MUZ SESLERİ
Roman, Ece Temelkuran, 277 Sayfa, Ocak 2010; 2.Basım
Çirlo aradı beni bugün, okumuş yazdığım inceleme yazımı bu MUZ SESLERİ başlıklı roman hakkında..."Tamamını okumamışsın!" diye sitem etti...
Bir kitabın tamamını okumadan, sadece okumuş olduğum sayfaların yorumunu yapamaz mıyım? diye sordum.
Cevap vermedi. Yapamazmışım zahir... Çirlo ile ortak Oğuz diye bir arkadaşımız var sever edebiyatı. Çirlo onu aramış bugün, bu yorum hakkında beni çekiştirmişler. Çirlo haklı mıdır acaba? Sonra "Haksızlık mı yaptım Ece Temelkuran'a?" diye düşüne düşüne yoruldum gün boyu. Dalıp gittim dakikalar boyunca. Ben yazmış olsam MUZ SESLERİ başlıklı kitabı ve romanımı okuyan biri hiç beğenmese onu,,, beğenmediğini de açık açık yazsa. Memnun olurdum ben. Yazarımız Ece Temelkuran da memnun olur mu acaba? Memnun olmalı... Olur, memnun olur elbette. Hmmm, düşünmeliyim, düşünme-li-yim. Düşünmeli miyim? Ne için? Dün yazdığım yorum yazımı silsem mi? Yok canım yaa. Silme! Yaz yeni bir yorum, ve... Yeni bir yorum yazmana gerek yok. Okudun romanı, beğenmedin biçemini, yazdın yorumunu, tamam. Bırak,,, okuyan okudu zaten. Hiç rahat bırakmadı bugün beni Çirlo. Ben de Çirlo ve Oğuz arkadaşımın anısına tekrar okuyayım şu MUZ SESLERİ başlıklı romanı da bakalım bir değişiklik olacak mı, diye sordum kendi kendime.
Sonuç mu? Bir karar veremedim!
Bakalım!