-Gün doğumunu kaçırmışsan, gün batımını yakala.
Zira ışığı görmeyi bilenler için, hayat her zaman gülümsemeye hazırdır.-
-Gerçek karanlık, dışınızdaki ışıksızlık değil, içinizdeki umutsuzluktur.-
-Karanlığı ancak ışık onarır.-
-Karanlık ancak ışıkla yıkanır.-
-belki beklediğiniz yolcu hiç gelmeyecek
sol yanın unut sağ yanın umut diyecek.-
-İnsanın kendinden umudunu kesmesidir yaşarken ölüm.-
-Umut:
ışıksız kaldığında, ben bu karanlıktan mutlaka kurtulacam,
bir elimde ayı diğerinde güneşi tutacam diyebilmektir.-
-düştüğünüz yerden kalkmışsanız,
kırıldığınız yerden çiçek açmışsanız;
yılmamayı, yitmemeyi, çabalamayı öğrenmiş, karanlıktan aydınlığa çıkmışsınız demektir.-
.
(Hayat,
biraz suskunluk,
biraz kaybolmuşluk çokça da kırılmışlık ve gücenmişlik yaşattı.
yorgun yüreğimde
derin bir değersizlik hissi bıraktı.
kendimi yeniden bulmalıyım
yüreğimin sesini duymalıyım.)
.
-Keyif, yaşamı ıskalamamanın ödülüdür.-
.
Düşünmek Yaşamın Pasını Silmektir, Tahsin Özmen
Yalnızlığım beni hiç yalnız bırakmaz,
Her sabah uğurlar akşam karşılar.
Tek sorun,
-İnsan yalnızlığına sarılamıyorki.-
(-sarılmayı öğrettim gölgeme-
bir hançer sapladım
yalnızlığımın tekil hâline.)
.
-Bazılarının insan fobisi var,
Adına yalnızlık diyorlar.-
.
Ben yalnızları,
üşümüş ellerinden tanırım.
Bir kanadı eksik serçedir onlar.
.
-Yalnızlık insanın kendine yazdığı en uzun mektuptur.
Kalabalığın yokluğu değil
anlaşılmayan bir kalbin burukluğudur.-
.
-Yalnızlık, kendi osuruğunun kokusunda boğulmaktır.-
-Yalnız insan pas tutar.-
-Yalnız yaz bilmez, yalnızlık hep buz keser.-
İnsan,
karın kışın çokluğunda değil,
sarılacak birinin yokluğunda
daha çok üşür.-
.
-Yalnızın kapısı, açılacak olmasından değil,
yıkılacak olmasından gıcırdar.-
.
Evin var, sigortaya koyar, kendini yangın tehlikesinden korunmuş sayabilirsin. Genç kız kardeşin, oğlun, kızın var. Bunların namusunu koruyacak bir çareyi, bir sigortayı nereden bulabileceksin? Bazı kötülükler vardır ki, olmasından kaçınılmazmış gibi bir hal gösteriyor.