Yaşamın özü, hayatın anlam arayışı..
7/10
·155 syf.··
2026 86. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2026 00:34
Auschwitz ve 4 farklı toplama kampında bulunmuş, bir nöro-psikiyatrist.. Evet, yolu kamplardan geçen, bir doktor. Hikayesi gerçek hayattan. Mesleğinin ilerleme sürecinde, bu acı olayların etkisinin çok olduğunu söylüyor eserde. Nedenim vardı, nasılına katlandım diyor. Üçüncü Viyana Psikoterapi olarak anılan "Logoterapi'nin" ve varoluşçu terapinin babası diyebiliriz yazara. Diğer ikisi psikanaliz'le Freud ve Bireysel Psikolojiyle Alfred Adler. Düşününce, aklını kaçırmadan nasıl kurtulmuş diye düşünüyor insan.. Kampların zorlu yaşam şartlarını, tutukluluk halinin bireyde nelere sebep olduğunu, içinde iyilik tohumları olan insanların bile, o kamplardan çıkarken katile dönüşme potansiyeline büründüklerini, mantıklı ele alımlarla anlatıyor terapistimiz. Psikolojisine baktığımda ; eser, duygusal bağlamda ele alınmamış. Daha çok realist bir bakış açısıyla," yaşamın özü anlamdadır " arayışını anlatmış. Ben bu bakış açısını, ajite etmekten daha çok seviyorum. Ve inanıyorum ki ; her insan, her acının içinde gerçekten bir sebep bulursa kendine ve hayata tutunuyor. Hayat yolları taştan diye, çıkmaza düşüp, kendimizi motive etmeyi bırakmak, sebebimizi bulmadan bu hayattan gitmeyi kabullenmek bence de İnsanca, Pek İnsanca 1. Kitap değil. :) Her ne olursa olsun : *Bitirilecek çok acı var. *Nedeni olan nasılına katlanır. *Beni öldürmeyen şey güçlendirir. Logoterapi'yle ilgili ilk önemli eseri okuduğumu düşünüyorum. Meraklısına öneririm. Düşünce dünyanıza sağlık Viktor E. Frankl
Psikoloji
İnsanın Anlam ArayışıViktor E. Frankl · Okuyan Us Yayın · 202651,5bin okunma
7/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2025 125. kitabı
"Bir gün Elizabeth Douglas onu bıraktığı için pişman olacaktı. Bir gün onun nasıl bir adam olduğunu görecek ve şu anda hissettiği tüm özlem ve çaresizlikle onu isteyecekti ama o zaman çok geç olacaktı." Herkese selamlar. Bitmeyen seri Highland muhafızlari'nda sondan önceki kitap olan #kaya yorumu ile geldim. Serinin sanırım en "naif" sayılabilecek kitabiydi. Sanki bizim savaşçılar ile alakası yokken araya biraz farklı bir tat olsun dermiscesine alınmış bir hikaye gibi geldi. Seriden sıkıldıgim için mi bilmiyorum ama öyle aman aman sevdim diyemem. Kadin karakterin mantıkla hareket etmeye çalışması ama bir yandan da "premses" tavırlarında olması beni çok yordu. Gerçek hayatta böyle kizlar seviliyor. Herseye "ay, uy, of" diyen bu dünyada da "premses" oluyor, bunu bir kez de kurgu uzerinden animsadim Serinin bu kitabi zengin kız fakir oğlan klişesini içeriyordu. Hani var ya fakir oğlan sonra zengin olur sonrada o kıza ne kaybettiğine donde bir bak der. Hah işte tam öyle gelişti hersey. Ama yine de Demirci'nin oğlu sabırlı iyi niyetli güzel seven bir adam oldu da Elizabeth hanım yırttı. Seride o kadar adam geldi geçti hiçbiri de bu muameleyi görmedi, hepsinde kizlar peşinde koşup gurursuzluk yaptı. Ama neyse ki ogluşum gurursuz yaklasmadi kızı yine kosturdu Seriye baslarken benim en çok ilgimi çeken Iskocya tarihinden esinlenerek ve kitaplar içerisinde (ilk başlarda yani) bunu bolca yedirerek anlatmasiydi. Ama karakterler bitmez olunca bu tarihi esintiler bitti sanki ve gittikçe bu anlatımlar azaldı. Açıkçası böyle olunca da benim biraz ilgimi yitirmemi sagladi. Cunku serinin genel hatlarına baktığınız zaman ilk çağdan hallice, tek düşündükleri cinsellik olan insanların tavırları sıkmaya başladı. En azından savaş sahnelerinde biraz aksiyonda oluyordu ve bu sayede
