Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
268 syf.
9/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Ilk Türk polisiyesi...
Kırk beygirlik yazı makinesi, Hace-i Evvel Ahmed Mithad Efendi yazdığı türleri de çeşitlendirip neredeyse dünya edebiyatı ile aynı zamanlarda Türk Edebiyatına ilk polisiye hikâyeyi dâhil ediyor. Bildiğiniz gerilim kurgularından değil ama bu eser. Mizahi bir dil ile dönemin adalet sistemini, yargılama usullerini rüşvet ve kayırmacılığı, liyakatsizliği gözler önüne sererek eleştirirken, tanzimatın genelinde olduğu gibi araya girip okuyucuya direkt olarak hitap etmekten de geri kalmıyor. Serinin diğer kitaplarına göre dili zor geldi bana, eski Türkçe kelimeler fazlaydı. Karakter sayısının fazla olmaması, her karakteri detaylı tasvirleriyle gözümüzün önüne getirebilmesi hasebiyle anlaşılır bir eserdi. Ikinci bölüme öyle keskin bir başlayış yapıyor ki ilk hikâye bitti de yeni hikâye başladı sanıyor insan. Detaylı bilgiler okurken sıksa da genel itibariyle güzel bir eser.
Esrâr-ı Cinâyât
Esrâr-ı CinâyâtAhmet Mithat Efendi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20201,740 okunma
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Türk Edebiyatı Klasikleri Serisi
bu yıl
F. Suna KOÇYİĞİT
F. Suna KOÇYİĞİT
suna hanım’ın heveslendirmesiyle
Sinem Aytop
Sinem Aytop
ile klasikleri okuma kararı aldık. kendim için liste hazırlarken güncel liste eksikliğini fark ettim. eksikliği gidermek için buradan da paylaşıyorum. 1) kuyruklu yıldız altında bir izdivaç
Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç
Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç
/ hüseyin rahmi gürpınar
Hüseyin Rahmi Gürpınar
Hüseyin Rahmi Gürpınar
2) mürebbiye
Mürebbiye
Mürebbiye
/ hüseyin rahmi gürpınar
Reklam
Ahmed Mithad Efendi der tek geçerim...
İlk akşam meşhur şair Victor Hugo'yu ve gelmiş gele­cek bütün filozofları alkışladığımız gibi bu akşam da hikâyeci meşhur Alexandre Dumas'yı ve Madam George Sand'ı ve Balzac'ı alkışlamamalı mıdır? Bana kalırsa pek münasip olur. Zira bu akşam, öyle bir olayın sonundayız ki bu hikâyecilerden birisinin eline malzeme olarak geçse koca bir cilt vücuda getirirdi.
Sayfa 213 - Türkiye Iş Bankası Kültür Yayınları Türk Edebiyatı Klâsikleri Dizisi 33Kitabı okudu
Ahmet Mithad Efendi
Kemalpaşazade said'i sokak ortasında şemsiyeyle dövüp ertesi günü gazetesinde "lastik said'e dayak" başlıklı bir makaleyle hadiseyi okuyuculara duyurduğu rivayet olunan tanzimat dönemi gazetecisi, yazarı.
152 syf.
7/10 puan verdi
·
7 günde okudu
sefil bir hayatın çıkmazları.
Servet-i Fünûn şairlerinden Halit Ziya Uşaklıgil, kendisi Edebiyat-ı Cedîde kapsamında şiirlerini ve romanlarını yazmıştır. Bu topluluğun birçok temel taşını atan kişidir. Bu romanı Ahmet Mithad Efendi'ye tepkidir ve acemilik devri romandır. Romanın içerisinde karakterlerinden birisi, "Henüz On Yedi Yaşında" romanı okuması ve bu roman, Ahmet Mithad Efendi'ye aittir. İlk önce teknik aksaklıklardan bahsetmek isterim. Romanın başında yazarın 'okuyucu' ile temasa geçmesi ve acemi denilebilecek betimlemeleri vardır. 'Mai ve Siyah' romanını okursanız yazarın betimleme konusunda nasıl olgunlaştığını göreceksiniz. Kitabın ana teması ıstıraplar ve fuhuş konusu olabilir. Çünkü kitabın başından beri karakterlerin acıları, ıstırapları, hayattan vazgeçişleri, kendi kaderlerine kabullenişleri ve hayatları boyunca bedbaht geçirdikleri görülür. Hayal ve hakikat çatışması da vardır. Hayatın o güllük gülistanlık hayallerini geçireceklerini sanarlar ama hakikatte öyle olmaz. Gerçek hayatta hayallere ve mutluluğa yer yoktur. Realizm, romantizmi yendiğini bizzat görürüz. Fuhuşluğun ve fahişeliğin, insanın hayatında nasıl güzelliklerini yok ettiğini görürüz. O acımasızlık hissedilir. Çarpıcı sonuyla kitap insanın kanını dondurur.
