Öncelikle sözlerime, Hakan Günday ‘a duyduğum hayranlığı dile getirerek başlamak istiyorum. Hatta hayranlığımın da ötesinde, bu kitabıyla birlikte ona adeta âşık oldum diyebilirim. Kendisiyle en yakın zamanda tanışmayı umut ederek incelememe başlıyorum. :)
Zamir… Evet, o bir halk kahramanı. Tabii kendisi bunu istiyor mu, orası ayrı bir muamma. İnsanın bir yüzü olmadan halkın yüzü olabilmesini Zamir bize bu eserde çok etkileyici bir şekilde anlatıyor.
Yazar, neredeyse tüm dünyanın siyasi meselelerini büyük bir ustalıkla ele almış. Bitmek bilmeyen savaşlar, bu savaşlarda kurban edilen kadınlar ve çocuklar, yıllardır sömürülen insanlar… Zirvedekiler ve yerin dibindekiler… Gözü doymayan koltuk sevdalıları, yalnızca kendini satmakla kalmayıp ülkesini de satan omurgasızlar..Töre uğruna genç yaşta çürütülen bedenler, o küçücük bedenlerin zorla büyütmek zorunda bırakıldığı ceninler…
Of… Bunları yazarken yine çok öfkelendim. Bu satırları adeta haykırarak yazıyorum. Ben bütün bunları görüyorum ve eminim ki benim gibi gören daha birçok insan var. Bu haksızlıklara boyun eğmeyip sesini yükseltenler cezaevlerinde; tüm bunları görüp de haykıramayanlar ise evlerinde, soğan ekmeğe talim ederek kaderine razı yaşıyorlar işte..
Bu kitap, sıradan bir kitap değil. Bambaşka bir eser. Okurken yalnızca bir hikâye okumuyor, insanlığın acılarıyla yüzleşiyorsunuz. Benim için adeta bir yaşam kılavuzu niteliğinde idi.Lütfen herkes okusun.
Daima sevgiyle kalın:)
ZamirHakan Günday · Doğan Kitap · 20216,3bin okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İzmir'de hastane odasından dökülen o laflar basit bir gaf değil, düpedüz hadsizliktir!.. Koca koca mevkilerde oturanların parasına güvenip halkın değerlerine dil uzatması karakterlerinin ne kadar boş olduğunu, zihinlerinin ne kadar çürüdüğünü kanıtlıyor..
Kürt kadınlarının onuru senin o ucuz ve aşağılık espirilerine meze olacak kadar basit değildir. Kimsin lan sen!?
Bir erkek olarak söylüyorum bunu kadının kimliği, kökeni, dili üzerinden kendine pay çıkarmaya çalışmak sadece senin kendi aşağılık kompleksini yansıtır!
Makamın, mevkin, paran olabilir ama insanlığın yoksa o koltuklar seni adam etmeye yetmez.
Bu coğrafyada kadına dil uzatmak ateşe el uzatmaktır, bunun bedelini de mert olan her insan ödetir.. Sessiz kalmak bu kepazeliğe ortak olmaktır.
Kürt kadını emeğiyle, direnişiyle ve sarsılmaz asaletiyle bu toprakların özüdür, baş tacıdır. 🤍
Sizin o çürük zihniyetiniz onların tarihine, asil ve onurlu duruşuna gölge düşüremez. Bizler burada onurumuzun, namusumuzun, dilimizin ve kültürümüzün bekçisiyiz!! Kendi kimliğini başkasına hakaret ederek yüceltebileceğini sanan zavallılar şunu iyi bilsin ki, en büyük şeref insanın kendi özüne ve kadınına sahip çıkmasıdır.
Haksızlık karşısında başını eğmeyen, acıyı bal eyleyip dimdik duran tüm Kürt kadınlarına bin selam olsun. Kendi dilini, kültürünü namusu gibi taşıyan annelerimize, bacılarımıza ve bu alçaklığa karşı tek yürek olan tüm insanlara selam olsun. Unutmayın, onursuzların dünyasında onurlu yaşamak en büyük başkaldırıdır. Biz bu başkaldırının erkeğiyiz, siz de bu onurlu duruşun kalesisiniz. Yıkılmadık buradayız, yanınızdayız!.. 🤍✌️
Bu asil duruşa bir selam da Aynur Doğan’dan gelsin:
youtu.be/vH23zuyPmyI?si=...
Ve ne zaman bir dosta ihtiyaç duysam, senin dizelerine sığınıyorum. Sen ölmedin, çünkü Anadolu’nun her dağında, her sokağında bir parça kaldın...
Ahmed Arif 🌿🌹