Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
_Yas, sevilen bir şeyin kaybına verilen hüzünlü bir tepkidir. Melankoli’de de aynı hüzün vardır ama yastan farkı, nesnenin kaybı içselleştirilerek egonun kendisinin kaybına neden olur. Bu yüzden yasta dünya boş görünür; melankolide ise egonun kendisi. Melankolide nesnenin kaybıyla egonun kaybı aynı şey haline gelir. Özsaygıdaki tahribat yasta
400 syf.
10/10 puan verdi
https://balkandays.blogspot.com/2023/09/peygamber-mucaviri.html
“Sinesinde Kur’an olmayan insan kabirde gibi karanlıktır” Üstad Ali Ulvi Kurucu Bey, 1922 yılında doğmuş, ömrünün 56 senesini Medine-i Münevvere ’de yaşamış ve seksen yaşında vefat etmiştir. Cumhuriyet sonrası o zorlu dönemde arafta kalmadan yaşayan, nerden gelip nereye gideceğini bilen, son dönem İslam alimlerindendir. Türkiye’de kalıp talebe
Üstad Ali Ulvi Kurucu - Hatıralar 1
Üstad Ali Ulvi Kurucu - Hatıralar 1M. Ertuğrul Düzdağ · Med Kitap · 20171,177 okunma
Reklam
192 syf.
8/10 puan verdi
·
16 günde okudu
Hep uykusuzluktan
Emil Michel Cioran
Emil Michel Cioran
, filozof, aforist ve denemecidir. Aslen Rumen dir ama Fransa da yaşamış ve Fransızca ya da hakimdir. Eserlerini hem Rumence, hem Fransızca yazmıştır. Kötümser bir yazar olarak onu yorumlamak doğru olacaktır. Aforizmalarında da, felsefi tarzında da bunu görmek mümkündür. Acı, çürüme ve nihilizm kitaplarında bol bol yer alır, bunu
Çürümenin Kitabı
Çürümenin Kitabı
nda
Çürümenin Kitabı
Çürümenin KitabıEmil Michel Cioran · Metis Yayınları · 202110,3bin okunma
238 syf.
·
Puan vermedi
. . . PUSLU KITALAR ATLASI . . .
Hayal mi gerçek? Gerçek mi hayal? İkisi de mi gerçek? İkisi de mi hayal? . . . Hem gerçeği hem hayali muallakta bırakan bir obsesif şüphenin romanı:
Puslu Kıtalar Atlası
Puslu Kıtalar Atlası
Eflâtunî bir girdap içinde büyük daireler çize çize derinlere doğru efsunlanmış ve yarı-anestezik bir halde duhul ederken birden son sayfaya gelmemle birlikte geceyarısının bir kör
Puslu Kıtalar Atlası
Puslu Kıtalar Atlasıİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 202048,3bin okunma
Yirminci yüzyılın bilimin altın yılı olmuş olabilir. Şu anda çalışmakta olan bilim insanı sayısı, geçmiş yüzyıllardakilerin tümünün toplamından daha fazladır. Ancak aynı zamanda günümüzde hayatta olan insan sayısı, tarihimizi kaydetmeye başladığımızdan bu yana yaşamış ve ölmüş tüm insanların sayısından fazladır.
Varlık ,hiçlik , ölüm
Benim Ölümüm [Ma mort] Ölüm, “duvar”ın öte yanındakilerden olduğu için hiçbir şekilde insani olmayan şey gibi görünürken, sonra bir anda bambaşka bir bakış açısından düşünülmeye, insan yaşamının bir olayı gibi ele alınmaya başlandı. Bu değişiklik çok açık bir biçimde anlaşılır: ölüm bir terimdir ve her terim (ister sonuç, ister başlangıç terimi
Reklam
Baba Tahir-I Uryan; Âlemin Manevi Yorumcusu
Modern dönemle birlikte felsefe analitik, empirik pozitivist mantığa indirgendiği için iflas etmiştir. Felsefe artık burada “bilgi/bilgelik sevgisi” değildir. Hele hele geç kapitalistleşen ve pozitivist depremin şoklarını yeni hisseden Ortadoğu toplumları için felsefe, dini ve manevi geleneklerle mücadele etme, onları tasfiye etmenin bir aracına
114 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.