Bedri Rahmi'nin Karadut'u: Mari Germezyan ( Gerekmezyan)
Bir taraftan kilimlere nakış, minyatür bahçelerine suret kesilen, diğer yandan uçan kuşa 'eşe dosta' tüm insanlığa elveda dedirten kadın, bilindiği üzere Karadut lakabıyla asıl adı Mari Germezyan olan Ermeni asıllı bir heykeltıraştır. Eyüboğlu'nun bu aşkı sanatçının şiirlerine ve resimlerine ilham kaynağı olmuş, destansı bir
Sayfa 86 - EverestKitabı okudu
352 syf.
·
Puan vermedi
Reşat Nuri Güntekin çocukken bana okumayı sevdiren yazarlardandır ve bunun nedenini bu romanı bitirmek uğruna uykusuz kaldığım bu gece bir kez daha hatırlıyorum: Onun romanlarında hüzünler ve mutluluklar her daim iç içedir. Tıpkı hayat gibi. Yazdıklarına hayatın kendisinden bir kıvılcım belki de bir öz bulaşmış ve en derinlerine kadar nüfuz etmiş gibidir. O, bu özü kaleminin gücüyle besler ve ortaya nadide bir çiçek güzelliğinde bir roman çıkar. Karakterlerin portreleri ve yaşadıkları olaylara dair detayları okurken yazılanların kurgu olduğu gerçeği hep aklınızın bir köşesinde durur ama kenarından köşesinden bu kurguya kapılmaktan kendinizi alamazsınız çünkü onun romanları okurun hem duygu hen de fikir dünyasına eş zamanlı olarak hitap edebilecek niteliktedir. Toplumu gözlemleyip irdelerken sadece akla hitap eder gibi görünür ama satırlarındaki derin anlam ve zaman zaman esen romantizm rüzgârı da etkisini asla tamamen yitirmez ve roman boyunca devam eder. Bu durumu ters yüz edecek olursak da; roman boyunca esen bu yoğun duygu fırtınası, okurun zihninde filizlenebilecek pek çok fikir tohumunu da beraberinde getirir. Kan Davası'ını okurken yazarın aslında "suça sürüklenen çocuk" sorununa da değindiğini fark ettiğim an bu eser benim gözümde bambaşka bir değer kazandı. Anlatılanlar belki biraz eski biraz uzak hikâyelerdi ama günümüzle olan bağlantı benim için o noktada daha kuvvetli bir şekilde kurulmuş oldu. Sürprizi bozmak istemiyorum o yüzden konusundan bahsetmeyeceğim. Zaman ayırıp yazdıklarımı okuyan herkese teşekkür ederim. :)
Kan Davası
Kan DavasıReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2009651 okunma
Reklam
256 syf.
8/10 puan verdi
Fotoğrafın Ötesi
Görmek ve anlamaktan ziyade göstermek ve görülmek isteyen bir çağa doğru evriliyoruz. Hergün gözümüzün önünden geçen milyonlarca görsel içeriği tüketiyoruz ve tüketerek yok ediyoruz. Medyanın bir görüntü ve imaj haline geldiği dijitalleşen çağımızda özünden bîhaber yaşamanın marazî boyutu günden güne artıyor. Sürekli bir tüketimin özneden nesneye
Fotoğrafın Ötesi
Fotoğrafın ÖtesiDursun Çiçek · Muhit Kitap · 202123 okunma
327 syf.
10/10 puan verdi
Mustafa Kemal'in Gerillaları
Okurken bir anda romanın içinde kayboluyor ve kendinizi bir kahramanın siluetinde görüyorsunuz. Bir bakmışsınız İbrahim Ethem Bey olmuşsunuz, bir bakmışsınız Halil Efe, Parti Pehlivan ya da Asker Makbule, Dudu Kadın olmuşsunuz. Ama mutlaka biri oluyorsunuz. Çünkü o kadar sarsıcı, o kadar sürükleyici... Bir anda gerçek savaşın ortasında
Ulus Dağı'na Düşen Ateş
Ulus Dağı'na Düşen AteşMustafa Yıldırım · Ulus Dağı Yayınları · 200575 okunma
DOSYA:YOL-CU-LUK (Eklemeleriniz kabul edilir:)
"Kimse ve hiçbir şey, yerinde durmuyordu. Sanki hayat,insan yürümeye başladıktan sonra, durmadan yürümekti."
Portreler - Hikayeler II
Portreler - Hikayeler II
,
Sezai Karakoç
Sezai Karakoç
"...hayatın tokatları, uzvi ızdıraplar ve ruhi darbeler,nihayet ölüm köprüsünün
Müzisyen Portreleri - SCHUMANN
"... Vaktiyle gözyaşların karnaval çığlıklarıyla akardı Ya da o yaşların şefkati karışırdı çılgınca şiddetiyle Hâlâ belleğini ürperten acı zafere; Ağla sonsuza kadar: Zafer artık rakibinindir. ..."
Sayfa 105 - YKYKitabı okudu
Reklam
82 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.