynı olay kişide 2 farklı yargı oluşturabilir. Bu yüzden kişinin içindeki adalet duygusu hangi hikayeyi ne kadar süreyle takip ettiğine bağlıdır.”
Fyodor Dostoyevski
Fyodor Dostoyevski
Bir aslanı gün boyu takip etseydiniz ve aslanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız, günün sonunda bu aslanın bir ceylan yakalayıp yemesi sizi mutlu ederdi aynı hikayeyi ceylanı takip ederek başlasaydınız ve ceylanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız, günün sonunda bu ceylanın bir aslan tarafından yenmesi sizde bir öfke uyandırırdı. Yani başlangıç noktasını farklı seçersen aynı olay kişide iki farklı yargı oluşturabilir. Bu yüzden kişinin içindeki adalet duygusu, hangi hikayeyi ne kadar süreyle takip ettiğine bağlı.
Reklam
Adalete Bakış
Bir aslanı gün boyu takip etseydiniz ve aslanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız ,günün sonunda bu aslanın bir ceylan yakalayıp yemesi sizi mutlu ederdi.Aynı hikayeyi ceylanı takip ederek başlasaydınız ve ceylanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız,günün sonunda bu ceylanın bir aslan tarafından yenmesi sizde bir öfke uyandırırdı.Yani başlangıç noktasını farklı seçersen aynı olay kişide iki farklı yargı oluşturabilir.Bu yüzden kişinin içindeki adalet duygusu, hangi hikayeyi nekadar süreyle takip ettiğine bağlıdır.
ÇAĞDAŞ JAPON EDEBİYATI VE YASUNARİ KAVABATA
''Büyük savaşlar yapan ülkelerin edebiyatı, çeşitli yönleri ve çeşitli eğilimleri bir arada barındırabiliyor. Kendine özgü bir yapı taşıyor. Japon Edebiyatı da, dediğimiz özellikleri taşıyan büyük bir edebiyat. Şimdiye kadar bize küçük hikâye çevirileri, Raşomon, Bir Maskenin İtirafları hariç, Japon romanından pek az eser çevrildi.
“... Bir aslanı gün boyu takip etseydiniz ve aslanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız, günün sonunda bu aslanın bir ceylan yakalayıp, yemesi sizi mutlu ederdi...”“Aynı hikayeyi ceylanı takip ederek başlasaydınız ve ceylanın yaşamak için verdiği mücadeleye tanık olsaydınız, günün sonunda bu ceylanın bir aslan tarafından yenmesi sizde bir öfke uyandırırdı...”“Yani başlangıç noktasını farklı seçersen, aynı olay kişide iki farklı yargı oluşturabilir. Bu yüzden kişinin içindeki adalet duygusu hangi hikayeyi ne kadar süreyle takip ettiğine bağlıdır.”
Okumak
1. Sevdiğiniz kitaplardan birini okuma serüveniniz üze rine yazın. Bu kitabı nasıl keşfetmiştiniz? Cildini kapağını, varsa üzerindeki illüstrasyonu anlatmay deneyin. Bu kitap size okuduğunuz gün hakkında neler çağrıştırıyor; yılın hangi zamanıydı, hava na- sıldı?.. O günü ayrıntılı olarak hatırlıyor musunuz, hayatınız ne durumdaydı? Bu ayrıntıları
Reklam
HK
Ramazan gitti Kuran ayı olan ramazan ayını geride bıraktık Ramazan ayını oruc yardımlaşma gibi başlıklarda işledi dini paylaşım yapanlar Ama kuran ayı olarak işleyeni bulmak zor Kuran ayı olması da hatim okumaları olarak anlaşılıyor Bunu da aşanlar meal tefsir okumaları yapıyor
Mükemmellik
Mükemmel olmak zor değildir. Zorluk, mükemmel olamamaktır! Örneğin; hendese (geometri), matematik zor değildir, zorluk o mükemmelliği görecek kadar mükemmel olamamaktır. "İnsan vücudundaki damarların toplam uzunluğu yaklaşık 100.000 km'dir. Diğer bir ifadeyle damarlarımız Dünya'nın etrafını 2.5 kere dolaşabilecek kadar
Kelam, Felsefe ve Bilim
Allah’ın zâtından ve sıfatlarından, nübüvvet konularından, başlangıç ve sonuç itibariyle kâinatın hallerinden İslâm kanunu üzere bahseden bir ilimdir. Kelam ilmi burada; "Kanunu İslam üzere" ibaresiyle beraber, felsefeden "Başlangıç ve sonuç itibariyle" ibaresinden ise pozitif ilim yani bilimden ayrılmıştır. Bu iki ayrım iyi yapılması gerekir.
Muvazzah İlm-i Kelâm
Muvazzah İlm-i Kelâm
"Ancak bu, hepsini birbirine bağlayan daha büyük kapsayıcı sorunu ortaya çıkarıyor. Kendinize şunu sorun: Bu yapay zekalar neden dünyamıza bu kadar uygun değil? Ben şunu savunuyorum: çünkü dünyanın metafiziği bize öğretilen yalanlardan çok farklı. Kozmopolit ve sadakatten kaçan büyük teknoloji birlikleri, insanlığı küreselleştirmeye
Reklam
Dün çok kıymetli Özlem Komitoğlu Yaman’ın heybesinde çok derin mana barındıran bir paylaşımına denk geldim. Kendimce toparlamaya çalışmak istedim… Şöyle diyordu; “İnsanın asıl doğum yeri, kendisine ilk kez baktığı yerdir.” İnsan hayata iki defa gelir. Biri doğduğunda, diğeri neden doğduğunu anladığında. Yani bu tıpkı Özlem’in de ifade ettiği gibi
Balkon konuşması nevinden :)
Okuduğum kitap sayısı 100 olmuş:) Tabi ki sayıların kıymeti "bereket" nazarıyla bakıldığında aşikar olur,birleri bin yapan binleri de bire düşürüveren kurallar vardır. Veee tabi kii bu sayı burada ki bır çok okur için küçücük/minicik bı sayı :) Bütün bunların kabulü ile kaydediyorum bu iletiyi,hem zaten söylemek istediklerim kitaplar
989 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.