Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
J. M. A. Servan
"Suç ve ceza fikirlerinin sıkı sıkıya bağlı olmaları ve birbirlerini aralıksız olarak izlemeleri gerekir. Böylece yurttaşlarımızın kafasında fikir bağlantısını kurduğunuzda onları yönetmekle ve onların efendisi olmakla övünebilirsiniz. Aptal bir müstebit köleleri zincirlerle zorlayabilir; fakat gerçek bir siyaset onları kendi fikirlerinin zincirleriyle çok daha güçlü bir şekilde bağlar; bunun ilk halkası aklın sabit düzlemine bağlıdır; dokusunu bilmezsek ve onu kendi eserimiz sanırsak bu bağ daha da güçlü olur; umutsuzluk ve zaman demirden ve çelikten bağları kemirirler, ama fikirlerin alışılmış birliğine karşı hiçbir şey yapamazlar. Bunu yalnızca daha da sıkılaştırırlar ve beynin yumuşak liflerinin üzerinde en sağlam imparatorlukların temeli atılmıştır."
Zamanın akışı içinde pek çok şey değişir gelen gider başlayan biter. İnsanlar hayatımıza girip çıkar mevsimler değişir şehirler bile zamanla yüzlerini değiştirir. Ancak tüm bu değişimlerin ve zamanın geçişinin ortasında değişmeyen tek gerçek vardır o da Yüce Yaratıcının varlığıdır. Dünya ne kadar karmaşık ve anlaşılmaz görünse de herkes ve her şey gittiğinde sadece O kalır bizimle. Bu bilgi hayatın zorlu anlarında bize huzur verir. Çünkü biliyoruz ki ne olursa olsun asla yalnız değiliz. Gerçek dostumuz sığınağımız varlığımızın kaynağı olan Allah zamanın ötesinde sabit ve değişmez bir şekilde oradadır. İnsanoğlu ne kadar yalnız hissederse hissetsin O'nun sevgisi ve rehberliği hep bir adım ötededir.
Reklam
Sevgili okur, Tanrı seni sabit fikirlerden korusun; gözüne toz kaçsın, hatta kalas girsin daha iyidir.
6.cilt
2."De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?"  Zümer sûresi(39), 9 Allah Teâlâ bu âyet-i kerîmede ilmi övmekte, kıymetini ve üstünlüğünü bize açıklamakta, cehaleti ise yermekte, onun bir noksanlık, bir eksiklik olduğunu haber vermektedir. Âlim kişi Allah'a karşı itaatkâr olur; câhil isyankârdır. Bu ikisi birbirinin zıddı olup itaat fazilet, isyân ise düşüklük ve ahmaklıktır. Cehaletin her çeşidi dinimizde reddedilmiş ve kınanmıştır. Çünkü cehaletin her türünde küfür ve isyandan bir pay vardır. İslâm öncesi döneme câhiliye denilmesinin sebebi, bütün toplumun şirke dalmış olması ve putlara tapınmaları idi. Doğru bilgi ve ilim insanı şirkten arındırır ve Allah'a gerçek mânada kul olmaya yöneltir. Eğer böyle olmuyorsa, bu kişinin noksanlığına ve öğrendiği bilginin eksikliğine bağlanır. Bazılarının zannettiği gibi, câhil sadece okuma yazma bilmeyen değil, küfür ve inkârda sâbit kadem olandır. İlim ve bilgiden nasibi olmayan, mektep ve medrese görmemiş kimseler de ilim sahibi sayılmazlar. İslâm âlimleri bu âyeti delil göstererek, câhil bir erkeğin âlim bir hanımın dengi olmadığı için onunla evlenmesinin uygun olmayacağını belirtirler.
Freud'a göre itki, zihinsel ve somatik arasındaki sınırdaydı. Lacancı kavramlara aktarıldığında, gerçek, bu sınır-kavramıdır. İtki gerçeğin seviyesindedir. Gerçek dilin dışında, gerçeklik olarak adlandırılan dil dışı bir göndermede (reference) değildir. Daha doğrusu, gerçek, temsile karşı koyan, simgeselde olması imkansız olan, simgesel temsiller tarafından değiştirilemeyen, hareketsizliğe bırakılamayan, kullanılamayan bir şeydir. İtki sabit bir güçtür, "zihnin işlemesi için sabit bir taleptir", kullanılıyor olma anlamında işlerliği sönmeyecek, tatmin olamayacak bir taleptir (demand).