KayaMonica McCarty · Nemesis Kitap · 202526 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kıpkırmızı güllerim var, alır mısınız :)
Puan vermedi·280 syf.··
2025 45. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 30 Haziran 2025 23:11
Sana Gül Bahçesi Vadetmedim sana kusursuz bir adalette vadetmedim... Kitabın bam teli cümle bu olsa gerek. Nerede adalet var ki senin için olsun Deb... Eserde toplumun normal kavramına bakıyoruz. Kim normal? Kime göre? Duygularını hissedemeyen insanlar mı? Yoksa hissedip kendini kahreden, bir dünya melankolik mi? Deb ve doktor, normal kavramını İnsanca, Pek İnsanca 1. Kitap ele alıyorlar. İkisinin sohbetleri çok derin, düşündürücüydü. En keyif aldığım bölümlerdi. İnsan delirmeden ya da akıl hastası olmadan önce neler hisseder? Ben değersizlik olarak algıladım. Beyninin insana oynadığı büyük oyunda, önce sana değersiz ve zehirli olduğunu hissediyormuş insan. Deb böyle hissediyordu. Çok baskın bir duyguydu bu. "Herkesi, dokunduğum herkesi zehirliyorum" doktor, diyordu Deborah... Hatta doktora ; #276831090 diyordu. Doktor Fried'sa ona şöyle cevap veriyordu; #276828234 İnanma onlara Deb, güçlüsün ve istersen her şey geçer demek istedi. İnsan isterse, onu lime lime eden her şeye karşı savaşır'ın hikayesiydi tam olarak eser. Kulak anlarsa, insanın gözü olur. Duyularımızdan en önemlisi olan kulak, anlarsa göz olup ruhumuzu aydınlığa çıkartır. Dinleyin, her şeyi iyi dinleyin arkadaşlar, okuyun çok okuyun. Ve dünyada kimsenin sizi suçlu ve hasta hissettirmesine izin vermeyin. Size diyorum ki ; Size gül bahçesi vadediyorum. Tabiki bahçelerinizi kendiniz ekerseniz .. Kıpkırmızı dikensiz güller vadediyorum. Seni ve gücünü tanımış olmak çok güzeldi Deborah :) Ve son olarak : #276902595
Psikoloji
Sana Gül Bahçesi VadetmedimJoanne Greenberg · Metis Yayınları · 199219,3bin okunma
7/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2025 100. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2025 14:49
"Güvenini tekrar kazanmak için elinden gelen her şeyi yapmıştı ama hiçbir zaman yeterli olmamıştı. Margaret asla yeterli olamayacaktı. Lanet bir MacDowell'di. Düşman ve yabancı. Herhangi birine kendini kanıtlamaya çalışmaktan bıkmıştı." Herkese selamlar. Bugün size #highlandguard #highlandmuhafizlari serisinin 10.kitabi olan #Vurucu yorumu ile geldim. İnanın bu seri beni o kadar yordu ki bitse de gitsek modundayim artik. Neyse ki son iki kitap kaldı. Seriyi sevgili @kitaplariayarlamaenstitusu ile okuyoruz ama o kadar bıktık ki hanzo tiplerden, ne zaman bu dongu kirilacak diye beklemekten bıktık. Seri bitsin bize yeter. Yazar donmus dolasmis bu kadar çok karaktere böylesi dağlı bir dönemde ne yazayım demiş ve hep sonunda erkek karakteri okuze bağlamış. Ya arkadaş bu kadar zor mu ya azıcık insan olsanız azıcık empati yapsanız. Tamam tarih 1300'lu yillar ama bu insan olmaya engel değil ki. Eoin öylesine sinir bozucuydu ki kendisini anmadan geçmek isterdim fakat kitap ne yazik ki onu anlatıyordu. Sozde kendisi o dönemin okumuş, saygın ailelerinden birinin başına geçecek oğluydu. Ama iste "okumak cehaleti alır, eşeklik baki kalır" diye boşuna dememiş atalarımız. Margaret gibi ki o da kendi klaninin göz bebeği olan bir kizdi, o zamanlarda kızların esamesi okunmazken babasinin bir dediğini iki etmediği biriydi. Ama gitti gitti bizim okuzcana aşık oldu, sonra da elinde heba oldu. Kız ile sözde evlendi (o da nasil evlenmekse, muta nikahı kıydı sanki) gül gibi kızı aldı köyüne götürdü, ha bu arada kız düşman aile kızı, ona rağmen Margaret gitti onunla. Bu kiz köyde herkesin kotulugune maruz kaldı. Sirf kocasina asik diye herseyi kabullendi ama beyimiz kızı savunmak adina gıkını bile çıkarmadı. Üstelik kızı "ben savasciyim, Bruce için savaşırım" diyerek bıraktı gitti, gidiş o
