Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması…İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu…İçimizde şeytan yok…İçimizde aciz var…Tembellik var…
Diyeceğim, sömürünün yerini, kontrol almıştır. Evet. Kontrol altında tutulan memleketinizdeki maden, petrol, ağaç... bilumum hammaddeler alınır, otomobil, uçak, buzdolabı ve benzeri mamullere dönüştürülür. Ve size satılır. Siz hem köle hem de müşterisiniz azizim. Zulümle abat olanların rahatını kaçıracak maddi manevi herhangi bir değer üretmenize mahal verilmez.
Azizim, benim istediğim artık yaşamdan zevk filan almak değil. Tepkisiz bir yaşamla yetineceğim. Acı çekmeden kendi halimde seyredebilmek gösteriyi, tüm isteğim bu.