Sukeyna

bir ben var, benden içeri...
10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2023 1. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2023 07:58
Hayatımızda her şeyle ilk tanıştığımız ilkokul ve ortaokul döneminde bizi Fen Bilimlerine dair her şeyden nefret ettiren öğretmenimize selam göndererek başlamak istiyorum. Şükrü Erbaş’ın “ Anlık izlenimler sürekli görünümlerden her zaman daha güçlü, kalıcı ömürlüdür...” dediği durum benim Fen Bilimleriyle olan muhabbetimin özetidir anlayacağınız. Fen bilimlerinin ufacık bir teriminden kaçarken bu kitaba tutulmamın bir sürü sebebi var tabii ki. Kitabın resimli olması ‘kormayın, azıcık bilim ısırmaz’ der gibi insanı kendine çekiyor. Kitabın arkasına çevirince; sevmeyecek olanlara iade garantisi sunması ise kitabın kalitesinin yazılı kanıtıdır. Tabi bu kitabı geri iade etmek isteyen insanları anlamak zor olacaktır. Çünkü böyle bir insanın kötü mikroplar tarafından ele geçirilmiş olma ihtimali yüksektir:) elbette bu işin şakası ki herkes sevmeyebilir. Ancak benim gibi Fen bilimleri sevmeme yarışması düzenlenecek olsa derece yapacak bir insan sevdiyse, herkes sevebilirmiş gibi geliyor. Serkan Karaismailoğlu ise zeki, espritüel, arada verdiği kitap, filim önerileri olsun, bu kitabın edebiyatla alakası yoktur diye düşünürken yer verdiği edebi sözler olsun, birçok konuda başarılı bir kişiliktir. Ayrıca YouTube, Instagram, Twitch hatta TikTok’da bile içerik üreten ve faydalı olmaya çabalayan birisi… Eğer henüz sosyal medyada karşılaşmayanınız varsa YouTube kanalına göz atmanızı mutlaka tavsiye ederim. Farklı konularda harika içerikleri var. Karaismailoğlu, burada doğanın temiz tutulması konusunda sürekli gönderme yapmış ve güzel bilgileri ele almış. Öyle ki hepimizin muhakkak duymuş olduğu “Cebinde çöpünü taşıyan insan iyidir.” Sözünün aslında normal olanın olduğunu, ve asıl o sözün gerçeğinin; “Cebinde çöpünü taşımayan insan kötüdür.” olduğunu anlamış oldum. Ayrıca farklı olarak
Bilim
Beyinde Ararken Bağırsakta BuldumSerkan Karaismailoğlu · Elma Yayınevi · 20178,7bin okunma
Büş ❀ isimli okura yanıt verildi
Sukeyna
Büş ❀ evet duyuyoruz ama alıntılar ve tecrübe olunca daha rahatlıkla satın alabiliyoruz. teşekkür ediyorum nice güzel kitaplara inşallah... <3
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
bir ben var, benden içeri...