Sefile
SefileHalid Ziya Uşaklıgil · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022763 okunma
59 syf.
5/10 puan verdi
1889 senesinde Stockholm’de yapılmış Şarkiyatçılar Kongresi’ne delege olarak giden Ahmed Midhat efendi, sarayın himayelerinde gözlemlerini gerçekleştirir, ardından Paris’teki Dünya Sergisi’ne gider ve Avrupa’nın birçok şehrini yakından görme şansını bulur. Bu, Evliya Çelebi tarzında değil de, daha çok Osmanlı’yı temsil ve ülkeleri tahlil anlamında gerçekleşir. Kitap özetle ilgili dönemde Batı’nın Doğu’yu olduğundan çok daha hakir görmesi ama bir yandan şatafatına ağzı açık kalması, oryantalizm, oksidantalizm ve ötekileştirme kavramlarını anlatıyor. Findley, kitabın hemen başında Ahmed Midhat Efendi’nin, kendini Oryantalist veya şarkiyatçı olmaktansa müstagrip (batıcı) olarak tanımladığını ifade ediyor, Fransızcayı kusursuz kullanımı, kültür ve sanat konusunda Doğu’daki çağdaşlarının önünde oluşu sözlerinin lafta kalmadığını gösteriyor. Findley’in Ahmed Midhat için “Ahmed Midhat “Batılı olmayan” modern bir Osmanlı kültürü oluşturmayı çok istemişti.” ifadesi gerçekten ilginç, kafayı kuma sokmadan ilerlemeyi ilk sıraya koyan ama kültüründen de (miskinlik vb. değil) tamamen kopmadan bir medeniyetten bahsediliyor. 1908 öncesi dönemde, Batı ile Doğu’yu, “madde” ve “ruh”u dengeli şekilde birleştirmeye çalışan tek önemli Osmanlı düşünürü olarak tanımlanıyor Ahmed Midhat Efendi.
Ahmet Mithad Efendi Avrupa'da
Ahmet Mithad Efendi Avrupa'daCarter Vaughn Findley · Tarih Vakfı Yurt Yayınları · 19996 okunma
Reklam
2022 OKUMA LİSTEM
1.Esrarengiz Kasaba Gizemli ve Açıklanamaz Maceralar 205 sayfa 2.Esrarengiz Kasaba Cilt 1 227 sayfa 3.Esrarengiz Kasaba Cilt 2 231 sayfa 4.Esrarengiz Kasaba Cilt 3 238 sayfa 5.Esrarengiz Kasaba Cilt 4 274 sayfa 6.Esrarengiz Kasaba Cilt 5 206 sayfa 7.Esrarengiz Kasaba Günlük 3 288 sayfa 8.Lewis Carroll-Alice (Açıklamalı Notlarıyla) 312
108 syf.
8/10 puan verdi
Ahmet Mithad'ın Çingenesi
Çingene kelimesinin günümüzde bazen tahkir sıfatı olarak kullanıldığı malum... Çingenelerin sosyal yapıdaki yerleri düşünüldüğünde fazlasıyla ötekileştirildikleri de pek gizli saklı değil. İşin garibi yaklaşık yüz yıl önceki sosyal temaslar esnasında benzer tutumların ortaya çıkması... Osmanlı münevver sınıfının çingeneye bakış açısını yansıtması bakımında Ahmet Mithat Efendi'nin bu uzun hikayesi çok şey anlatmaktadır. Özellikle insana özde saygı motiflerinin dünyada fırtınalar estirdiği bir dönemin sonrasında Osmanlı aydınının yorumunu eserde görmek mümkündür. Çünkü Çingene olarak vasıflandırılan başka bir dünyaya aitmiş gibi sunulan karakterin başkalaşımı sınıflar arası geçişin bütün insanlığın hakkı olduğunu kanıtlar niteliktedir. İnsanın şeklen fikren değişebileceği bunun olağan olduğu temasını işleyen eserin devrinde ses getirdiğini yadsıyamayız. Hatta günümüz de dahi Çingene sınıfına yapılan eleştirilerin insan payesinin hesaba katılarak yapılmasının elzem olduğu iyi bir ders olarak öne çıkabilir. Mesele içindeki cevheri taşıyan bedenin kendini nasıl geliştirebileceği yoksa adının Çingene olması dahi bazı şeyleri değiştirdiğini düşünmek sadece fikir mesabesinde kalmaktadır. Ahmet Mithat Efendi ustalığıyla çok şey anlatıyor. Bize de okumak düştü :)
Çingene
ÇingeneAhmet Mithat Efendi · Sel Yayıncılık · 20172,589 okunma
Maddeten ilerlemiş ama manen çürümüş Avrupa'nın dengi , maddeten fakir ve geri ama manen zengin ve bozulmamış bir Osmanlı dünyasıydı; ne ki , bu dünya zenginleşebilirdi, sadece modern makinelerle değil , Avrupalıların en iyi fikirleri ve en insanca nitelikleriyle .
