Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Batuhan

Sabitlenmiş gönderi
hayat hakkında gereğinden fazla düşünmek, onu, yaşanması gereken bir deneyim olmaktan çıkarıp yalnızca üzerine konuşulan bir kavram haline getirir.
Reklam
Batuhan tekrar paylaştı.
Acı bağdır. Acı verici durumları bütünüyle reddeden biri bağ kurma yetisinden yoksundur. Günümüzde acı verebilecek yoğun bağlardan kaçınılır. Her şey palyatif bir rahatlık alanında gerçekleşir. Aşka Övgü adlı kitabında Alain Badiou internetteki bir eş bulma sayfasının reklamına işaret eder: "Açı çekmeden âşık olmak çok kolay!" Acı olarak öteki ortadan kaybolur. Ötekini bir seks nesnesi olarak şeyleştiren tüketim niteliğindeki aşk acı vermez. Ötekini arzulamak olarak Eros'un karşıtıdır.
Sayfa 42 - MetisKitabı okudu
Eski Ahit
1. bunlar kudüs'de krallık yapan davut oğlu vaizin sözleridir: 2. "her şey anlamsız, tamamen boş, bomboş!" diyor vaiz. 3. ne kazancı var insanın güneşin altında harcadığı onca emekten? 4. kuşaklar gelir, kuşaklar geçer,

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Özne öz kimliğine ulaşmak için, kendini imgesel öteki ile özdeşleştirmeli, kendini yabancılaştırmalıdır. Bu özne için çelişik bir durum yaratır; kendini var edebilmek için kendinden vazgeçmek zorundadır, kendini kurduğunda ise artık tam bir "kendilik" durumundan söz edilmez, kurduğu kendilik içinde kendini var etmeye çalıştığı ve tüm imgesel, simgesel dünyasını oluşturan öğeleri edindiği toplumun ürünüdür. Bu nedenle özne daha doğmadan önce bu simgesel düzen tarafından önbelirlenmiştir.” (Çoban, 2005: 288)
O halde gerçek olan nedir? Gerçek; dilin olmadığı, nesnelerin ve onların imgesel tasarımlarının olmadığı, bireyin kendi imgesel gerçekliğine herhangi bir aracı olmadan ulaşabildiği bir yerdir. Belki artık bir ölüm veya bitiştir.
Reklam
İnsan diyoruz, köpek diyoruz, neden? Bizden öncekiler öyle demiş de ondan. Bu durum, olayın bütünü içinde iki karşıt etken arasında bir bağ bulunmasını önlemez: Seçimi özgür kılan nedensiz anlaşma ve seçimi değiştirilmez kılan zaman. Gösterge nedensiz olduğu için gelenek dışında yasa tanımaz ve ancak geleneğe dayandığı için de nedensiz olabilir.
Acıya dayanabiliyor olmak ona katlanmanız gerektiği anlamına gelmez.
Ona göre insan ruhunun en az tahammül edebildiği şey,-belki daha ötesi olmadığı, kendimize mühlet vermeden yaşamaya mecbur olduğumuz için olacak- saadettir. Istırabın içinden geçeriz. Tıpkı çalılık, taşlık bir yolda yürür, bir bataktan kurtulmaya çalışır gibi ondan sıyrılmaya çalışırız. Fakat saadeti bir yük gibi taşırız ve bir gün farkında olmadan yolun bir ucunda, bir köşeye bırakıveririz.
Zamanın yıkımlarından arta kalan sayısız çatlak, bazı yitik uyumların bir zamanlar yankılandığı yerlerde hiçbir zaman başlangıçtaki izlenimi vermeyecektir.
Batuhan
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Diyalektik Düşüncenin Tarihi
Diyalektik Düşüncenin TarihiSelahattin Hilav
8.7/10 · 41 okunma
Reklam
Her mitolojik düşüncenin, her ritüelin, semantik bir sistem içinde algılanabilen bir deneyimin yeniden düzenlenmesinden ibaret olduğunu hatırlatmama gerek var mı acaba?
Her şey bir sonsuzlukta birbirinin tekrarıydı.
özne, öyle olduğu için öyle olmaya mahkûm olandır.
Batuhan
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Dinin Zaferi
Dinin ZaferiJacques Lacan
9.2/10 · 41 okunma
326 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.