10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2023 1. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2023 07:58
Hayatımızda her şeyle ilk tanıştığımız ilkokul ve ortaokul döneminde bizi Fen Bilimlerine dair her şeyden nefret ettiren öğretmenimize selam göndererek başlamak istiyorum. Şükrü Erbaş’ın “ Anlık izlenimler sürekli görünümlerden her zaman daha güçlü, kalıcı ömürlüdür...” dediği durum benim Fen Bilimleriyle olan muhabbetimin özetidir anlayacağınız. Fen bilimlerinin ufacık bir teriminden kaçarken bu kitaba tutulmamın bir sürü sebebi var tabii ki. Kitabın resimli olması ‘kormayın, azıcık bilim ısırmaz’ der gibi insanı kendine çekiyor. Kitabın arkasına çevirince; sevmeyecek olanlara iade garantisi sunması ise kitabın kalitesinin yazılı kanıtıdır. Tabi bu kitabı geri iade etmek isteyen insanları anlamak zor olacaktır. Çünkü böyle bir insanın kötü mikroplar tarafından ele geçirilmiş olma ihtimali yüksektir:) elbette bu işin şakası ki herkes sevmeyebilir. Ancak benim gibi Fen bilimleri sevmeme yarışması düzenlenecek olsa derece yapacak bir insan sevdiyse, herkes sevebilirmiş gibi geliyor. Serkan Karaismailoğlu ise zeki, espritüel, arada verdiği kitap, filim önerileri olsun, bu kitabın edebiyatla alakası yoktur diye düşünürken yer verdiği edebi sözler olsun, birçok konuda başarılı bir kişiliktir. Ayrıca YouTube, Instagram, Twitch hatta TikTok’da bile içerik üreten ve faydalı olmaya çabalayan birisi… Eğer henüz sosyal medyada karşılaşmayanınız varsa YouTube kanalına göz atmanızı mutlaka tavsiye ederim. Farklı konularda harika içerikleri var. Karaismailoğlu, burada doğanın temiz tutulması konusunda sürekli gönderme yapmış ve güzel bilgileri ele almış. Öyle ki hepimizin muhakkak duymuş olduğu “Cebinde çöpünü taşıyan insan iyidir.” Sözünün aslında normal olanın olduğunu, ve asıl o sözün gerçeğinin; “Cebinde çöpünü taşımayan insan kötüdür.” olduğunu anlamış oldum. Ayrıca farklı olarak
Bilim
Beyinde Ararken Bağırsakta BuldumSerkan Karaismailoğlu · Elma Yayınevi · 20178,7bin okunma
Büş ❀ isimli okura yanıt verildi
Sukeyna
İncelemeyi beğenmene çok sevindim. Güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum.🌸🌸🩷 Evet gerçekten kitapları çok güzel. Sanırım sen de son zamanlarda okuyordun bir kitabını, paylaştığın alıntıyı çok beğendim ve kitabı okumak istediğimi hatırlıyorum . 😇
'Biraz yağmur kimseyi incitmez'. Her insan kendi masalının peşinde koşuyor. Koca bir ömrü bir hikâye kurmak için yaşıyoruz. Anlatacak bir şeylerimiz olsun, bizden geriye bir hoş seda kalsın istiyoruz. Sevenlerin kalbine çarparak çoğalacak bir büyük hece, sadece sevginin telleriyle titreşecek bir cümle.
Sayfa 71·Kitabı okudu
Şiir
Sukeyna
işte 'yaşamak' kelimesi budur. bundan ibarettir...
Ben Yaptım Siz Yapmayın.
1/10
·488 syf.··
2023 17. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2023 08:43
4. Maymun ismi; günümüzde de emojisini kullandığımız “görmedim, duymadım, söylemedim” anlamını taşıyan üç maymundan esinlenmiş. Bu işaretin tarihçesini; neoldu.com/uc-maymunun-kok... adresi üzerinden okuyabilirsiniz. İşte burada katilin kendisini 4. MYMN kodlamasıyla tanıyoruz. Kitap üç farklı taraftan anlatılmış. 1. Olaylarla ilgilenen ekip, 2. Kaçırılan kişiyi, 3. 