Batı dişidir ve Şark için en büyük tehlikesi "şehevi" oluşudur
Reklam
Şubat 1998'e kadar, yirmi küsur yıldan beri American Historical Review dergisinin, kitap tanıtımı hariç Osmanlı veya Türk tarihi hakkında hiçbir şey yayımlamadığı acı bir gerçektir. Bunun sebepleri hakkında düşünmek redaktörlerin kabul etmemeleri mi, bu alanda çalışan tarihçilerin gereken himmeti buyurmamaları mı?
İngilizcede eski bir söz var: "jack of ali trades, master of none", yani "her sanatta çırak olan, hiçbirinde usta değildir."
Edebifikir sitesi
1 Yorum Mithad Paşa: Bir Megaloman Mı, Kahraman Mı? PaylaşTweetİğnelePostaSMS  Mithad Paşa’yı önemli kılan nedir? İkinci Abdülhamid Han’a olan muhalefeti, meşrutiyet taraftarlığı, yenilikçi yapısı mı? Sürgünde boğularak öldürülmesi ve cinayetin Sultan’ın üzerine yıkılması mı? *** Mithad Paşa kimdir? Neden bu kadar çok tartışılan bir isim
Edebi fikir sitesi
1 Yorum Mithad Paşa: Bir Megaloman Mı, Kahraman Mı? PaylaşTweetİğnelePostaSMS  Mithad Paşa’yı önemli kılan nedir? İkinci Abdülhamid Han’a olan muhalefeti, meşrutiyet taraftarlığı, yenilikçi yapısı mı? Sürgünde boğularak öldürülmesi ve cinayetin Sultan’ın üzerine yıkılması mı? *** Mithad Paşa kimdir? Neden bu kadar çok tartışılan bir isim
173 syf.
7/10 puan verdi
Ahmed Mithad Efendi'nin bu kitabındaki hafif şaka yollu anlatım dilini beğendim. Gelin bakalım neler anlatmış: Alafrangalık özentiliğinin gençleri sardığı günlerden iki genci örnek sunuyor bize. Biri öylesine akılsızca tutuluyor ki bu belaya mecburen diğerini beğenmek durumundasınız. Uyaralım, Ahmed Mithad Efendi biz onu melek olarak sunmadık diyor lakin daha iyisini bulun da onu anlatalım! Fakat şöyle bir dikkat ederseniz diğerinin de öbürü gibi nasıl çürük koktuğunu görürsünüz.. Velhasılı yozlaşmanın, ölümü gösterip sıtmaya razı ederek sevimlileştirildiği bir kitaptı. Bunların bir kurgu değil parça parça vakalar olduğunu düşünürsek, Osmanlı'nın son dönemlerinde, toplumdaki yozlaşmayı da görmüş oluruz.. Bu ne demektir? O devirde hakikaten bu adamlardan daha iyileri yok mudur? Belki o cemiyet dışından bakılsa görülürdü diye umuyorum. Gene de okuması benim için keyifliydi! Beni baya bir kendimle sorgulattı. Yozlaşma nasıl olur? İnsan hangi noktada yaptığı kötülüklerden, günahlardan hicap duymamaya başlar. Hatta belki kendine hak görür! İyi okumalar..
Felâtun Bey ile Râkım Efendi
Felâtun Bey ile Râkım EfendiAhmet Mithat Efendi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201822,7bin okunma
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.