Sayfa 612 - Ölümle İlgili Yapılacak Bir Şey. (Sergio Leone'nin "Bir Zamanlar Batıda" Eserine Özel Bir Atıfla Freud ve Lacan'da Travma, Yineleme ve Ölüm İtkisi), Kirsten HyldgaardKitabı okuyor
“Ne zordur, insan olabilmek. Ne zordur, geldiğin gibi kalabilmek, kaldığın yeri koruyabilmek. Ayaklari sabit tutabilmek ne zordur. Kalbi ah’lardan temizlemek, en zoru…”
Reklam
Fikirleri sabit ve tek amaca odaklanan olgunlaşmamış ebeveynler, dürtüsel davranırlar ve gerçekle başa çıkmak için davranışlarını yönetebilir bir hale getirmeye çalışırlar. Bir karara vardıklarında zihinlerini kapatırlar. Onlar için tek bir cevap vardır ve insanların başka fikirleri olduğunda savunmacı ve keyifsiz bir hal alabilir.
Sayfa 52 - Solo UnitasKitabı okudu
Bu dünyada sabit kalan hiçbir şey yok, istikrarsızlıktan başka; gene de platon, erdem kendini dünyaya gerçek kıyafetiyle gösterecek olsa, tüm insanların onun karşısında büyüleneceğini düşünüyordu. Ama şimdi, dünyayı yöneten çıkar olduğundan ve insanlar altın ortayı hiç dikkate almadığından, Jüpiter'in kendisi dahi dünyaya inecek olsa, Danaé'ye göründüğü gibi, bir altın yağmuru altında görünmediği sürece hor görülecektir; Çünkü bugünlerde güneşin yalnızca yükselişine bakıyor, batışına değil: "Mutlu olduğun sürece, pek çok arkadaşın olur."
O ağaçlar aslında onun en gerçek felsefesi, hakiki felsefeye, soyut fikirler dünyasına sevgisiydi ve aslında (budama makası gibi ağızlarıyla, sert hukukçulardan hoşlanması gibi) doğadaki düzensizliğe karşı nefretinin tezahüründen başka bir şey değildi. İyi filozoflar gerçekliğin kaosunu budar, evcilleştirip sabit biçimlere sokar ve böylece de değerli ve nefis meyveler vermeye zorlar; en azından teoride. Babamın kahramanlarından biri Bertrand Russellöı, çünkü onun keskin zekasına ve daha popüler felsefi yapıtlarına çok büyük bir hayranlığı vardı; ama Russell'ın daha sonraki siyasi tavırlarına tamamen karşıydı. Sanki neredeyse, meyve ağaçlarından birini dilediği gibi büyüsün diye serbest bırakmıştı ve kendisinin on birinci emrinin kafirce çiğnenmesiydi bu: Bütün ağaçları budayacaksın.
Sayfa 23 - Ayrıntı Yayınları
İyi filozoflar gerçekliğin kaosunu budar, evcilleştirip sabit biçimlere sokar ve böylece de değerli ve nefis meyveler vermeye zorlar; en azından teoride.
Reklam
Şiiri Anlamak
Şiiri anlamak demek, okuyucunun da kendini, daha önce şairin çekilmiş bulunduğu sabit merkezli evrene (sphere) çekmesi demektir.
Sayfa 147 - TiyoKitabı okuyor
Şunu bilmenizi isterim ki; Allah yolunda girdiğim bu mücadelede bir an bile olsun pişman olmadım. Ne tutuklanmadan önce ne de tutuklandıktan sonra! Müslümanlar için gayret göstermek, İslam ümmeti için mücadele etmek, benim için büyük bir şereftir. Bu yüzden hiçbir zaman pişman olmadım, olmayacağım da! Rabbimden duam, ayaklarımı ve kalbimi sabit kılmasıdır.
Şeb-i yeldayı müneccim ile muvakkıt ne bilir, müptelayı gama sor kim geceler kaç saat? ( Sabit)
Batı’nın inanç sistemi rasyonelye dayandığı için sabit referansı “menfaattir”.
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.