Selda genç

Selda genç
@Seldagenc
Sosyal hizmetler de çalışan her türden kitap okumayı seven bir birey. Tipik yay burcu
Sosyolog
Üniversite
Ankara
6 okur puanı
Aralık 2020 tarihinde katıldı
belediyenin dağıttığı, benim okumadıklarım:
Herkes kitaplığında okunmayı bekleyen kitaplarını paylaşıyor. Kitaplığımda okunmayı bekleyen 700'ün üzerinde kitap var, evet bu konuda beni fazlasıyla eleştirebilir ve kitap alma bağımlılığımın(Tsundoku) olduğunu söyleyebilirsiniz; buna müteakip söyleyebileceğim tek şey haklı olduğunuzdur. Kitap almayı, incelemeyi, tutmayı, almayı, koklamayı kısacası kitaba ait her şeyi çok seviyorum; böyle bir bağımlılığımın olması da beni rahatsız etmiyor, keşke her hastalık bu kadar verimli olsa. Gelelim kitaplara... arkadaşlar bu kitaplar ülkemizde en popüler olan eserler. Birçoğunu yıllardır erteliyorum. Liste yapmamın sebebi de birazcık olsun gözüme batmalarını istemem. Bu sayede biraz daha az erteleyebilirim. O halde gelelim hala okumadığım utanç tabloma :) 1)İki Şehrin Hikâyesi(Okundu) 2)Masumiyet Müzesi(Okundu) 3)Sofie'nin Dünyası(Okundu) 4)Yaşamak(Okundu) 5)Uzun Hikâye(Okundu) 6)Bab-ı Esrar 7)İstanbul Hatırası 8)Karamazov Kardeşler
2024 Okuma Raporları
Özgür Uçurtma isimli okura yanıt verildi
Selda genç
Hakan beye katılıyorum oblomov ve algernona çiçekler bence herseyi bırakıp bu ikisine önceliği verin derim. Özellikle algernona çiçekler ben eğer birine kitap hediye edeceksem ilk tercihim oluyor sevgiler
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
9/10
·325 syf.··
Beğendi
·
2020 55. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2020 20:00
Bilmek mi daha kötü yoksa bilememek mi? Bilemedim. En iyi roman ve en iyi kısa öykü ödülü alan, sonrasında filmi de yapılan bu kitap bana, bazı şeyleri tekrar düşünüp değerlendirmemi sağladığı için yazarına teşekkür ediyorum. İnsanlar arasındaki engellerden en büyüğü kuşkusuz zekâymış. Her şeyin fazlası zarar, azı yetersiz olduğu gibi; zeki olmanında fazlası ve azı bizim için sorun yaratabiliyormuş. Çok zeki olan bir insan, diğer insanlarla iletişim kurarken zorlandığı gibi; zekâ seviyesi çok düşük olan bir insanın da diğer insanlarla iletişimi aynı derecede zordur. Buna karşın; insanların kendi zekasından üstün olanlardan korkup nefret ettiklerini ama kendi zekasından düşük olanlardan hiçte korkmayıp sevdiklerini de öğrendik. Sorgulamayan, itaat eden, bilmeyen ve çok düşünmeyen insanları daha çok severiz çünkü bize sorun çıkarmazlar. Onlara ne istersek yaptırabiliriz. Aksine bilen, sorgulayan ve düşünen insanlara diş geçiremeyiz. Bunun sonucunda belkide biz onlara itaat etmek zorunda kalırız. Kendimizden üstün zekâlı olanları sevmeyip, kendimizden düşük zekâlı olanları sevmemiz belkide bu sebepten. Bir de şunu sorgulamak gerekiyor; Zeka seviyesi düşük olan insanları kendimize eğlence yapmaya bayılıyoruz da, bunları yaparken bizden daha zeki olan insanların olduğunu hiç düşünmüyoruz. Belki üstün zekâya sahip insanlar da bizleri 'eğlence' yapıyorlar da biz farkına bile varamayacak kadar gerideyiz onlardan. Peki, bizden zeki olanlardan nefret ettiğimiz halde neden bizim 'eğlence' yaptığımız düşük zekâlılar bizden nefret edemiyor? Çünkü onlar, bizim eğlencemiz olduğuna farkına varamayacak kadar düşünemiyorlar. Bu onların suçu değil tabiki de. Ama bizler onları 'eğlence' yapabilecek kadar düşünebiliyoruz. İşte bu bizim suçumuz.
1000Kitap
Algernon'a ÇiçeklerDaniel Keyes · Koridor Yayıncılık · 202537bin okunma
mamoste Mıslım isimli okura yanıt verildi
Selda genç
O çok can yakan bir bölümdü biseyler de çağrışım yapması ve devamlı aslında orda onu sevmedikleri alay ettiklerini anlaması ve sonrasında gelen his nerdeyse birebir aynı duyguları yaşattı. Charlie Gordon u çok sevdim ve kendime kızdım nasıl gec kaldim bu kitabı okumak için diye