Garib Çoban Divan ı
m.antoloji.com/engin-demirci/s...
Bismillah İllah İlla Hû
Kapımıza değil, gönlümüze vuran buyursun.
Kavl-i Pir Şems-i Tebrizi k.s.
Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir Pir Mevlâna k.s
Yazar çocukluğunu gençliğini yalnızlığını tutkularını ideallerini, mükemmeli arama sürecini anlatıyor kitabında. Özellikle yazar neden yalnız olduğunu ve insanlardan neden nefret ettiğini açıklamaya çalışmış. Yaşadığı çağın devlet sistemini ve insanlarını kendi kafasında kurduğu dünyanın değer yargılarına göre eleştirmiş. Kurgusal olayları gayet yavaş tempoda ve dönemin şartlarını ortaya dökerek düz anlatmış. Ama kendini anlatma ya da kendini savunma anları edebi yönden güçlü ve felsefe içeriyor. Keyifli Okumalar...
Ben hiç çocuk olmadım. Çocukluğum olmadı. Çocukluk aşktır, neşedir, kaygısızlıktır ancak ben geçmişteki kendimi hep ayrık, mahzun, düşünceli görüyorum. Çocukluğumdan beri kendimi, nedendir bilmem, korkunç derecede yalnız ve farklı hissettim. Bizimkilerin yoksulluğundan mıdır,
yoksa başkaları gibi doğmamış olduğumdan mıdır acaba? Bilmiyorum. Size yeniden söylüyorum, benim çocukluğum olmadı. s.11 ve 15
Mezarlıktan geçtim...
Ölüleri, bir Fatiha'nın sevabını paylaşmak için çekişirken gördüm.
Ekildiğin, yeşerdiğin, çiçeklendiğin zaman kim bilir ne kadar sevilirsin toprak!..
Seccade olduğum zamanki kadar değil!..
Arif Nihat Asya, Kanatlarını Arayanlar, s. 44
İstanbul tümüyle bizim mi?..
Arif Nihat Asya diyor ki!..
Fakat elde kalan, son vatan parçasında Fener Patrikhanesi gibi, Ayasofya gibi, İstanbul'un bazı semtleri gibi henüz fethedemediğimiz yerler dururken.
Arif Nihat Asya, Aramak ve Söyleyememek, Ötüken Yay., s. 238.
Demek ki Ayasofya'nın açılışı bir fetihtir.
Darısı diğerlerinin başına.