VurucuMonica McCarty · Nemesis Kitap · 202353 okunma
8/10
·352 syf.··
Beğendi
·
2025 88. kitabı
Monica McCarty Asi "İhtiras intikamdan daha tehlikelidir..." Sizlere bu kez film tadında bir okumayla geldim. Dönem okumalarını sever misiniz? Ben bayılırım ve bu kitapla 1599 yılına gittim. O tarihlerde her şey ne kadar farklı ve değişikmiş. Gerçi bu tarz okumaları hep yapıyorum ama her yeni kitapta farklı bilgiler öğreniyorum. Çünkü her toplumun kültürü farklı. Neyse şimdi asıl konuya geçelim... İsabel'in tek amacı klanını kurtarmak ve ferah içinde yaşamasını sağlamaktır. Hem klan için hem ailesi için Rory'i alt etmek zorundadır. Bunun için güzelliğini ve cazibesini kullanacaktır. Rory klanlar arasında barış için İsabel ile nişanlanmayı kabul eder ama Rory'nin derdi de intikamdır. İki klanın tek bir amacı vardır ve bu amacın ortasında İsabel ve Rory var. İsabel kaleyi içten fethetmek için Rory'i kendine aşık etmeye uğraşacaktır ama bunun için sadece bir yılı vardır. İsabel amacına ulaşabilecek mi? İki klan arasında kazanan olacak mı? Peki aşk bu savaşın neresinde? İsabel kurduğu tuzağa Rory'i çekebilecek mi, yoksa tuzağa kendisi mi düşecek? Başlarda biraz beni sıktı desem yalan olmaz ama okudukça o sıkıntı meraka dönüştü ve kitap bir anda bitti. Historical okumak ayrı bir keyifti zaten tabi bunu daha keyifli hale getiren @illekitaplahistoricalokuyoruz grubu oldu. Biz her ay bu tarzda okumalar yapıyoruz. Kitabını alan gelsin, herkese kapımız açık.
1000Kitap
AsiMonica McCarty · Koridor Yayıncılık · 2010417 okunma
7/10
·426 syf.··
Beğendi
·
2025 81. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 04 Mayıs 2025 23:34
"Hangisinin daha kötü olduğunu bilmiyordu; kalbini verdiği adamın eve geldiğinden beri ondan kurtulmanın yollarını aradığını öğrenmek mi daha kötüydü, yoksa onu öpmesinin nedeninin acıma olduğunu öğrenmek mi? Ikisi de birbirinden beterdi. Ikisi de kendini ihanete uğramış gibi hissetiriyordu." Herkese selamlarBugun #highlandguard serisinin 9. Kitabi olan #nişancı yorumu ile geldim. Hayırlısıyla şu seri bitse de bir rahat yüzü görsem artık. Bulduğuna kitap yazmış yazar. Ama işin kötüsü her kitap seri ilerledikçe vasat bir hal almaya başlamış. Halbuki seriye baslarken Sezen ablanın dediği gibi "Ne hayallerle, ümitlerle, mutlu olmakti dileğimiz." Ama olmadım, olamadım, fırsat vermedin be #historicalromance kralicesiBu kitabi niye böyle yazdın ki? Niye Gregor'u bize önden sevdirdin ve şimdi de nefret ettirdin? Biz derken @kitaplariayarlamaenstitusu ile okuyoruz seriyi, işte ittire kaktira Serinin ilk kitaplarini merak ve heyecan ile okuyordum ama Bruce'un Hayalet ordusu yaz yaz bitmeyecek kadar kalabalık olunca artik tekrara düşmeye başladı.#highland muhafizlari serisinin benim açımdan en güzel yanı gercek #iskoçya tarihinden kurgulanmasiydi. Özellikle de o savaş sahnelerini merakla okuyordum. Fakat iş aşka gelince artik ilerlemez oldu. Bu kitap ozelinde bakacak olursam da o sevdigim savas sahneleri yok denecek kadar azdi. Zaten her kitabin sonunda o kitabin karakterinin hangi savasciya ait oldugunun tarihi olurdu. Bunda da belirttigi uzere Gregor tamamen bir kurguymus bu kez gercek bir savascidan esinlenme olmamis bu nedenle de savas sahnelerini az tutup ikili iliskiye odaklanmis. Ama isi batirmis birakmis. Bu kitaptaki kadin karakteri sevdim. Normalde erkegin pesinden giden kadinlar benlik degildir ama kizimiz burada daha dik durusluydu. Gregor'u sevdigini soyledi
NişancıMonica McCarty · Memesis Kitap · 2021105 okunma