Samet Musaoğlu

Samet Musaoğlu
@41samet
Öğrenci
Kocaeli Üniversitesi/Felsefe
GÖLCÜK/KOCAELİ
Gölcük, 20 Ağustos 1999
63 okur puanı
Ağustos 2017 tarihinde katıldı
10/10
·80 syf.··
2015 5. kitabı
"hayatta her insanın kendini gregor samsa gibi hissettiği zamanları olmuştur" kafka'nın sembolizmin ve soyut düşüncenin dibine vurduğu hikaye. fiziki bir değişiklikten yola çıkarak, belki de duygu dünyamızda bunun binlerce katı ters değişiklikleri ne kadarda doğal karşıladığımızı yüzümüze vurur. düşünülenin aksine değişen gregor samsa değil, ailesi ve çevresindekilerdir bana göre. yazarın tam olarak ne anlattığından çok sizin ne anladığınıza bağlı bir kitap.hayatınızın her döneminde, her her okuyuşunuzda, yeni bir şey bulursunuz içinde, hayatınızdaki her dönüm noktasında, ilkokuldan liseye, liseden üniversiteye, her dönemde bir şeyler katar bu kitap size. hep kendinizden bir parça bulursunuz. bir insanın böceğe dönüşmesiyle bir böceğin insana dönüşmesi arasındaki ayrımı düşündürür ilk başta. sistemin çarklarından biri olursan, yaşarsın. Ama özgürlüğünü, sistemin belirlediği sınırlar dahilinde yaşamak zorundasındır. eğer çarktan ayrılmayı seçersen asıl özgürlüğü yakalamışsın demektir. ama bu sefer de toplum tarafından dışlanırsın. insanlar, onlara yük olduğunu sana hissettirmekten kaçınmazlar. psikolojin dağılır, yalnızlaşırsın ve sonunda ölürsün. en acısı da, kimse pek üzülmemiştir ölümüne. kurtulmuşlardır senden çünkü… insanlara faydan dokunuyorsa onların herhangi bir ihtiyacını karşılıyorsan, sevilirsin, sayılırsın. eğer bir faydan dokunmuyorsa ve hatta zararın dokunuyorsa insanlar tarafından yavaş yavaş dışlanırsın. ilişki bu duruma geldiğinde artık onların umrunda olmuyorsun ve gözlerinde bir böcek olarak görünüyorsun sadece. bunu hayatınıza da uygulayabilirsiniz. siz insanlara iyilik yapsanız da bu iyiliği kestiğiniz vakit karşı tarafın takındığı tavrın bir anda nasıl değiştiğini görebilirsiniz rahatlıkla. iyilik artık mesuliyete dönüşür…
Edebiyat
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,1bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İnsanoğlunun ne kadar vahşi, ne kadar acımasız, ne kadar öfke dolu bir mahluk olduğunu ilk kez o gün öğrendim.
Edebiyat
10/10
·475 syf.··
2016 4. kitabı
Bu kitabı 4-5 yıl önce bir solukta okumuştum. Hala kurgusuna hayranım ve kitabı nerde görsem bu kitap mükemmeldi demeden edemiyorum. Okumaya başladığınız andan itibaren kendinizi kitabın içinde buluyorsunuz. Bilim kurgu adına en güzel kitap hangisidir deseler hiç düşünmeden olasılıksız derim. Kitabı okurken yazarın zekasına hayran kalmıştım böylelikle Adam Fawer en sevdiğim yazarlar arasına girdi. :) Kitabı okurken kitabın adında olduğu gibi bir sürü olasılık düşündüm. Ana karakterin o yeteneğine adeta hayran kaldım. Kitaptaki betimlemeler öylesine güzelki müthiş bir bilim kurgu filmi izliyorum sandım. Kitabı herkese tavsiye ediyorum olaylar biraz karışık o yüzden sakin kafayla okunulması gerekiyor. Okuyacak olan arkadaşlarıma şimdiden iyi okumalar :) bayılacağınıza eminim! :)
OlasılıksızAdam Fawer · April Yayıncılık · 202398,5bin okunma
Ben kavgadan bıktım artık. Bütün çocukluğum kavga, dırıltı içinde geçti. Bilmezsin neler çektim! Bağıran insan sesi beni öyle korkutuyor ki... Hele hiddetin değiştirdiği insan yüzü! Öyle kendinden çıkıyor, öyle katılaşıyor ki insan... Dünyada bundan kötü, iğrenç bir şey olamaz.
Edebiyat
İki ayaklılar düşmanımızdır. Dört ayaklılar ve kanatlılar dostumuzdur. Şunu da unutmayın ki, İnsan’a karşı savaşırken sonunda ona benzememeliyiz.
1000Kitap