4 MYMN’un günlüğü. Bu üç konuda ard arda ve en fazla on sayfa sürüyor. Bir kişi anlatılıyor ve tam adapte olmuşken diğer kişiye geçiyor. Bu durum benim kitaba adapte olamamamı sağladı. Örneğin kaçırılan kızın anlatıldığı bölümde Kuyu ve Sarkaç’ın başındaki olaylara aşırı derecede benzeyen bir döngü var. Ama o kadar parçalanmıştı ki adapte olamadım ve sıkıldım. Anlatılan ekip zaten apayrı bir berbatlıktaydı; Detaylar, gereksiz espiriler, mantıksız hareketler… Güya rol model olarak göstermeye çalışılan amirden midem bulandı. Bunu başarmak da bir beceridir. (!) Katilin günlüğüne gelince, bu benim kopuş noktam oldu. Gündemde olan -LGBT, kadına değer gibi- konulardan yürüyerek başarılı olmayı hedeflemiş. İlgi çekmek için eşcinsellik ile başlamış, kadın hakları diye devam etmiş. Ancak devam edemeyip sonlara doğru patlatmış. Anlayacağınız içeriği, kitabın kapağı gibi cafcaflı, dolu görünen ama boş bir paketten ibaret: Olaylar okuyucunun gözünü boyamak için karısını döven bir adamı öldüren katil ve ailesini anlatıyor. “Kadına kalkan el kırılır” sloganıyla okuyucuya gel gel yapan yazar, ilerleyen sayfalarda kadına yapmadığını bırakmıyor. Tıpkı şimdi “Kadın değerlidir, İslam kadına değer vermiyor.” Diye bas bas bağıranların, sırası geldiğinde kadına her türlü kötülüğü yapmasına benzettim. Bir diğer konu ise eşcinsellik… Bu kitapta ana damarlardan biri olmuş. Gerçek manada artık
4. MaymunJ. D. Barker · Nemesis kitap · 20181,140 okunma
Geymen isimli okura yanıt verildi
Sukeyna
tamam
8/10
·304 syf.·
2018 7. kitabı
ANNE ve BABALARIN KESİNLİKLE OKUMASI GEREKEN BİR KİTAP Kimsenin bilmediği bir yerde, bilinmeyen bir zamanda, kimsenin bilmediği başka bir yerden gelip, herkesin hayatına girip, insanların yüreklerine dokunan Momo; kimsesiz küçük bir kız çocuğudur aslında. Hatta o kadar kimsesiz ki, kendi adını bile kendisi koymuş.Kimsesiz bu kız çocuğunu çok seveceksiniz. Kitap, fantastik bir roman.Nerden ve nasıl geldiği belli olmayan gizemli bir kız çocuğunun ana karakter olduğu masal tadında bir anlatım.İşlenen konu zaman.İşin fantastik yanı da burada başlıyor zaten. İnsanların değerli zamanlarını çalan duman adamlar var. Öyleki insanların değerli zamanlarını çalıp kendileri kullanıyorlar.Daha fazla sürpriz bozan / ayrıntı vermek istemiyorum. Kitap aslında bir modern yaşam eleştirisi.Modernliğin zamanımızı nasıl öldürdügü anlatılıyor. Ama bunu çocuklar üzerinden anlatıyor.Anne-babaları ilgilendiren kısmı da burası zaten.Bundan sonrası sosyal mesaj içerir. "Babalık için uçurtma almak yetmez, o uçurtmayı birlikte uçurmak gerekir" demiş Can Dündar. Çocuklarimiza zaman ayırmanin ne kadar önemli oldugunu anlatan bir söz. Çocuklarımız, biz anne babaların en değerli varlıkları.Ama hiç düşünüyor muyuz onlara ne kadar zaman ayırıyoruz ya da ayirdigimiz zaman onlara yetiyor mu? Kaç defa "şu an işim var, zamanım yok, yoruldum, hadi git odanda kendin oyna" demişizdir.Ya da daha kolayina kaçıp televizyonda çizgi film açmışızdır, tabletlere mahkum etmişizdir.Belki birçoğunuz bunları yapmıyordur ama yapan ebeveynler de az degildir diye düsünüyorum.Bu kitabi okuduktan sonra ben kendi adıma dersler cikardim ve cocuklarima az vakit ayirdigimi anladim.Anladım ki çocuklarımıza zaman ayırmak onlara hediye almaktan daha önemli ve yararlı. Kitap, Kabalcı yayınları tarafından kırmızı
Edebiyat
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma
Sukeyna
Bir 'baba' olarak çıkardığınız dersler ve bunlar üzerine hemen çabalamanız çok kıymetli... Çocuklarınız adına size teşekkür ediyorum kıymetli hocam. Umarım ki duman adamlar hanenize hiç bir zaman uğramasın ve en güzel anıları biriktirin.