nisa

nisa
@Nisabingol
,

nida

, bir kitabı yarım bıraktı
%26 (67/251 syf.)
Marlo Morgan
8.2/10 · 27,5bin okunma
nisa
Anlamadin degil mi
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya, İkincisinde, daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi Ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim bir çok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Jorge Luis Borges
Şiir
nisa
youtu.be/TMnz2VMRVTo?si=...
Bugün pazar. Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar. Ve ben ömrümde ilk defa gökyüzünün bu kadar benden uzak bu kadar mavi bu kadar geniş olduğuna şaşarak kımıldanmadan durdum. Sonra saygıyla toprağa oturdum dayadım sırtımı duvara. Bu anda ne düşmek dalgalara, bu anda ne kavga, ne hürriyet, ne karım. Toprak, güneş ve ben. Bahtiyarım.
Sayfa 56
nisa
youtu.be/hWqqGCilfsE?si=...
hep göz pınarında duran o gözyaşında akmaya hazırlanan neler neler var, ne hikayeler var?
Şarkı sözü
nisa
'Çizgi çizgi yüzünde, gölgeli gözlerinde Ağır sessizliğinde Neler neler var, ne hikayeler var?'
Hâlâ Okumadıysanız Çok Şey Kaçırdığınız O Kitap!
9/10
·517 syf.··
2024 17. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 10 Nisan 2024 19:01
Bu kitap yorumunu Instagram'daki "alintilarlayasiyorum" profilimde de okuyabilirsiniz: instagram.com/p/C5loYitt-Vf Her yaşa hitap eden, akıcı ve hayatını baştan aşağı sorgulayabileceğin bir kitap mı arıyorsun? İşte o kitap: Martin Eden! Bu incelemeye yorum yazan bütün okurlara bir kitap önerisi hediye ettim. Yeni kitap önerileri için bu incelemenin yorumlar kısmına bakabilirsiniz. Martin Eden'ı bugüne kadar okumadığımdan dolayı çok utanıyordum. Kitaplığımın bir köşesinden bana bakan bu kitabı okumak için doğru zamanın gelmesi gerektiğini biliyordum. Bu yüzden bir kitabı doğru zamanda okumanın önemine inananlardanım. Bu kitap aslında başlı başına bir bilgi felsefesi kitabı gibi. Hakiki bilgiyi nereden ve nasıl keşfedeceğimize dair bir serüven. Bir nevi modern bir Odysseia destanı. Martin'in inişlerini ve çıkışlarını okumak o kadar keyifliydi ki, kendi hayatımdan da pek çok benzer nokta buldum onu okurken. Martin Eden, 0'dan zirveye giden bir başarı hikâyesi aslında. Bu hayatta hiçbir şey bilmesek bile farklı alanlarda pek çok kitap okuyarak kâmil bir insan olmaya erişebileceğimizin kanıtı adeta. Bu yüzden kitap okumanın önemini küçümsemeye çalışan insanlara Martin Eden kitabını önerebilirsiniz. Bu kitabı okurken Martin'in istekleriyle toplumun beklentilerinin çelişmesi benim aklıma hep Engin Geçtan'ın İnsan Olmak kitabını getirdi. Çünkü gittiğimiz işlerin çoğu bizim esas istediğimiz benliğin arayışlarına uymayan işler. Bu yüzden Engin Geçtan'ın dediği gibi toplumun içine çıktığımızda bize dayatılan rol benliklerle birlikte yürümek zorunda bırakılıyoruz. Martin’i o kadar iyi anlıyorum ki, onun başkaldırısı sadece yaşadığı topluma karşı değil. Açgözlü patronlara. Yozlaşmış iş dünyasına. Sonu gelmeyen beklentilere. Aşkın ailelerce istenen taleplerine. Hayatın bitmek
Edebiyat
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,4bin okunma
nisa
Sonunda okudun senin yorumunu çok merak ediyordum.